چاپ خبــر
فرمانده حفاظت سپاه مطرح کرد:

سرلشکرهای سوری به جای درجه، چفیه به دوش می‌اندازند/خاطره‌ای از دستگیری عوامل داعش در ایران

فرمانده حفاظت سپاه با بیان اینکه به فضل حضور مدافعین حرم در سوریه، ارتش این کشور منقلب شده است، گفت: آخرین باری که به سوریه رفتم دیدم سرلشکرهای ارتش درجه‌های خود را کنده بودند و روی دوششان چفیه بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از بسیج پرس، سردار گرجی زاده فرمانده حفاظت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم که در شهرک شهید کلاهدوز برگزار شد به تشریح وضعیت سوریه در یک دهه اخیر پرداخت و گفت: بنده از سال 81 به مدت 6 سال به عنوان وابسته نظامی جمهوری اسلامی در سوریه بودم و مناطق مختلف آن به خصوص مناطق شیعه نشین را از نزدیک مشاهده کرده و با آن آشنا هستم. در دو روستای بزرگ نبل و الزهرا که مرکز شیعه های واقعی در سوریه بوده حداقل 150 طلبه فاضل از حوزه علمیه حضور داشتند.

فرمانده حفاظت سپاه با بیان اینکه شیعه، سنی و علوی ها در سوریه را بخوبی می شناسیم گفت: اگر جبهه ای در سوریه به نام جبهه دفاع از اهل بیت (ع) ایجاد شده و ما فرزندان این کشور را داوطلبانه به آنجا اعزام می کنیم دقیقا به این دلیل است که با دشمنی که می خواست پایگاه ترویج فرهنگ اهل بیت (ع) و نجات منطقه از دست آمریکا و اسرائیل را از بین ببرد، مقابله کنیم.

*ممنوعیت خواندن نماز در پادگان های سوریه!

وی با اشاره به این مطلب که سوریه کشوری با بیش از 20 میلیون جمعیت با اکثریت قابل توجهی از طایفه علوی و شیعه است که به یک پایگاه برای مقابله با آمریکا و اسرائیل تبدیل شده بود و دشمنان برای جلوگیری از ترویج این فرهنگ اتفاقات چند سال اخیر را برای سوریه رقم زدند افزود: این در حالی است که ارتش این کشور قبول کرده بود نماز خواندن در پادگان ها را ممنوع کند، سال ها به سمت اسرائیل تیری شلیک نکند و بگوید ما لائیک هستیم. رهبر و رئیس جمهوری (حافظ اسد) داشت که وقتی از او می پرسیدیم دین و مذهب شما چیست، می گفتند ما شیعه هستیم و 12 امام را هم خوب می شناسیم اما زندگی در این دنیا بدون دین بهتر است.

*آزادسازی ارتفاعات جولان توسط لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در 90 دقیقه

فرمانده حفاظت کل سپاه به اولین بازدید خود از ارتفاعات جولان اشاره کرد و گفت: به سوری ها گفتم که فقط یک گردان از لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به فرماندهی سردار کوثری که در دفاع مقدس نقش آفرینی های بی بدیلی داشتند کافی است تا حداکثر ظرف 90 دقیقه این ارتفاعات را آزاد کنند اما آن ها گفتند نمی توانیم؛ سوریه با این چنین شرایط مورد حمله قرار می گرفت. به فضل خدا و با رهبری حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب این شرایط در سوریه تغییر کرد و این کشور تبدیل به محلی برای آموزش مقاومت به مردم منطقه شد که اولین ثمره آن این بود که شیعه زیر پا له شده لبنان به دشمنی جدی و قدرتمند برای اسرائیل تبدیل شد.

وی با بیان این مطلب که حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با 4 هزار نفر مقابل 120 هزار نیروی اسرائیلی پیروز شد افزود: این فرهنگ مقاومت از ایران به منطقه تزریق شد و محل سرپرستی این تفکر به برکت حضور بقاع متبرکه و در راس آن ها حرم حضرت زینب (س)، سوریه بود و دشمن به این دلیل برای نابودی این پایگاه گام برداشت.

سردار گرجی زاده در بخشی دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ کدام از اهل سنتِ سوریه مخالف اهل بیت (ع) نبودند گفت: فراوان در حرم حضرت رقیه (س) اهل سنت را می دیدم که برای گرفتن حاجت از حلب به محضر دختر حضرت اباعبدالله (ع) مشرف می شدند.

