چاپ خبــر

مدیر عامل‌ فیس‌‌بوک هم دوربین‌ لپ‌تاپش را می‌پوشاند!

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک که از هیچ تلاشی برای جمع آوری اطلاعات شخصی کاربران اینترنت فروگذار نمی کند، تا بدان حد نگران حریم شخصی خود است که دوربین و میکروفون لپ تاپ خود را می پوشاند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، زاکربرگ در حالی از حق دسترسی آزادانه به اطلاعات دفاع می‌کند که خود تمایلی به دسترسی دیگران به کوچکترین اطلاعاتی در مورد زندگی شخصیش ندارد و به خصوص تلاش می‌کند عکس های دختر نوزادش را از دسترس دیگران دور نگه دارد.

در عکس تازه ای که از زاکربرگ 32 ساله در حساب شخصی وی در فیس بوک منتشر شده، وی در حال جشن گرفتن رکورد شکنی اینستگرام و رسیدن تعداد اعضای آن به 500 میلیون نفر است. اما نکته جالب در این عکس پوشیده بودن دوربین و میکروفون لپ تاپ با یک برچسب است.

معمولا افرادی دست به چنین اقداماتی می زنند که در مورد حفظ امنیت و حریم شخصی خود مطمئن نبوده و از جاسوسی از خودشان بیم دارند. سه سال قبل ادوارد اسنودن پیمانکار وقت آژانس امنیت ملی امریکا برنامه های جاسوسی سایبری گسترده کاخ سفید از میلیاردها کاربر اینترنت را افشا کرد و از قابلیت هک کردن دوربین و میکروفون لپ تاپ ها توسط جاسوسان دولت ایالات متحده خبر داد.

علاوه بر این باید توجه داشت که هکرها می توانند با طراحی تروجان های نفوذی کنترل لپ تاپ های کاربران را در دست بگیرند و داده های انها را سرقت کنند. یکی از روش های متداول در این حملات هک کردن دوربین و میکروفون گوشی برای مشاهده محیط اطراف کاربر است.

باید توجه داشت که زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک یک هدف مهم برای بسیاری از هکرها و دولتهاست و ثروت چند میلیاردی وی نیز باعث می شود بسیاری به جاسوسی از او علاقمند باشند. هکرها چندی قبل حساب های زاکربرگ در چند شبکه اجتماعی از جمله توییتر را هم هک کردند و احتمالا همین مساله به حساسیت‌های وی دامن زده است.

منبع: فارس

Go to TOP