چاپ خبــر

بیش از 60 درصد ژاپنی‌ها مشکلات معیشتی دارند

ارقام بدست آمده در یک نظر سنجی نشان می دهد که 29.7 درصد از مشکلات شدید مالی رنج می برند و 32.7 درصد نیز با جنبه های مختلف مشکلات معیشتی دست به گریبانند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، نتایج یک نظرسنجی در کشور ژاپن نشان می دهد که 62.4 درصد از مردم و خانوارهای ژاپنی دچار مشکلات معیشتی هستند که یکی از دلایل آن افزایش مالیات بر مصرف در این کشور عنوان شده است.
این بررسی به تازگی توسط وزارت کار، سلامت و رفاه ژاپن در ارتباط با شرایط زندگی مردم این کشور صورت گرفته و نتایج بدست آمده نشان می دهد که بخش قابل توجهی از پاسخ دهندگان، برای تامین معاش خود شرایط خوبی ندارند.
این وزارتخانه اعلام کرد که این بررسی را در ماه جولای سال گذشته میلادی (2015) انجام داده و توسط 47 هزار خانوار ژاپنی پرسشنامه های مربوطه تکمیل شده است.
روزنامه «ژاپن تودی» اعلام کرده که این نتایج متاثر از افزایش مالیات بر مصرف از 5 به 8 درصد می باشد که ماه آوریل (فروردین – اردیبهشت) سال گذشته میلادی توسط دولت اعمال شده است.
ارقام بدست آمده در این نظر سنجی نشان می دهد که 29.7 درصد از مشکلات شدید مالی رنج می برند و 32.7 درصد نیز با جنبه های مختلف مشکلات معیشتی دست به گریبانند.
در حالی که 34 درصد از خانوارها زندگی روزمره خود را متوسط ارزیابی کرده اند، فقط 3.2 درصد شرایط را برای خود خوب و 0.4 درصد شرایط را بسیار ایده آل دانسته اند.
در این بررسی، میانگین درآمد سالانه هر خانوار چهار میلیون و 420 هزار ین (حدود 51 هزار دلار) اعلام شد.
این رقم هزار و 200 دلار نسبت به بررسی سال 2014 افزایش داشت. البته درآمد یک سوم خانوارها کمتر از 28 هزار دلار در سال بود.
همچنین 63.3 درصد از پاسخ دهندگان هم گفتند که بودجه خانواده آنها شدیدا یا تا حدی کم شده است. با این حال نسبت به رقم بی سابقه بالای سال 2014، نتایج بدست آمده برای وزارت رفاه ژاپن نشان دهنده یک بهبود اندک 2.1 درصدی است.
وزارت کار، سلامت و رفاه ژاپن می گوید که به یمن بهبودی در بازار اشتغال، درآمد خانوارها در مجموع بهتر شده است اما می افزاید که خانوارهای دارای عضو سالمند و یا کودک، به دلیل افزایش قیمت ها تحت فشار هستند.
همچنین در گزارشی که از سوی دولت ژاپن در خصوص مصرف سرانه خانوار این کشور در ماه ژوئن (تیر – مرداد) منتشر شده، بیانگر این موضوع است که این مصرف در مقایسه با سال گذشته 2.2 درصد کاهش داشته است.
  1. ببخشید خسته نمیشید اینقدر دروغ میگید هر چند در کشوری که فقر علمی باشد دروغ گفتن یک چیز عادی است

  2. جناب اقای جدیدی خواهشن هر خبری به دستت میاد ننویسید چون با واقعیت نمیخواند .باتشکر
    یکی از مدیران آمریکایی که مدتی برای یک دوره آموزشی به ژاپن رفته بود ، تعریف کرده است که روزی از خیابانی که چند ماشین در دو طرف آن پارک شده بود می گذشتم رفتار جوانکی نظرم را جلب کرد . او با جدیت وحرارتی خاص مشغول تمیز کردن یک ماشین بود ، بی اختیار ایستادم . مشاهده فردی که این چنین در حفظ و تمیزی ماشین خود می کوشد مرا مجذوب کرده بود . مرد جوان پس از تمیز کردن ماشین و تنظیم آیینه های بغل ، راهش را گرفت و رفت ، چند متر آن طرفتر در ایستگاه اتوبوس منتظر ایستاد . رفتار وی گیجم کرد . به او نزدیک شدم و پرسیدم مگر آن ماشینی را که تمیز کردید متعلق به شما نبود ؟ نگاهی به من انداخت و با لبخندی گفت : من کارگر کارخانه ای هستم که آن ماشین از تولیدات آن است . دلم نمی خواهد اتومبیلی را که ما ساخته ایم کثیف و نامرتب جلوه کند

Go to TOP