چاپ خبــر
انتشار آمار باورنکردنی در نشریه بریتانیایی؛

سه کشته و 147 زخمی، دستاورد روزانه پلیس آمریکا +فیلم

نیروهای انتظامی برای حفاظت از امنیت شهروندان تشکیل می‌شوند و در مبارزه با گروه‌‌های جانی با همتایان خود در کشورهای دیگر رقابت می‌کنند. اما آمارها نشان می‌دهد در ایالات متحده وضعیت متفاوتی حاکم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مشرق، نشریه بریتانیایی «پیش‌گیری از صدمات جانی» داده‌هایی را که پیرامون اقدامات پلیس آمریکا در سال 2012 میلادی جمع‌آوری کرده است، منتشر کرد. ظاهراً رخدادهای اخیر در ایالات متحده و مبارزات سیاه‌پوستان علیه شلیک‌های بی‌حساب‌و‌کتاب پلیس، مسئولان نشریه را واداشته تا مروری بر آن سال داشته باشند.
55400 کشته و زخمی حاصل یک سال خدمت پلیس آمریکا به مردم
داده‌های جمع‌آوری شده (عمدتاً از انتشارات یک‌ساله مؤسسه گاردین و واشنگتن‌پست) نشان می‌دهد پلیس آمریکا فقط در یک سال مرتکب قتل بیش از 1000 نفر و بستری‌کردن بیش از 54000 آمریکایی دیگر در بیمارستان شده است. این افراد طی بازرسی‌ها، ایست‌دادن‌ها و بازداشت‌ها به این بلایا دچار شده‌اند.
55400 کشته و زخمی حاصل یک سال خدمت پلیس آمریکا به مردم

سیاه‌پوستان، بومیان و لاتینی‌تبارها بیش از سایر گروه‌های نژادی ضرب شست پلیس آمریکا را چشیده‌اند و دلیل آن نیز حساسیت بیشترِ نیروهای انتظامی نسبت به اقلیت‌ها است. برای مثال از هر 10 هزار سفید‌پوست، تنها 503 نفر با دستور «ایست» پلیس مواجه شده‌اند در حالی که این رقم در میان سیاه‌پوستان 1404، بومیان 1141 و لاتینی‌تباران 979 است.
تد میلر، استاد مؤسسه پژوهشی و پرورشی اقیانوسیه در ایالت مریلند، خشونت پلیس بدون طی فرآیند قانونی را «معضل همیشگی» کشورش می‌داند و تأکید می‌کند البته «پس از جنگ داخلی بیش‌تر به معضل خاص سیاهان تبدیل شده است». وی دو دشواری اصلی درجمع‌آوری داده‌ها را موانع موجود در دستیابی به مراکز داده دولتی می‌داند و اینکه پلیس آمریکا در گزارش‌هایش برخی از مصدومان را از قلم می‌اندازد.
میلر ادامه می‌دهد «از هر 13 نفر که در ایالات متحده بر اثر استفاده فرد دیگری از سلاح گرم کشته شده‌اند،‌ یک نفر قربانی پلیس شده است. این واقعاً وحشتناک است».
کریستین ویلیامز نویسنده «دشمنان ما در لباس آبی: پلیس و قدرت در آمریکا» نیز از جمله پژوهشگران این حوزه است. وی در پاسخ به این پرسش احتمالی که خشونت پلیس در مقابله با گروه‌های خشن بروز می‌کند، می‌نویسد «واقعیت آن است که خشونت پلیس نسبت به آنچه با آن روبرو می‌شود، بسیار خشونت‌بارتر و مرگبارتر است».

 او به تلخی اضافه می‌کند «شما از اخبار تلویزیون و اخبار پلیس این واقعیت را نخواهید شنید که خدمت در پلیس در ایالات متحده کم‌خطرتر از رانندگی یک کامیون است، یا این آمار کهنیروهای انتظامی روزانه سه نفر را می‌کشند. حتی در منشورات علمی هم تا سال گذشته به این موضوع برنمی‌خوردید تا اینکه گاردین یک پایگاه داده در این موضوع ایجاد کرد».
ویلیامز دو برداشت اشتباه در زمینه رفتار پلیس را رد می‌کند: اول می‌گویند خطای پلیس بوده و اگر اثبات شود که عمدی بوده، می‌گویند یک اقدام فردی بوده و ربطی به کلیت نهادهای انتظامی و اهداف سازمانی ندارد. اما به نظر او «خیلی قابل درک‌تر است اگر اولویت را به نهاد متبوع بدهیم چرا که خشونت این مأموران در سراسر کشور و در طول تاریخ آمریکا وجود داشته و عمدتاً هم رنگین‌پوستان را نشانه رفته است. پس هدف سازمانی اصلی همین است».
منبع: http://www.dw.com/en/bmj-study-us-police-hospitalized-54000-people-in-2012/a-19421404
Go to TOP