چاپ خبــر
برای هفدهمین بار در سال جاری؛

آتش سوزی گسترده روز گذشته در مراتع فریدونشهر/تصاویر

روز گذشته برای هفدهمین بار در سال جاری حریق به جان منابع طبیعی فریدونشهر افتاد و بخش زیادی از مراتع و باغات «عالی مکان» را طعمه حریق کرد. این آتش سوزی که گفته می شود عامل انسانی داشت، سرانجام با همکاری اداره منابع طبیعی، آتش نشانی فریدونشهر و مردم مهار شد.

  1. اصلانی گفت:

    منابع طبیعی باید برای پیشگیری از این اتش سوزی ها چاره ای بیندیشد

  2. ذره بین گفت:

    سلام

    افسوس می خورم که اونجا نبودم حتی به اندازه ی خاموش کردن یک بوته ی گون یا یک بوته خار که در آتش می سوخته است… دست یکایک بزرگوارانی که برای خاموش کردن این آتش سوزی تلاش کردند را می بوسم. مدیر مسئول محترم پونه زار ، لطفا بر روی چنین اخباری بیشتر مانور بدهید… کمی هم نیروهای انتظامی و قضایی و حقوقی را به چالش بکشید. مسببان چنین حوادثی نباید احساس آرامش کنند…
    کاش ما مردم می فهمیدیم این پوشش گیاهی چه ارزش والایی دارد.

  3. قرآن کریم سوره کهف
    “فَآخْتَلَطَ بِهِ نَباتُ الاَرْضِ فَأَصْبَحَ هَشِیماً تَذْرُوهُ الرِّیاحُ ”
    گیاهان زمین (سرسبز می شود) در هم فرو می رود. اما بعد از مدتی می خشکد؛ و بادها آن را به هر سو پراکنده می کند.
    بعضی از انواع گیاهان کوتاه قد و ساقه های خیلی نازک ورشد انبوه دارندکه در منطقه مدت رشد آنها از15 اردیبهشت شروع ودر تیرماه خشک می شوند وارزش برای برای چرای دام ندارد ولی به راحتی زیر سُم دام از بین می روند
    یک راه این است که منابع طبیعی اجازه دهد در مرتعی که این نوع گیاهان رشد می کنند دام بیشتری وارد شود وبعد تعدیل کنند یا جابجا کنند تا این اتفاق کمتر رخ دهد.

  4. باسلام
    ازهمت والای این مردان سخت کوش وانسان های واقعی نهایت سپاس راداریم وبرمسببین چنین حوادثی نفرین ولعن خداوند راکه خرابکاران طبیعت به شمار می روند،نثارمی کنیم.

Go to TOP