چاپ خبــر

تحکیم خانواده در دستور کار مسئولان شهرستان

شورای فرهنگ عمومی تیرماه شهرستان فریدونشهر به بررسی راهکارهای کاهش طلاق در شهرستان و انتخاب برند برای فریدونشهر اختصاص داشت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، شورای فرهنگ عمومی شهرستان فریدونشهر به منظور بررسی دو موضوع تحکیم بنیان خانواده در شهرستان و انتخاب برند برای این شهرستان با حضور فرماندار و تعدادی از مسئولین به ریاست امام جمعه فریدونشهر در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اعضای این جلسه بعد از بحث و تبادل نظر در رابطه با انتخاب برند برای فریدونشهر، با توجه به نظرات مختلفی که مردم در سایت تحلیلی خبری پونه زار مطرح کرده بودند، تصمیم گرفتند کمیته ای علمی را برای این امر تشکیل داده تا با بررسی ظرفیت ها و استعدادهای شهرستان، یک نشان برای فریدونشهر برگزیند. مأموریت تشکیل این کمیته بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد.

نرخ رشد طلاق در شهرستان مسأله دیگری بود که موضوع بعدی جلسه شورای فرهنگ عمومی تیر ماه 95 را به خود اختصاص داد. حاضرین جلسه مصوب کردند اتاق فکری به منظور بررسی تخصصی تر علل طلاق در فریدونشهر، راه های پیشگیری از آن و ارائه مشاوره به خانواده ها تشکیل شود. انجام این دستورالعمل نیز بر عهده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر قرار داده شد تا با شناسایی نخبگان و دعوت از ادارات مربوطه، این اتاق فکر را هر چه زودتر تشکیل دهد.

برگزاری کارگاه خانواده با حضور دکتر سیما فردوسی، استادیار دانشگاه شهید بهشتی و مدیر گروه روانشناسی این دانشگاه، به عنوان یکی از مطرح ترین چهره های تربیتی خانواده از دیگر مصوبات این جلسه بود که اتفاق نظر اعضاء را به همراه داشت.

دکتر سیما فردوسی

این کارگاه یک روزه به زودی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر برگزار خواهد شد و شرکت در آن برای عموم خانواده ها آزاد خواهد بود. اطلاعیه برگزاری این کارگاه از طریق همین سایت به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است آمار طلاق در فریدونشهر در سال 94 نسبت به سال قبل از آن 8.2 درصد کاهش داشته است ولی این آمار در سال 93 نسبت به سال قبل 46 درصد افزایش پیدا کرده بود.

اما آن چه بیشتر باید مورد بررسی قرار گیرد کاهش آمار ازدواج در این شهرستان است که در سال 94 نسبت به سال 93 با کاهش 24.5 درصدی و در سال 93 نسبت به سال قبل از آن با کاهش 15 درصد رو به رو بوده است. افزایش سن ازدواج در دختران و پسران نیز مسأله ای است که نباید از چشم مسئولین دور بیافتد.

انتهای پیام/

  1. ذره بین گفت:

    نمی دانم چقدر دکتر سیما فردوسی را می شناسید اما همینقدر عرض کنم که آوردن ایشان به فریدونشهر فقط یک اسراف هزینه است. فردوسی توسط صدا و سیما بزرگ شد و آنقدر بزرگ که در قاب صدا و سیما هم جا نشد. اما در عمل حرف خاص و تازه ای برای گفتن ندارد.
    دلایل افزایش و کاهش آمار طلاق و ازدواج را در حرف های فردوسی و فردوسی ها جستجو نکنید. در عملکرد دولت و رکود و بیکاری جوانان فریدونشهری و گرایش اجباریجوان ( که ما این اجبار را برایشان نهادینه کردیم ) به داشتن امکانات رفاهی همچون خودروی شخصی و مسکن و … در همان اول زندگی و چشم و هم چشمی و تاثیر شبکه های اجتماعی و ماهواره ها و فاصله گرفتن نسل جوان از اعتقادات و باورهای مذهبی جستجو کنید.
    کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج دقیقا منطبق است بر کاهش آمار بیکاری و افزایش فرصت های شغلی برای جوانان آبرومند فریدونشهری و ترویج فرهنگ قناعت و بردباری برای تحصیل زندگی بهتر به تدریج و آرام آرام… کاهش آمار طلاق و افزایش آمار ازدواج را در حرف های مادربزرگ ها و پدر بزرگ های فریدونشهری و ارج نهادن به فرهنگ آنان جستجو کنید… فردوسی می آید، یک پولی هم از هزینه های شهرستان را توی جیبش می گذارید و می رود و باز ما می مانیم و آمارهای طلاق و ازدواج .
    مسئولین محترم شهرستان! آوای دهل شنیدن از دور خوش است… اتفاق نظر شما در دعوت از ایشان حقیقتا جای تامل دارد.

    • سلام
      پیرو سخنان دوست خوبمان باید عرض کنم:
      سیما فردوسی که هیچ، خود فردوسی هم بیاد مشکلی حل نمیشه.
      مشکل زمانی کمرنگ میشه که مسئولین و مردم واقعا بخواهند کار کنن و کار رو عار ندانند!

  2. چه جالب گقته دوست ما فردوسی چه دردی رادرمان می کنه فقط هزینه تحمیل می کنه .این همایش ها هیچ اثری نداره .ای ملت عزیز ومسئولین کاروفقط کار وفقط کار .جامعه فقط لنگ این است وبس همایش وسخنرانی بس است .شمارابه خدا هزینه نکنید ماهزاران گرسنه فریدونشهرداریم مگرخدا*

  3. ح گفت:

    دکترفردوسی بیاد ک چی بشه؟
    ینی اون بیاد مشکل طلاق حل میشه!!!!!!
    خود را به خواب زدن تا کی؟؟؟؟
    بیدار بشید دیگه
    یذره به خودتون بیاید
    فقط واس مثال میگم منی که توی یکی از اداره های مطرح شهرستان کار میکنم بعد 8 سال سابقه کار نه بیمه دارم نه حقوق درست حسابی، وقتی مشکلات این قبیل و بسیار بزرگتر از این هست هزارتا همایشم نمیتونه جلو تاثیر این مشکلات توی زندگی افراد رو بگیره
    کدوم همایش کدوم فردوسی

  4. دانا گفت:

    دوستان اگر هزینه مراسم ختم انعام، تلاوت قرآن و امثالهم که ممکنه در ماه به صد ملیون یا کمتر یا بیشتر برسه صرف احداث یک کارخانه، کارگاه یا تولیدی بشه تا چند تا جوان بیکار مشغول کار بشن به نظرم خود خدا برامون تقدیر نامه میفرسته

Go to TOP