*دیدار غیر منتظره فرمانده مسیحی سوریه با سرلشکر صفوی در حرم امام رضا(ع)

وی در همین زمینه افزود: چند سال پیش فرمانده نیروی دریایی سوریه که مسیحی بود با بنده به تهران آمد و در بدو ورود در فرودگاه گفت همه کارها جای خود اما به من قول بده که مرا به زیارت امام رضا (ع) ببری؛ چند روز بعد به مشهد رفتیم و در حرم بطور اتفاقی سرلشکر صفوی که فرمانده وقت کل سپاه بود را در لباس خادمی دیدیم، این فرمانده سوری بسیار متعجب شد و گفت این آقا همان فردی است که چند روز پیش با او ملاقات رسمی داشتیم، گفتم بله اما برای خادمی در این مکان یکسال در صف بوده است. همین فرمانده مسیحی می گفت که همسر من برای زیارت حضرت زینب (س) و برآورده شدن حاجاتش از لاذقیه با یک چادر که همراهش است راه می فتد و ما معتقدیم حضرت زینب (س)، مریم (س) دوم است.

سردار گرجی زاده افزود: دُروزی ها که می توان گفت افکارشان تقریبا مخلوطی از دراویش و بهائیت است به حرم حضرت زینب (س) می آمدند و در و دیوار را می بوسیدند! سوریه اینگونه بود.

*مدافعین حرم با دست پرورده های آمریکا در سوریه می جنگند

فرمانده حفاظت سپاه تاکید کرد: دشمنانی که در سوریه جنگ افروزی می کنند و شهدای مدافع حرم جلو آن ها می ایستند سنی نیستند، بلکه عده ای وحشی دست پرورده آمریکا و اسرائیل اند که رهبران آن ها در زندان های گوانتانامو آموزش دیده اند و آمدند تا سوریه که به عنوانی پایگاهی برای نشر فرهنگ اهل بیت (ع) بود را از بین ببرند. اما هدف کلی آن ها اکتفا به سوریه نیست و می خواهند سراغ ما هم بیایند.

وی در پاسخ به برخی شبهه افکنی ها که عنوان می کنند «سوریه به ما چه ارتباطی دارد و چرا ما باید در کشور دیگری حضور پیدا کنیم» گفت: انسان عاقل منتظر نمی ماند تا خطر در خانه اش را بزند بلکه به پیشواز خطر می رود و آن را در نطفه خفه می کند. امیرالمومنین (ع) می فرمایند آن ملتی که اجازه دهد دشمن وارد مرزها شود و سپس با او بجنگد هرگز رستگار نمی شود.

*سرلشکرهای ارتش سوریه درجه ها را کنده و چفیه روی دوششان انداحته اند

فرمانده حفاظت سپاه با تاکید بر این مطلب که به هیچ عنوان مدافعین حرم با سنی ها نمی جنگند گفت: به فضل حضور مخلصانه مدافعین حرم در سوریه ارتش این کشور منقلب شده است. آخرین باری که بنده به سوریه رفتم دیدم سرلشکرهای ارتش درجه های خود را کنده بودند و روی دوششان چفیه بود. شهید سپهبد ترکمانی وزیر دفاع وقت سوریه که فردی سنی و البته معتقد بود می گفت رزمندگان ایرانی ما را منقلب کردند و جنگیدن را به ما آموزش دادند.

وی ادامه داد: مدافعین حرم به سوریه نمی روند که از بشار اسد دفاع کنند، در وهله اول آن ها در حال دفاع از موجودیت خودمان هستند. ما باید به سراغ آن ها برویم نه اینکه منتظر رسیدن دشمن به مرزها باشیم.

*ماجرای مرغی که برای عوامل داعش در تهران ذبح شد!

فرمانده حفاظت کل سپاه به بازداشت عوامل داعش که قصد ایجاد ناامنی در تهران را داشتند اشاره کرد و گفت: آنقدر مغز این افراد را از خرافات پر کرده بودند که بازجوها می گفتند وقتی برایشان غذا آوردیم نمی خوردند و می گفتند از نظر ما ایرانی و شیعه نجس است، این موجودات را که کشته اید زنده برای ما بیاورید تا خودمان آن ها را ذبح کنیم. برایشان مرغ زنده آوردند تا خودشان ذبح کنند. حال همین افراد سر یک نوجوان 12 ساله را می برند و با پشتیبانی غرب بطور وسیع در فضای مجازی و البته به نام اسلام پخش می کنند.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: ما ترس این را داشتیم که دفاع مقدس در حال فراموشی است اما فرهنگ شهدای مدافع حرم آمد و فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی زنده کرد. از افتخارات سپاه است که جمعیت فراوانی از شهدای مدافع حرم از بازنشستگان سپاه و فرزندانشان هستند.
Go to TOP