چاپ خبــر
در روز عفاف و حجاب؛

راهپیمایی مدافعان کرامت زن و حریم خانواده در فریدونشهر/تصاویر

راهپیمایی بزرگداشت عفاف و حجاب در فریدونشهر همچون سراسر کشور در روز عفاف و حجاب برگزار شد. راهپیمایان خواهان حفظ کرامت زن بودند.

  1. باسلام وعرض ادب واحترام به ساحت ملت غیورایران ومردم شریف شهرستان فریدونشهر
    امروز احساس شرف وغرورغیرت ،درفضای شهرزیبای طبیعت، فریدونشهرقهرمان موج زد.
    آفرین به تو خواهرم من به تو خواهرفریدونشهری که مملو ازعشق فاطمه زهرایی (س) افتخار می کنم.
    خواهرم حجاب تو کوبنده ترین پاسخ به یاوه گویان عالم است.
    من وبرادرجانبازم همراه برادرشهیدم وسایرهمرزمان عزیزم همیشه به غیرت وایمان تو افتخارکرده ودرپاسخ یاوه گویان اعلام می داریم تاجان دربدن داریم ازحریم عفاف وعزت وشرفمان دفاع خواهیم کرد.
    وبابی غیرتی بعضی افراد گول خورده که خود راویترین محصولات کذایی غربیان وبی خدایان کرده اندومی خواهند بابی حجابی وبدحجابی جامعه مارالکه دارکنندیامسئولان چپاولگری که بابیت المال و به نام اسلام درحکومت اسلامی چپاولگری می کنند،مبارزه خواهیم کرد.

  2. ساعده گفت:

    من ازدخترانی که بدحجاب هستند نفرت دارم.آن ها بااین کارپررویی خودرابه دیگران نشان می دهند.

    • بهتر نیس شما کار خودتونا بکنین اونام کار خودشونا….

      • اینکه بگویید عیسی به دین خود و موسی به دین خود مال بچه مسلمونا نیست.
        قرآن را ه مطالعه کنید چشمتون به این آیه میخوره: کنتم خیر امة اخرجت للناس تامرون بالمعروف و تنهون عن المنکر.
        یعنی از میان تمام امتها شما بهترین هستید به خاطر اینکه امر به معروف و نهی از منکر میکنید.
        هر کسی مسئول پاکی خود و جامعه است.

  3. باسلام
    اگربه تاریخ نگاه کنید ومطالعه تاریخی داشته باشید ،حتی نظر کوتاهی به آثارباستانی ایران زمین داشته باشید هیچ جایی ازآن زن بون حجاب رانخواهید دید وایرانیان اززمان قدیم باحجاب بوده ونسبت به زنان باغیرت تمام واحترام ویژه ای نگاه کرده اند.
    حال خواهروبرادرعزیزم نمی دانم چه شده است که به راحتی ازکنا رمسئله عریان ظاهرشدن بعضی ازافرادجامعه عبورمی کنیم .
    مگرسفارش شهیدانمان رافراموش کرده ایم که حجاب سنگرعفاف وعزت خواهران ماست.پس بهوش باشیم وگول غربزدگان رانخوریم.

  4. خواهر گفت:

    سعادت وافتخارجامعه به پاکدامنی وعفاف آن جامعه است پس بیایید مردانه حفظش کنیم.

  5. باسلام
    سرگذشت من رابخوانیدوعبرت بگیرید.من درراهنمایی که بودم چادرداشتم وبه دانشگاه که رفتم بادوستانی آشناشدم که مراوسوسه کردند وچادرم راکنارگذاشتم .بعدازمدتی هم آرایش می کردم وبه خیابان می آمدم ، بعدازچندی دوست پسری پیدا کردم وپس ازمدتی گولم زدورهایم کردبادیگری دوست شدم وازدواج کردم بعدازیک سال جداشدم وکارم شد خیابان گردی وآرایش ولذت های خیابانی ،دوباره باکسی آشنا شدم وهمان داستا ن گول خوردن وحالا پس از9سال بدون سروسامان پشیمان وپشت سرم حرف می زنندوکاری ازمن ساخته نیست چون خودم خراب کردم .دیگردرخانه پدری ام کسی برای من احترامی قائل نیست وانگاراضافی ام وباید بمیرم .وقتی دوستان هم مدرسه ای خودم رامی بینم ازمن فرارمی کنندآنها دخترشوهرداده اند ومن هنوز آواره ام .همان هایی که من فکرمی کردم عقب افتاده اند ومن باآرایش ومانتوتنگ عشق می کردم وخودم رادرعرش وترقی می دیدم.وفکرمیکردم چون لیسانس دارم عیب است چادری باشم .حال به این رسیده ام که برای زن فقط وفقط حجاب وپاکدامنی ارزش است نه تحصیلات ونه قیافه وآرایش این ها همه رفتنی وفریب دنیایی است.من اگرازچادرم بیرون نمی آمدم یقین دارم به این سرنوشت گرفتارنمی شدم. وحال پشیمان وحتی چند بارقصد کردم خودکشی کنم چراکه ندانسته به راه بدوبی حجابی کشیده شدم.

