چاپ خبــر

ارتش آمریکا چگونه خودروهای خود را در جنگ جهانی دوم ضدآب کرد؟+فیلم

یکی از مشکلات متفقین در جنگ جهانی دوم عبور دادن خودروها از میان آب بود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت «فاکستروت آلفا» نوشت نظامیان آمریکایی در خلال جنگ جهانی دوم برای عبور از آبهای عمیق دست به ابتکار جالبی برای ضدآب کردن خودروهای خود زدند. خودروهایی که موتور آنها دارای سامانه احتراق داخلی است، هنگام فرو رفتن در آب خاموش می‌شوند و این معضلی است که تاکنون بارها و بارها گریبان راننده‌های آنها را گرفته است. اما در خلال جنگ جهانی دوم، متفقین در برخی نقاط جهان بویژه در اروپا برای پیشروی می‌بایست از میان آب عبور می‌کردند.
در این شرایط، خودروهای نظامی می‌بایست کاملا ضدآب می‌شدند؛ یعنی مخزن سوخت و کلیه منافذ ورودی آنها و مهمتر از همه، تمامی دکمه‌ها و اتصالات برقی آنها می‌بایست عایق‌بندی می‌شد و این دقیقاً همان کاری بود که نظامیان آمریکایی با دقت زیاد و با استفاده از موادی چون نوار چسب، خمیر چسب و لاستیک موفق به انجام آن شدند.
با این عایق‌بندی دقیق، جیپ‌های «مهر و موم شده» ارتش آمریکا می‌توانستند تا 6 دقیقه در عمق یک متری آب به حرکت خود ادامه دهند. این در حالیست که حتی نسخه‌های امروزی جیپ رانگلر معروف به «جیپ صحرا» نیز در آبهایی با عمق بیشتر از 70 سانتیمتر قادر به حرکت نیستند و اتاق آنها تا نزدیکی داشبورد پر از آب می‌شود!
برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.
Go to TOP