چاپ خبــر

جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا، آغازفروپاشی سیستم جهانی سازی مصنوعی امریکایی است

معلمی گفت:جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا آغازفروپاشی سیستم جهانی سازی مصنوعی امریکایی، غربی است ولی از طرف دیگر این اتفاق برای کشورهای عضو بریکس و ایران نقطه قوتی می تواند باشد، ولی نگاه ها در رابطه با تبعات دقیق سیاسی و اقتصادی متفاوت است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رای مردم انگلستان به خروج این کشور از اتحادیه‌ اروپا در همه‌پرسی روز پنج‌شنبه، در اندیشکده‌های سرشناس بین‌المللی بازتاب‌های مختلفی داشت. کارشناسان اغلب اندیشکده‌های بزرگ نسبت به تبعات این تصمیم انگلیسی‌ها هشدار داده و نوشته‌اند که اقتصاد و سیاست اروپا برای دوره‌ای نسبتا طولانی با عدم اطمینان مواجه می‌شود. تضعیف انگلستان، اتحادیه اروپا و تقویت جریان‌های راستگرا از مهمترین مواردی است که در این تحلیل‌ها به آن‌ها اشاره شده است

محمود معلمی در گفت و گو با صاحب نیوز پیرامون چرایی خشم دولتمردان انگلیس از رای مردم بریتانیا مبنی بر خروج انگلیس از اتحاده اروپا و تبیین تبعات سیاسی و اقتصادی این واقعه ، اظهار کرد: ۵۲ درصدی مردم کشور انگلیسی که به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای دادند، قریب به اتفاق مردم مسن و سنتی انگلیس بودند .

وی با بیان اینکه انگلیسی های سنتی و مسن که رای بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا دادند، براین عقیده هستند که انگلیس برای حیات خود باید به  سنت های گذشته خود  برگردیم چرا که  سیاست های اتحادیه اروپا عامل فروپاشی اقتصاد است، گفت: ۵۲ درصد  از مردم انگلیسی که رای به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، دادند  اتحادیه را عامل ضرر کشور بریتانیا می دانند.

کارشناس و تحلیل گر مسئل سیاسی تصریح کرد: ولی دولتمردان کشور انگلیس که قطعا دست در دولتمردان اتحادیه اروپا برای تامین منافع خود دارند، از این رای مردم انگلیس به شدت عصبانی شدند و با واکنش های تند این حالت خود را بروز می دهند.

وی در توضیح چرایی تفاوت نظر دولتمردان انگلیسی با رای مردم درباره  خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، گفت: قطعا بابه خطر افتادن منافع حزبی، گروهی و حتی شخصی دولتمردان انگلیسی با خروج از اتحادیه اروپا و به هم ریختن سیاست های بین المللی بریتانیا نسبت به غرب اسیا از جمله عمده دلایل است.

معلمی عنوان کرد: یکی از پیامدهایی که از منظر دولتمردان اروپایی در رابطه با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا جدی و خطرناک است، سرایت کردن خواستار جدایی مردم دیگرکشورهای اروپایی است و البته فروپاشی  خود انگلیس نیز در سایه این تصمیم ، از جمله خطرات دیگر است.

وی با بیان اینکه طیف مدرنیه انگلیس خواستار ماندن بریتانیا در اتحادیه اروپا هستند و نسبت به رای ۵۲ درصدی  مردم ابراز ناراحتی می کنند، افزود: به عنوان نمونه مردم لندن خواستار برگزاری رفراندوم برای جدا شدن از انگلیس و تبدیل شدن به یک کشور مستقل عضو اتحادیه اروپا شده اند.

کارشناس و تحلیل گر مسئل سیاسی عنوان کرد: دلیل اصلی نگرانی دولتمردان انگلیس نسبت به جدایی از اتحادیه اروپا، فروپاشی نظام جهانی سازی آنها است، ولی این خروج از اتحادیه اروپا قطعا برای ایران بهتر است، چرا که ما در مناسبات بین المللی با یک کشور طرف بوده نه با یک اتحادیه، مثلا المان در زمان تحریم نسبت به ارتباط با ایران بی میل نبود ولی اتحادیه اروپا مانع می شد.

وی تاکید کرد: جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا آغازفروپاشی  سیستم جهانی سازی مصنوعی امریکایی، غربی است ولی از طرف دیگر این اتفاق برای کشورهای عضو بریکس و ایران نقطه قوتی می تواند باشد، ولی نگاه ها در رابطه با تبعات  دقیق سیاسی و اقتصادی متفاوت است.

معلمی در پایان نسبت به تبعات سیاسی تصمیم مردم انگلیس در صحنه بین المللی ابراز کرد:  اگر به طور رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا جدا شود تبعات سیاسی بزرگی خواهد داشت ولی به نظر می رسد که مخالفان جدایی به دنبال برگزاری رفراندومی دیگر و یا شاید هم.یک نظر سنجی و رای سازی برای ماندن انگلیس هستند.

  1. ذره بین گفت:

    سلام
    بحث برون رفت انگلیس از اتحادیه اروپا که متاسفانه در ایران خیلی روی خبرش کار نشد بحث بسیار مهمی است. رکود اقتصادی که امروزه در ایران نیز شاهدش هستیم منحصر به کشور ما نبوده و تقریبا تمامی دنیا با آن دست به گریبان هستند. دلایل این رکود جهانی نیز بسیار است که ذکر آن جایی و فرصتی دیگر می طلبد.
    همین رکود کمر اتحادیه اروپا را نیز خم کرده و کشورهایی چون یونان و رومانی و کرواسی و . . . مدام در حال درخواست وام و استقراض از اتحادیه هستند… انگلیسی ها هم که به قول رهبر معظم انقلاب شامه ی تیزی دارند حال و حوصله ی یدک کشی فقرای اتحادیه را ندارند و برای همین ساز خروج از اتحادیه را کوک کرده اند … این امر در درجه ی اول حاکی از بی اعتقادی این کشور به بشردوستی و حقوق بشری است که مدام از آن دم می زنند… در درجه ی دوم صدای افتادن تشت سقوط اتحادیه اروپاست که به گوش می رسد و اینکه اقتصاد غربی نیز امکان رفاه انسان را نتوانست محقق کند و در درجه ی سوم آغازی است بر شکست غرب و کمی با تاخیر ایالات متحده ی آمریکا با تمام راهزنی ها و چپاول ثروت ملت های مظلوم و قلدربازی هایش…
    و همه ی اینها تحقق زمینه ی حکومت جهانی اسلام در زیر پرچم حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف است به زودی زود انشاالله.
    نیز قران کریم فرموده است : ولقد کتبنا فی الزبور من بعد الذکر ان الارض یرثها عبادی الصالحون … و به تحقیق در زبور، بعد از ذکر چنین نوشتیم که زمین را بندگان شایسته من به میراث می برند… بدون تردید بندگان شایسته ی خداوند انگل ساکسون ها نیستند.
    به امید در هم شکستن استخوان تمامی چپاولگران و استثمارگران و استعمارگران شرق و غرب…

Go to TOP