    • خانم عزیز مشکل شما کنار گذاشتن چادر نبوده . بلکه مشکل از نفس خودت بوده . خیلیها با مانتو و بدون چادر عفت و کرامت خود را بیشتر از خیلی چادریها حفظ میکنند . گرچه چادر برای خانم همانند کت وشلوار برای مردان بسیار خوب و سنگین است اما نفس انسان بزرگترین سپر و نقاب است که انسان در همه حال با یاد و ذکر خدا شیطان را از خود دور کند …

      • برادریا خواهرعزیز باسلام وعرض معذرت :
        باید بگویم وخودهم می دانی که باطن انسان ها که دیدنی نیست.ظاهراست که تحریک می کندوباطن راخراب می کند .شما فکرمی کنی همه آن آدمهایی که به نحوی به فساد کشیده شده اند باطن خرابی داشته اند یقیناً جوابتان خیر است .پس باید ظاهر هرفرد هم نمایشگر باطن او باشد.بله امکان داردکسی هم برای فریب، باطن خراب خودرادرظاهر زیبایی مخفی کند ولی همیشه اینطور نیست.آفرینش زن طوری است که زن باآرایش ولباس تنگ وحرکات وسکنات نامعقول درمعرض عموم تحریک کننده است .وخطرناک وبُِعد حیوانی هرکسی راتاثیر می گذارد.بنابر این فرد عاقل وآبرومند هیچ زمان حاضرنمی شودخودراموردهجوم چشمان ناپاک جامعه قراردهد.

    • برادر گفت:

      یعنی بدون چادر نمیتونستید خودتونا حفظ کنید و گول نخورید؟؟

      • خدمت شما بگم بعضی حرکات واعمال ورفتارپیش درآمدی برای کارهای بعدی است .من وقتی بدون چادر وباآرایش بیرون می رفتم حس می کردم که چطور جلب نظرها می شم واین مقدمه ای شد خوشآیند برای احساس خودم واین مرابه سوی لذات کاذب برد به قولی جوگیری باعث بدبختی من شدومن ازاول ازاین کارها متنفربودم وهیچ فکر نمی کردم تسلیم این گونه عوامل بشم ولی نتوانستم مقاومت کنم وفرو ریختم وحالا پشیمانم ، پشیمان ونفرت ازخودم وهم مسلکانم .اینها راگفتم که کسی دیگر مثل من نشود.روزگارم سیاه.

  6. مراد از حجاب اسلامي، پوشش و حريم قائل شدن در معاشرت زنان با مردان نامحرم در انحاي مختلف رفتار، مثل نحوه‌ي پوشش، نگاه، ‌حرف زدن و راه ‎رفتن است.
    بنابراين، حجاب و پوشش زن نيز به منزله‌ي يک حاجب و مانع در مقابل افراد نامحرم است که قصد نفوذ و تصرف در حريم ناموس ديگران را دارند.
    يعني منع و بازداري در حجاب مربوط به ظاهر است، ولي منع و بازداري در عفت، مربوط به باطن و درون است؛ بنابراين، بين حجاب و پوشش ظاهري و عفت و بازداري باطني انسان، تأثير و تأثّر متقابل است؛
    در آیات متعددی از قرآن به این موضوع اشاره شده است مثلا:
    درآيه 59 سوره احزاب « يا ايهاالنبي قل لازواجک و بناتک و نساءالمومنين يدنين عليهن من جلابيبهن ذلک ادني ان يعرفن فلا يوذين و کان الله غفورا رحيما»
    (اي پيامبر، به زنان و دخترانت و نيز به زنان مومنين بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذيت قرار نگيرند. و خداوند بخشنده مهربان است.)
    جلاب به معناي يک پوشش سراسري است؛ يعني زن بايد همه اندامش پوشيده باشد تا همچون گلي لطيف از دسترس هوسرانان مصون و محفوظ باشد.
    حجاب چشم
    قُلْ لِلْمُؤْمِنِينَ يَغُضُّوا مِنْ أَبْصارِهِمْ (نور؛30)
    اي رسول ما به مردان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.
    قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ(نور؛31)
    اي رسول به زنان مؤمن بگو تا چشم‎ها را از نگاه ناروا بپوشند.
    حجاب در گفتار
    فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ(احزاب؛32)
    پس زنهار نازک و نرم با مردان سخن نگوييد؛ مبادا آن که دلش بيمار (هوا و هوس) است به طمع افتد.
    حجاب رفتاري
    . به زنان دستور داده شده است به گونه‎اي راه نروند که با نشان دادن زينت‎هاي خود باعث جلب توجه نامحرم شوند
    وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفِينَ مِنْ زِينَتِهِنَّ(نور؛31)
    و آن طور پاي به زمين نزنند که خلخال و زيور پنهان پاهايشان معلوم شود.

