چاپ خبــر
وزیر سابق اطلاعات:

فقط ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است

وزیر سابق اطلاعات گفت: برخی قصد القای زمین گیر شدن کشور در قبال تحریم ها به مردم را دارند در صورتی که فقط ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از سفیر تیران و کرون، وزیر سابق اطلاعات با اشاره به لزوم برگزاری با شکوه مراسم های گرامیداشت شهدا، اظهار کرد: شهدا افتخارات بزرگی هستند که راه و یاد آنها نباید مورد غفلت قرار گیرد و یادواره های آنها همانند عزاداری های دهه محرم در سطح کشور برگزار شود.

حجت الاسلام حیدر مصلحی برگزاری یادواره شهدا را نشانه امتداد مسیر شهدا دانست و گفت: دشمنان انقلاب اسلامی تلاش زیادی برای منحرف کردن جامعه از راه اصلی خود انجام می دهند ولی ملت ما علارقم وجود مشکلات متعدد در مناسبت هایی همچون ۲۲ بهمن، روز قدس و تشییع و یادواره های شهدا نقشه های آنها را نقش بر آب می کنند.

وی با بیان آیه (ولا تحسبن الدین قتلو فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون)، اذعان کرد: شهدا همانند افراد زنده هستند که در عالم بر خانواده و جامعه خود مدیریت کرده و در بزنگاه های مختلف، انقلاب و مسیر انقلاب را حفظ می کنند.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به راهپیمایی عظیم و بیست میلیونی مسلمانان در اربعین سال گذشته، خاطرنشان کرد: این حضور پرشکوه و بی سابقه مردم در کربلا، دنیای استکبار به خصوص آمریکا و اروپا را دچار تزلزل کرد که این یک نمونه بارز از مدیریت شهدای مظلوم دشت کربلا است.

حجت الاسلام مصلحی تشییع شهدای غواص در تابستان سال گذشته را نمونه بارز دیگری از مدیریت شهدا دانست و ادامه داد: جمعیت استقبال کننده از شهدای غواص در تهران غیر قابل پیش بینی بود تاحدی که دفتر سی آی ای (CIA) آمریکا از این مراسم دچار تشویش شده و انتظار چنین حضوری پس از برجام را نداشت.

وی تصریح کرد: راه انقلاب اسلامی راه شهدا است ولی دشمن با طراحی و راه اندازی پژوهشکده های بزرگی از جمله موصاد قصد بستن این راه را دارد و سیاست های مختلفی را برای رسیدن به هدف خود اعمال می کند.

وزیر سابق اطلاعات سیاست فعلی دشمن را ایجاد اشتباه محاسباتی در مردم و مسئولان نسبت به مسیر انقلاب عنوان کرد و افزود: دشمن با استفاده گسترده از ماهواره، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی سعی در جهت دهی به تصمیمات ملت ما دارد.

حجت الاسلام مصلحی ادامه داد: دشمن با القای این که حل مشکلات وابسته به اطاعت از کدخدا است، سعی در از بین بردن ایستادگی ملت ایران دارد که علارقم توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب برخی مسئولان هم دل به این شیطان بزرگ بسته اند.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با آمریکا در مسئله برجام، یادآور شد: آمریکا حتی در حین مذاکرات هم با مطرح کردن گزینه های نظامی روی میز سعی در تهدید و ایجاد فضایی برای جهت دهی به تصمیم گیری ها داشت.

وزیر سابق اطلاعات بزرگنمایی در مسئله تحریم ها را یکی از اشتباه های محاسباتی مردم و مسئولان دانست و گفت: برخی قصد القای زمین گیر شدن کشور در قبال تحریم ها به مردم را دارند در صورتی که فقط ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی مربوط به تحریم است و مشکل را باید در جای دیگری جستجو کرد.

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به ورود هزار خودروی آخرین سیستم در سال گذشته به کشور، این سوال را مطرح کرد که اگر در شرایط تحریم قرار داریم چطور توانایی پرداخت دلار برای ورود این میزان خوردو به کشور را داریم ولی امکان ورود مواد اولیه کارخانه هایی که رو تعطیلی هستند را نداریم؟

وی هشدار داد: کشور در سال های گذشته به سمت فضای اشرافی گری و نظام سرمایه داری در حرکت بوده که این جدا شدن قشر غنی و فقیر در جامعه خطری بزرگ محسوب می شود.

وی یکی از کارهای دشمن برای رسیدن به هدف اشتباه محاسباتی را وعده دادن عنوان کرد و ادامه داد: با گذشت دو سال از توافق هسته ای و عمل کردن ایران به وعده های خود، اتفاق خاصی از طرف مقابل مذاکره کننده صورت نگرفته و اعتماد برخی مسئولان به کدخدا ثمره ای نداشته است.

وزیر سابق اطلاعات جلوگیری از سیاست های داخلی و خارجی جمهوری اسلامی را یکی دیگر از نقشه های دشمن برشمرد و بیان کرد: انقلاب اسلامی در سیاست خارجی معتقد به پایداری در مقاومت است در صورتی که در پنج ساله گذشته تمام دنیا با هدف جلوگیری از پیشرفت انقلاب ایران قصد شکست سوریه و لبنان را داشته اند.

Go to TOP