چاپ خبــر
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

يک چهارم اشتغال استان از صنعت فولاد تأمين می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: يک چهارم اشتغال استان اصفهان از صنعت فولاد تأمين مي شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، اسرافيل احمديه در نشست هم انديشي فعالان صنعت فولاد ويژه برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي متالورژي، ريخته گري، فولاد، اظهار داشت: اين استان، توليدکننده 70درصد فولاد کشور است.
وی گفت: صنعت فولاد، صنعتي بسيار وسيع و کمک کننده است اما به کمک هم نياز دارد.
احمديه با اشاره به اينکه شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نهمين نمايشگاه فولاد، حضور و مشارکت جدي خواهد داشت، افزود: بيش از یک هزار و 500 واحد مرتبط با اين صنعت در استان اصفهان در حال احداث و يا توسعه است که 12 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري جديد را در بر دارد.
وی افزود: اين ميزان سه چهارم کل سرمايه گذاري استان اصفهان و 66 هزار نفر اشتغال جديد ايجاد خواهد کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تصريح کرد: صنعت فولاد همواره فروش مناسبي داشته و پیش از این نياز به اطلاع رساني و تبليغات را احساس نکرده، اما اکنون به دليل رکود صنايعي مانند صنعت ساختمان و ضعف تکنولوژي، اين صنعت نياز به اطلاع رساني دارد.
وی گفت: حضور قوي و پر رنگ فولاد مبارکه در نمايشگاه هاي تخصصي، امري بسيار حائز اهميت محسوب می شود.
احمدیه تأکيد کرد: تکنولوژي هاي جديد مورد نیاز صنعت فولاد مي تواند مسايل زيست محيطي را نيز حل کند و نمايشگاه ها يکي از مهم ترين مکان ها براي انتقال و معرفي تکنولوژي هاي جديد است.
وی با اشاره به مشوق ها و تسهيلات وزارت صنعت و معدن براي حضور صادرکنندگان در نمايشگاه هاي خارج از کشور، افزود: اين موضوع به تشکل ها اعلام شده است تا با برنامه ريزي مفيد، حضور بهتري در نمايشگاه ها داشته باشند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به ظرفيت هاي وسيع صنعت فولاد در کشور، گفت: نمايشگاه اين صنعت بايد در شأن و اندازه اين صنعت باشد.
وی گفت:مجموعه هاي فعال در صنعت فولاد بايد حضور قوي و مؤثري در اينگونه رويدادها رقم بزنند.
مديرعامل شرکت نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان نيز در اين مراسم گفت: نمايشگاه صنعت فولاد آن گونه که بايد مورد حمايت فعالان صنعت فولاد قرار نمي گيرد.
رسول محققيان گفت: با توجه به اهميت و اعتبار صنعت فولاد در استان اصفهان، اين نمايشگاه از سوي سازمان توسعه تجارت ايران، «نمايشگاه ملي فولاد» نام گرفته است.
وی افزود: دانشگاه هاي  مهم کشور و استان، پژوهشکده فولاد ايران، انجمن ملي آهن و فولاد، انجمن توليدکنندگان فولاد ايران، انجمن صنفي کارخانجات صنعت ريخته گري ايران، انجمن خوردگي، انجمن مهندسي معدن ايران، اتحاديه توليدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدني ايران، اين نمايشگاه را مورد حمايت قرار داده اند اما فعالان صنعت فولاد و مديران مجموعه هاي خصوصي و يا دولتي اين صنعت، با نگاه تحقيقات بازار در نمايشگاه حضور پیدا نمی کنند.
وي تأکيد کرد: به دليل ويژگي هاي صنعت فولاد در استان اصفهان از نمايشگاه اين صنعت، انتظارات زيادي وجود دارد و ستاد نمايشگاه تلاش دارد با همفکري با فعالان اين صنعت، اين انتظارات را برآورده کند.
مديرعامل شرکت نمايشگاه اصفهان با اشاره به پروژه در حال ساخت نمايشگاه بزرگ اصفهان اظهار کرد: ظرفيت هاي صنعت فولاد اصفهان مي طلبد که اين نمايشگاه به صورت سالانه برگزار شود و در صورتي که نتوان اين رويداد را به نقطه قوت مورد انتظار رساند با حضور در گستره وسيع پروژه نمايشگاه بزرگ اصفهان، نمي توان انتظارات را برآورده کرد.
محققيان با تأکيد بر اين که نمايشگاه، بهترين محل براي ايجاد بازار و نقطه آغاز ارتباطات تجاري جديد است، افزود: برخي فعالان صنعتی تصور مي کنند تنها در زمان رونق بايد در نمايشگاه حضور يافت، در حالی که نمايشگاه در شرايط بحران، راه حل ها و بازارهاي جديد را پيش روي واحدهاي صنعتي قرار مي دهد.
محققيان از شرکت فولاد مبارکه اصفهان به لحاظ حضور و مشارکت جدي در نهمين نمايشگاه فولاد تقدير کرد و گفت: شرکت فولادمبارکه به تنهايي سالن شيخ بهايي نمايشگاه را جهت ارايه توانمنديهاي خود در نظر گرفته است.
وي تأکيد کرد: نمايشگاه عرصه نمايش توانمنديها در زمان رکود براي خروج از بحران و ايجاد بازار جديد است، اما برخي مديران نمايشگاه را فرصتي براي دوران رونق توليد ميدانند.
نصر، نايب رئيس انجمن صنايع همگن ريخته گري اصفهان نیز در این نشست گفت: اصفهان، قطب صنعت فولاد ايران است و تنها در شهرک صنعتي اشترجان، 35 واحد ريخته گري و قطعات متالورژي فعاليت مي کنند.
وی با اشاره به ظرفيت هاي وسيع صادراتي استان اصفهان در زمينه صنعت فولاد، گفت: با فراهم کردن امکانات و خدمات استاندارد و بين المللي مي توان اين نمايشگاه را بيش از پيش رشد و توسعه داد .
نايب رئيس انجمن صنايع همگن ريخته گري اصفهان افزود: اين صنعت، نيازمند نمايشگاهي درخور شأن و شايسته خود است.
در پايان اين جلسه، چند تن از فعالان صنعت فولاد به طرح ديدگاه هاي خود در مورد چگونگي ارتقاي سطح کيفي اين نمايشگاه و همچنين طرح مشکلات و مسايل اين صنعت پرداختند.
نشست هم انديشي فعالان صنعت فولاد ويژه برگزاري نهمين نمايشگاه بين المللي متالورژي، ريخته گري، فولاد، معادن و صنايع وابسته (Metalex) با حضور مسوولان و 70 نفر از چهره هاي صنعت فولاد کشور در باغ فردوس فولاد مبارکه اصفهان برگزار شد.
نهمين نمايشگاه بين المللي متالورژي، ريخته گري، فولاد، معادن و صنايع وابسته (Metalex) از 12 تا 15 مرداد ماه در محل نمايشگاه هاي بين المللي استان اصفهان برگزار خواهد شد.

Go to TOP