  7. همشهری گفت:

    سلام
    در جواب خواهر بزرگوار عرض کنم فکر نکنید این مشکلی که برای شما ایجاد شده منحصر به شخص شماست بلکه تا انسان بوجود امده و تا جامعه بوده این مشکلات نیز بوده و هست اما مهم این مشکلات نیست بلکه مهم نحوه برخورد با آن است
    خدا را شکر که راه هدایت را پیدا کردی و بازگشتی
    رفتار اطرافیان براساس ظاهر انسان و گذشته اوست اما برخورد خدا با انسان بر اساس دل ادم و انگیزه اوست
    پس حالا که رحمت خدا برایت باریده غنیمت کن و با امید و انگیزه دنبال جبران گذشته باش و در این راهت فقط بر خدایی که تو را اکنون دعوت کرده توکل و تکیه کن حتما موفق میشی…
    یکی از بهترین سایت هایی که توانسته بسیاری از مشکلات رو حل کرده و مشاور و رهنمای خوبی برای ادامه مسیر موفقیت و جبران گذشته است پرسمان. حتما به این سایت برو و گذشته ات را مطرح کن و جواب بگیر پشیمان نمیشی ان شاءالله http://www.porsemani.ir

  8. باسلام:
    کادوباارزش است وقتی ازدوستی می رسد.کادوی بسته بندی شده باارزش است چون مشهودنیست که چیست وگیرنده کادوراخوشحال می کندچون حس کنجکاوی رابرمی انگیزد.درمقابل آن ،کادوی بازبرای همگان آشکار وهمه می فهمند جنس ومحتوای کادو چیست،وچون همه می بینند برای دیگران حس کنجکاوی ندارد وبه همین علت گیرنده کادو کمتر خوشحال می شود.
    پس برای بدست آوردن دل دیگران باید هدیه وکادوی وجودی خودراپوشیده به او هدیه کنیم تااحساس اوراکاملاًتحت تاثیر قرارداده واثرعمیق وطولانی بگذارد.

  9. دوست گفت:

    نمی دانم چرابعضی ها خودشان رامفت ومجانی به دیگران عرضه می کنند؟

  10. برادر گفت:

    برادرمی گویدخواهرم شمشیرآرایش ومانتو کوتاهت ولباس اندامییت رابه چشمم فرونکن.کورم کردی

  11. با سلام
    راهپيمايي حجاب و عفاف در شهرستاني كه بي حجاب ندارد و يا اصلاً به چشم نمي آيد مانند آب در هاون كوبيدن است . آقايان مسئول به فكر كار و معيشت(اشتغال ) مردم باشيد . مگر مي شود در اين شهرستان راهپيمايي روز هواي پاك برگزار كرد در صورتي كه هواي پاكي داريم ولي اهواز نياز به راهپيمايي هواي پاك دارد پس برادر مسئول اين گونه مراسم لطفاً به برداشت و انعكاس اينگونه مراسمات خارج از شهر نيز توجه داشته باشيد . به جاي مراسم راهپيمايي كه مي شود انعكاس بدي در خارج از شهر داشته باشد مي شود سمينار حجاب و عفاف با دعوت از خانمها تشكيل داد. من الله توفيق

    • شهروند گفت:

      واقعا . واقعا . ………حرف حساب جواب نداره ..عالی بود

    • رضا2 گفت:

      من نمیدونم از نظرشما بی حجاب و بدحجاب چیه که میگی شهرما نداره.
      برادر من بیحجابی فقط بیرون ریختن مو نیست.
      سرت رو مثل کبک کردی تو برف و میگی بی حجاب نداری
      خبر نداری چه اتفاقاتی که نمیوفته از پی این بی حجابی ها.
      همین دارون که انقد بدنامه تو بحث حجاب از ما بهتره..

