چاپ خبــر
درهمایش بزرگ ائمه جماعات دانشگاه های استان مطرح شد؛

فعالیت ۳ هزار روحانی در دانشگاه های استان

همایش بزرگ ائمه جماعات دانشگاههای استان اصفهان با حضور بیش از ۱۵۰روحانی و امام جماعت نمازخانه ها و مساجد دانشگاه اصفهان برگزار شد.

به گزارش  پونه زار به نقل ازصاحب نیوز، در این نشست یک روزه که با هدف ارتقای توان فرهنگی و مشاوره ای ائمه جماعات دانشگاه های استان اصفهان برگزار شد، این کارشناسان دینی با روش مشاوره و ضرورت های آن و همچنین مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دانشگاهها آشنا شدند.

همچنین طاووسی معاون علمی و پژوهشی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان در این مراسم از ضرورت راه اندازی این کانونها در دانشگاهها سخن گفت.

رصد، حمایت و نقد سه راهبرد در برابر دولت جدید
معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری با اشاره به ضرورت توجه روحانیون و ائمه جماعات دانشگاهها به مسائل سیاسی گفت: رصد هوشمندانه، حمایت حکیمانه و نقد منصفانه سه راهبرد در برابر دولت جدید است.

حجت الاسلام و المسلمین سید میرمجید سید قریشی با بیان اینکه روحانیون، پزشکان، نیروی انتظامی و اساتید دانشگاهی همواره از گروههای مورد اعتماد مردم هستند، اظهار کرد: امروز برخی مردم به روانشناس به عنوان مشاور نگاه می کنند در حالی که باید روحانی به عنوان مشاور مذهبی جایگزین آن شود.

وی با اشاره به جایگاه خوب روحانیت در بین دانشگاهیان به ویژه دانشجویان، ادامه داد: روحانیت همواره مورد اعتماد مردم بوده و هست و در دانشگاهها همواره مورد رجوع دانشجویان در امور مخلف قرار می گیرند.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت: در این بین روحانیون در دانشگاهها جایگاه حساسی بر عهده دارند و باید با حضور در جمع دانشجویان از جمله اردوها، برنامه های ورزشی و امثال آن جوانان را جذب کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی ها بیش از ۷۰درصد دانشجویان مرجع تقلید دارند، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی بیشترین درصد مقلد را به خود اختصاص داده است.

حجت الاسلام سید قریشی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شاخص اصلی حرکت سیاسی است، ادامه داد: باید جریان دانشگاهها را بر اساس این معیار هدایت کرد و از جریان سازی به نفع گروهی خاص پرهیز کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین راهبرد در برابر دولت جدید رصد هوشمندانه، حمایت حکیمانه و نقد منصفانه است، تاکید کرد: دولت مشکلات زیادی در ابعاد مختلف دارد و این نیازمند یاری و همراهی کلیه ارگان ها و سازمان ها است.

این کارشناس فرهنگی و سیاسی اظهار کرد: ما باید از دولت حمایت و برای موفقیت آن دعا کنیم ولی در عین حال با نظارت و رصد فعالیت ها هر جا لازم باشد باید نقد منصفانه داشت.

این کارشناس فرهنگی و سیاسی تاکید کرد: امروز بیش از سه هزار ائمه جماعت و ۱۰هزار استاد معارف اسلامی در دانشگاهها مشغول به فعالیت هستند.

وی به برگزاری نماز جماعت و اعتکاف در دانشگاهها اشاره کرد و افزود: حضور پرشور جوانان و دانشجویان در برنامه های دینی نشان می دهد دانشجویان به برنامه های دینی علاقه مند هستند

برای مقابله با مواد مخدر از کودکی باید به افراد آموزش داد
کارشناس آسیب های اجتماعی با اشاره به اینکه یکی از علل بروز آسیب های اجتماعی فقدان آموزش های لازم از دوران کودکی است، گفت: آموزش در خصوص این آسیب ها می تواند نقش بسزایی در پیشگیری داشته باشد.

