چاپ خبــر

انتخاب مکان مسکن مهر در فریدونشهر نامناسب بوده است

نماینده مردم فریدن، فریدون شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی درباره فرجام مسکن مهر گفت: رها کردن مسکن مهر قطعاً اتلاف بیت‌‌المال است.

به گزارش پونه زار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محمدعلی اسفنانی ، محمدعلی اسفنانی درباره وضعیت مسکن مهر در حوزه انتخابیه خود اظهار کرد: مسکن مهر در منطقه فریدون شهر و فریدن موفق عمل نکرده است و در این دو شهر چون کسی که قراردادهای اولیه را منعقد کرده است توانایی این کار را نداشته است متاسفانه از چندین لحاظ اشکالات جدی بر آن وارد است.

وی ادامه داد: اول اینکه انتخاب مکان مخصوصاً در فریدون شهر نامناسب بوده، ثانیا سازه‌ها و متراژ واحدها مناسب منطقه ما نیست، حتی تعداد واحدها و نوع انتخاب آنها هم مناسب وضعیت بومی منطقه نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تخلفات متعددی در قراردادها صورت گرفته است، تاکید کرد: مسئولان سازمان مسکن در بررسی کارشناسی که انجام دادند بیش از ۸۰ مورد ایراد گرفتند.

وی با اشاره به اینکه بین برآوردی که انجام شده بود و کاری که باید انجام می‌شد فاصله بسیاری وجود دارد، افزود: بر اساس قرارداد زمان تحویل واحدها سال ۸۹ بوده که متاسفانه الان سال ۹۲ هم رو به پایان است و هنوز بسیاری از واحدها آماده تحویل نیست، همچنین مالکان باید رقم بسیار بالاتری را برای تکمیل واحدها پرداخت کنند و آنچه تحویل می‌گیرند بسیار ناقص‌تر از آن است که طبق قرارداد می‌بایست تحویل داده می‌شد.

اسفنانی اضافه کرد: مثلاً در مسکن مهر فریدون شهر چون فضای انتخاب شده مناسب نبوده یک رقم زیادی باید صرف محوطه سازی شود و این امر به هیچ عنوان نباید در قیمت‌ها لحاظ می‌شد، یعنی پولی دارند پرداخت می‌کنند که طبق قرارداد ملزم به پرداخت آن نیستند و در چادگان هم اگر چه مسکن مهر دیرتر آغاز شد، اما آنجا هم طبق قرارداد پیش نرفته و دچار مشکل شده است.

وی درباره فرجام مسکن مهر با توجه مشکلات پیش روی آن تصریح کرد: رها کردن مسکن مهر قطعا اتلاف بیت‌المال است، در ضمن آنهایی که متقاضی مسکن مهر بودند عموما از اقشار آسیب‌پذیر جامعه هستند و توانایی مالی غیر از این برای خانه‌دار شدن نداشتند و در غیر این صورت خودشان زمینی تهیه می‌کردند و منزل مورد نظرشان را می‌ساختند.

این نماینده بیان کرد: بسیاری از متقاضیان در مراجعه به ما با اشک و ناله اعلام می‌کنند ما با مشقت فراوان این سرمایه اولیه را فراهم کردیم و کماکان اجاره می‌دهیم در حالی که اگر این واحدها به موقع تحویل می‌شد این پولی را که بابت اجاره خانه پرداخت می‌کنیم بابت اقساط پرداخت می‌کردیم.

Go to TOP