  12. باسلام
    بعضی ها فکر می کنند که حجاب من درآوردی است .درصورتی که اینطور نیست .درطول تاریخ زن ووجود زن مورد احترام وقداست تاریخی بوده است.وحفاظت از نجابت زن توسط خودش ودیگران همیشه مورد توصیه همگان بوده است.منتهی بعضی ها اشتباه فکرمی کنند که حجاب تحمیلی ومانع زن درزندگی اوست درصورتی که این طور نیست.اشتباه دیگری که بعضی ازبانوان مرتکب شده انداین است که فکرمی کنند هرنوع پوششی که بدن رابپوشاند حجاب است به همین دلیل بایک لباس بدن نما واردجامعه می شوند واعتقادی هم به پوشاندن مو ندارند.که غلط صددرصدوتازه این تحریک کننده است.معنی جحاب برای حفظ قداست بانوان حجابی است که کل اعضای بدن وبرجستگی های وی رابپوشاند طوری که تحریک پذیرنباشد ، نوع برخورد،صحبت کردن،آرایش درعموم،حرکات وراه رفتن ومواردی دیگرجزو حجاب زن می باشند. درضمن باید گفت تنها پوشیدن چادرحجاب نیست بلکه رعایت همه این مواردضروری است. خداوندمتعال توفیق رعایت حجاب اسلامی رابه همه ما خواهران وبرادران دینی عطا فرماید.انشاءالله

  13. حیف ازدختران پاکیزه وزیبایی که بی حجابند وآدم واقعاً نمی تواند باتوجه به ظاهرشان اقدام به ازدواج نماید چون شک دارم بعد ازازدواج هم بی حجاب بماند که اصلاًدوست ندارم زنم بی حجاب باشد.وبرای خیابان آرایش نماید .واین راهم بگم خانواده ام شدیدبااین گونه دخترها مخالفند.خدایا فریادرسمان باش ومارافراموش نکن.

  14. خداکندآنچه به سرمن آمدسرکسی نیایدشوهری داشتم خوب ومتدین ،کاسب بود مدتی پیش همسایه ای برای ما آمد که اصلاًمقیدنبودندودخترانش باآرایش ولباس نامناسب درکوچه ظاهر می شدند مدتی گذشت یک روزمتوجه شدم دخترهمسایه مابه مغازه مارفت وآمد دارد.کمی کنجکاوشدم شوهرم فهمیدکه من می دانم بنای بدرفتاری راگذاشت وحالایک سال است بلاتکلیف درمنزل پدرم هستم وشوهرم هم ازدواج موقت کرده. واین رایقین دارم بی حجابی وآرایش خیابانی هزاران نفررامثل من بدبخت کرده است .مردان زود گول این گونه مزاحمین جامعه رانخورند که زندگی خودوهمسرشان راتباه می کنند.

  15. آن بزرگواری که میگه شهرما بی حجاب یابد حجاب ندارد شهرمان را با 15 سال پیش شهر مقایسه کنند متوجه میشوند بعداینکه این موضوع شهرستانی نیست گرفتاری ملی است باید چاره اندیشیدو دشمن راناکام کرد و حریم خانواده را مستحکم کنیم

  16. برادر گفت:

    با چادر سر کردن یا نکردن هیچ وقت فساد رفتاری و تحریکات از جامعه برداشته نمیشه…تو شبکه ی پرس تی وی نگاه میکردم خیابونی تو استامبول ترکیه نشون میداد دخترا با بدترین وضع تو خیابون بودن ولی یکی از پسرها هیچ توجهی نمیکرد ولی تو ایران بارها دیدم دختری حتی با چادر در حال عبور بوده و پسرها بچه ها پیرمردها همه با دقت به قسمتهای تحریک کننده نگاه میکنند وحتی منتظرند بادی بوزه تا چادر به بدن دختره بچسبه و مشخص تر بشه…مشکل تحریک پسرا با چادر سر کردن یا نکردن هیچ وقت حل بشو نیست و با این حرفا و تجمع ها بدتر و بدتر میشه و فقط مردمو لجبازتر و حساس میکنه….بنابراین بجای کار کردن روی ظاهر مردم و صورت مسئله را پاک کردن طوری باید عمل کرد که طینت افراد درست بشه و نفس اماره بر لوامه غلبه کنه،راهشو باید نشست و دقیق بررسی کرد ….والسلام

