چاپ خبــر
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان:

از ابتدای سال ۳۴۰ هکتار از جنگل‌های استان اصفهان در آتش سوخته است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: تلفن ۱۵۰۴ به صورت شبانه ‌روزی آماده دریافت گزارش ‌های مردمی در خصوص حریق و هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های ملی است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، محمدحسین شاملی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به اینکه حفاظت از جنگل‌ها و مراتع وظیفه منابع طبیعی بوده و در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: این اقدامات در سمیرم، فریدونشهر و بوئین و میان‌دشت که دارای پوشش گیاهی بالایی هستند بیشتر مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر گشت‌ ‌های شبانه روزی جنگل‌بانان و هم‌چنین راه‌ندازی پایگاه‌های ثابت و سیار امداد رسانی در حوزه آتش سوزی از جمله اقدامات صورت گرفته است، افزود: این در حالی است که این اقدامات به تنهایی کارساز نبوده و با تامین اعتبار باید اقدامات بیشتری صورت پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان بسیاری از آتش ‌سوزی را به واسطه عامل انسانی دانست و گفت: همچنین باید توجه داشته باشیم که خشکسالی‌ها و تابش مستقیم نور خورشید نیز به این امر دامن زده است.

وی در ادامه با بیان اینکه جنگل‌های استان اصفهان در غرب و جنوب کشور مورد تهدید آتش سوزی قرار دارند، تصریح داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴۰ هکتار از جنگل‌های استان اصفهان با وقوع ۶۶ فقره آتش سوزی در آتش سوخته است.

شاملی هزینه ایجاد هر هکتار جنگل را حداقل ۱۶۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: از این رو حفظ جنگل‌های موجود از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی قاچاق چوب از جنگل‌های استان را نیز از دیگر چالش‌های استان عنوان کرد و بیان داشت: البته باید توجه داشته باشیم که جنگل‌های زاگرس به دلیل ایجاد گلوگاه‌ها طی چند سال اخیر از این آسیب به دور بوده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان افزود: تلفن ۱۵۰۴ به صورت شبانه ‌روزی آماده دریافت گزارش ‌های مردمی در خصوص حریق و هرگونه تخریب و تصرف در عرصه‌های ملی است.

Go to TOP