ابراهیم سلیمی گفت: افراد باید به گونه ای تربیت شوند که مهارتهای فردی آنها در برابر گروههای دوستان، خانواده و همکلاسی ها رشد یابد و در مقابل پیشنهادهای اشتباه قدرت “نه” گفتن را داشته باشند زیرا بسیاری از مشکلات امروز جامعه ما ناشی از ناتوانی افراد در نه گفتن به برخی پیشنهادات است.

این کارشناس آسیب های اجتماعی با بیان اینکه درمان در زمینه اعتیاد کاری بسیار سخت، طولانی مدت و در برخی موارد غیر ممکن است، افزود: قبل از درمان باید پیشگیری مد نظر مسوولین قرار گیرد و در پیشگیری هم مهمترین رکن آموزش است.

وی گفت: برخی از انواع مواد مخدر و مشروبات الکلی راه را برای حرکت افراد به سمت جرائم خطرناک تر باز می کند و حتی پرده های حیا، مذهب و سنت را از افراد مبتلا می زداید و در برخی موارد افراد را به سمت جرایم سازمانی سوق می دهد.

وی با اشاره به رشد و گسترش رسانه های در جامعه امروزی، ادامه داد: امروز اگر ما اطلاعات درست را در خصوص مواد مخدر و آسیب های آن در اختیار جوانان قرار ندهیم در کمترین زمان دیگران اطلاعات غلط را متناسب با منفعت خود در اختیار فرزندان ما قرار می دهند.

سلیمی اظهار کرد: امروز ایران به واسطه شرایط ژئوپلتیکی به شدت در معرض خطر مواد مخدر قرار دارد و این به واسطه تولید برخی مواد مخدر در کشورهای همسایه است و از سوی دیگر برخی مواد صنعتی نیز به راحتی در برخی کارگاههای کوچک تولید می شود.

وی گفت: در ده سال گذشته قیمت برخی اجناس در کشور چندین برابر شده است در حالی که قیمت مواد مخدر ثابت مانده و در برخی موارد کاهش داشته است و این حاکی از حمایت و سازماندهی مافیای استکباری مواد مخدر برای توزیع آن در ایران است.

استادیار دانشگاه اصفهان فقدان مقررات لازم برای مقابله جدی با مواد مخدر صنعتی جدید، کمبود فعالیت های جایگزین و کمبود امکانات مشاوره ای و درمانی را از مسائل مهم در مقابله با این پدیده شوم برشمرد.
تسلط بر مبانی دینی و آشنایی با روان شناسی دو رکن مشاوره است

کارشناس برنامه تلویزیونی گلبرگ با اشاره ضرورت جامع نگری در مشاوره، تاکید کرد: مشاوره دارای دو رکن تسلط به مبانی دینی و آگاهی به علوم روز به ویژه روانشناسی است.

حجت الاسلام حسین دهنوی با اشاره به برخی نسخه های غیر الهی روانشناسان غربی گفت: متاسفانه در داخل نیز برخی مستند به گفته های این روانشناسان نسخه های غیر دینی و گاهی ضد دینی تجویز می کنند.

وی تاکید کرد: این نسخه های مسکن های زودگذر است و ممکن است بهبودهایی را برای درمان برخی اختلالات داشته باشد ولی در دیر زمان این اختلالات را تشدید می کند در حالی که نسخه های الهی تنها نسخه هایی است که به واسطه اتصال به منشاء علم الهی نتیجه مثبت دارد و می تواند انسان را به صورت کامل از بیماری ها و اختلالات روانی نجات دهد.
پرسش برخی جوانان در خصوص توبه، گفت: مشاور باید در عین ایجاد امید در دل انسان ها به گونه ای عمل کند که قبح گناه ریخته نشود و افراد از تکرار آن پرهیز کنند.

Go to TOP