  17. R2 گفت:

    تا یه چیزی میشه فوری بحث رو میچسبونید به اشتغال
    این بحث چه ربطی به اشتغال داره؟؟؟؟؟
    درسته شهرما نسبت به شهرهای دیگه از لحاظ حجاب بهتره ولی باید این روهم بگیم که متاسفانه روند مناسبی وجود نداره و بی حجابی و بیشتر بدحجابی داره رواج پیدا میکنه.
    اکثر مواقع دخترای کم سن و سال رو هم میبینیم که با بدترین وضع پوشش به خیابونها میان و متاسفانه خانوادهاشون هم بی خیال از آسیب هایی که این پوشش ها به بار میاره.
    جای تاسف داره که متولیان فرهنگی شهر دارن کوتاهی می کنن و این کم کاری دامن همه را می گیره.
    دوست عزیزی به داران اشاره کرده و واقعا هم درست میگه که وضع حجاب و پوشش در اون شهر بهتره. کار به باطن نداریم حداقل در ظاهر رعایت میکنن. از مسئولین عاجزانه تقاضامندم فکری بکنند و ساده از این موضوع رد نشن.

    • برادر گفت:

      این حرفتون یعنی چی که کاری به باطن نداریم ظاهر و
      درست کنن؟؟…. بعضیا حرف نزنن بهتره..بعدشم مثل اینکه شما از اون دسته ادمایید که تو فریدونشهر راحت تو ادارات جابجا میشید تا شغل د لخواهتونا بدست بیارید که میگید چه ربطی به شغل داره

      • R2 گفت:

        کسی نگفت ظاهر رو رعایت کن باطن مهم نیس جسارتا جنابعالی گیراییتون* برادر من میگم دارون حداقل ظاهر رو رعایت میکنن و از باطن اطلاعی ندارم.
        مورد بعد هم بگم خیر بنده بیکارم مثل خیلیا و باز باید بگم گیراییتون در *چون گفتم این مسئله جای خود داره و البته اشتغال هم جای خود. پس همه چیو قاطی نکنید. پونه زار تایید بفرما حتما.

  18. اين حرفتون كه مي گي با 15 سال پيش مقايسه كنيد شما هم با 15 سال پيش اصفهان و شهرهاي ديگه هم مقايسه كنيد فكر كنم شما زمان را از دست داديد . در ضمن حجاب مختص زنان نيست و مردان نيز بايد به زنان و دختران و خواهران خود كمك و ياري نمايند و برادر ديگر هم كه فرمودند روند مناسبي ندارد اين روند در تمام شهرها وجود دارد و مختص فريدونشهر نيست و اين روند از خانواده خودمان شروع مي شود اگر دختر و خواهر هاي خودمان را نگذاريم كه با بد حجابي در خيابانها ظاهر شوند كه در شهر بي حجاب يا بد حجاب نداريم اين بي حجابها يا بدحجابها كه از آسمان نازل نمي شوند اينها همان خواهر و يا دختران خودمان مي باشند پس از ماست كه برماست . دوستي كه هم فرمود سرت را مثل كبك كردي تو برف خير قربان حضرتعالي سرت را مثل كبك كردي تو برف اين بدحجابي از خانواده حضرتعالي و بنده شروع مي شود پس خانواده ات را درياب …

  19. من نمی دانم چگونه بعضی پدرومادرها دلشون میاد بچه هاشون بااین وضع بیان بیرون که موردهجوم شمشیرهای نگاه نامحرم قراربگیرن.این پدرمادرها خودشون متوجه آرایش وتنگ پوشیدن (که انگار* باشن ) دختروگاهی همسران خودهستن ومی بینن که اینها توخیابانها چه جورحرکت می کنن وبازهم بی توجه اند.خدایاپناه برتو.

  20. عفاف وپاکدامنی به پوشیدن نیست ولی لازمه عفاف وپاکدامنی پوشیدن است.دراین صورت به ظن گمان ودرتصوراولیه همگان براین باورند که پوشیده ها عفیف ترند .البته این به این معنی نیست که خدای ناکرده
    انهایی که پوشش کاملی ندارند ناپاکند.پس تصورصحیح این است که درجامعه همه طوری عمل نمایند که محرک غرایض دیگران نباشند انشاءالله

  21. از کسانی که تدارک این برنامه را گرفتند تشکر می کنیم

  22. اگر دردم همی بودی چه بودی . یک گردهمایی برای جوانان بیکاران شهر بذارید بعد جمعیت را ببینید .

  23. حضور علما و حوزه علمیه بسیار کمرنگ

Go to TOP