چاپ خبــر
بیکاری در رأس مشکلات شهرستان؛

تدارک اتاق فکر فریدونشهر برای برگزاری همایش کارآفرینی

گردهمایی کارآفرینی شهرستان با حضور جوانان جویای کار و با دعوت از مسئولان ارشد استانی به زودی در فریدونشهر برگزار می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مدتی است اتاق فکری با عنوان «اتاق فکر شهرستان» در فرمانداری فریدونشهر به ریاست محمدرضا یوسفی، معاون فرماندار، تشکیل شده است تا به بررسی مشکلات شهرستان و ارائه راهکار در این زمینه بپردازد. این اتاق فکر که گفته شده درب های آن به روی همه دلسوزان شهرستان باز است، در اولین دستور کار خود بر روی مسئله اشتغال تمرکز کرده و همایشی در این زمینه برای جوانان جویای کار در حضور مدیران ارشد استانی برگزار کند.

سجاد لچینانی، دبیر این اتاق فکر، هدف از برگزاری این همایش را ایجاد انگیزش برای جوانان مستعد و آشنا کردن جوانان جویای کار با ظرفیت ها و امکانات دستگاه های مختلف در مسیر اشتغال زایی بیان کرد و گفت: در حال حاضر بزرگترین معضل شهرستان بیکاری با نرخ 27 درصد است.

در این جلسه از گروه های مختلف بیکار در شهرستان سخن به میان آمد و مشاغلی مطرح شدند که هیچ کس اقبالی به سمت آن ها نشان نداده و جای آن ها در شهرستان خالی است، مشاغلی همچون ساخت ابزارآلات کشاورزی مانند داس، ساخت مبلمان و میز و صندلی و غیره.

بیان ظرفیت های شهرستان بخش دیگری از این جلسه را به خود اختصاص داد و از ورود شرکت باریج اسانس کاشان به منظور عرق گیری از گیاهان دارویی فریدونشهر و از درخواست 400 هکتاری اراضی ملی توسط بخش خصوصی برای کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی سخن به میان آمد.

در این اتاق فکر بهروز اصلانی، عضو شورای شهر فریدونشهر و روابط عمومی این همایش، خواستار ارائه و بیان سازوکارهای حقوقی، اختیارات، امکانات و تسهیلاتی شد که در دستگاه های دولتی به منظور اشتغال زایی جوانان درنظر گرفته شده است. وی همچنین پیشنهاد استفاده از تجربیات دیگر نقاط استان و کشور در این زمینه و استفاده از سرمایه ها و اندیشه های داخل شهرستان را مطرح کرد.

سرگرد علی سبحانی، فرماندهی انتظامی شهرستان فریدونشهر، هم در این جلسه به ظرفیت های خدادادی شهرستان در مسیر اشتغال زایی و رشد و توسعه اشاره کرد و گفت: به دلیل مدیریت نکردن فرصت ها و نگاه تهدیدی به این ظرفیت ها، نتوانسته ایم ظرفیت های بالقوه شهرستان را به منظور توسعه و کارآفرینی به کار بندیم.

محسن محمدی، مسئول دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونشهر، با بیان این که طی سال های اخیر شهرستان مورد اقبال گردشگران واقع شده است، از موافقت اصولی با پنج طرح مجتمع خدمات گردشگری و طرح های بوم گردی در شهرستان خبر داد و این عرصه را مستعد ورود جوانان جویای کار به منظور کارآفرینی دانست.

عزت الله رحیمی، رئیس مجتمع فنی و حرفه ای فریدونشهر، نیز همت، طرح و برنامه، تخصص و سرمایه را فرمول ایجاد اشتغال بیان کرد و افزود: در صورتی که هر یک از این چهار پارامتر در مسیر کارآفرینی تامین نشوند، کسب و کار موفقی حاصل نمی شود.

امین حافظی، رئیس اداره منابع طبیعی فریدونشهر، اما از ظرفیت منابع طبیعی در این مسیر سخن گفت و اظهار کرد: عرصه های منابع طبیعی مشروط بر این که منع قانونی نداشته باشند برای ترویج کشت و بهره برداری از گیاهان دارویی قابل واگذاری هستند. وی حضور مدیران ارشد استانی در بین جوانان جویای کار در شهرستان را الزامی دانست و تصریح کرد: این امر موجب لمس کردن مشکل بیکاری شهرستان از سوی مسئولان استان و اعطای آسان تر موافقت ها با طرح های توسعه و کارآفرینی فریدونشهر می شود.

سیدمصطفی انوری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) فریدونشهر، به عنوان آخرین صاحب نظر جلسه از اعطای 270 فقره تسهیلات خوداشتغالی از طریق این اداره به متقاضیان شغل و نظارت تام به منظور مصرف این تسهیلات در طرح اشتغال زا خبر داد. وی از نبود فکر ایجاد اشتغال در بین جوانان به عنوان مشکلی در مسیر اشتغال زایی سخن گفت و عدم ریسک پذیری جوانان در شهرستان را دیگر مشکل فریدونشهر در مسیر اشتغال بیان کرد.

انوری مجتمع های تولیدی و اقتصادی، کشاورزی، دامداری، فنی و صنفی صنعتی، صنایع تبدیلی، پرورش شتر مرغ، گل محمدی، اسانس گیری و تورهای درون شهرستانی را از ظرفیت های اشتغال زایی شهرستان دانست.

  1. محمود گفت:

    عکسی که ازاین جلسه گذاشته شده روبه دقت نگاه کردم واکثراین مسولین رومیشناسم.حرف من اینه،این آقایون همشون پست های اداری دارند وکارمندهستند.اگه این پست های اداری روازهمین آقایون بگیریدایناخودشون جزوبیکارای فریدونشهرمیشن که توانایی انجام هیچ کاری رونخواهندداشت.من صحبتم اینه که چرااین جلسات روبامردای بزرگی ک درکارآزادبسیارموفق بودن برگزارنمیکنن وبجاش یه دسته کارمند دور هم جمع میشن وکیک وساندیس میخورن ونتیجشم هیچی نمیشه..ایناهمش جنبه سرگرمی داره.ایناخودشون حقوق بگیرن میخان بااین جلسات خود شونوجای آدمای حقوق بده بذارن؟خیلی مسخرس

  2. لَّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ‏
    وَسَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً مِّنْهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لَّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ ‏
    ‏و آنچه كه در آسمانها و آنچه كه در زمين است همه را از ناحيه خود ، مسخّر شما ساخته است . قطعاً در اين ( تسخير موجودات مختلف و به گردش و چرخش درآوردن چرخه حيات به نفع انسانها ) نشانه‌هاي مهمّي است ، براي كساني كه مي‌انديشند ( و انديشمندانه به اشياء دور و بر و به خود زندگي مي‌نگرند ) .‏

  3. تشکر وقدر دانی از فرماندارمحترم جناب آقای اسدی ودست اندر کاران همایش کار آفرینان ومهمانان گرامی که کار زیبا وبی نظیر ی در شهرستان بود

Go to TOP