چاپ خبــر
صید صیاد متخلف؛

شکارچیان سهره در دام محیط بانان فریدونشهر

دو گروه شکارچی متخلف در حین صید پرنده سهره توسط دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، طی هفته گذشته دو گروه شکارچی غیرمجاز پرنده سهره در شهرستان فریدونشهر توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

یک گروه از شکارچیان پیش از اقدام به شکار در روستای خلیل آباد از دهستان برف انبار و گروهی دیگر در روستای ترزه از دهستان پشتکوه در حالی که هفت قطعه سهره شکار کرده بودند، دستگیر شدند و پرندگان شکار شده در همان محل رهاسازی شدند. این متخلفان از استان های همجوار برای شکار به شهرستان فریدونشهر آمده بودند.

shekar001

سهره یا فنچ واقعی پرنده ای زیبا و زینتی است که به همین لحاظ دارای ارزش مادی بوده و چشم طمع شکارچیان را متوجه خود کرده است. این پرنده خانواده‌ای از پرندگان دانه‌خوار و حشره‌خوار با منقاری کوتاه، مخروطی و قوی و پر و بالی رنگارنگ هستند که در خارج از فصل زاد و ولد می‌کنند و دسته جمعی به سر می‌برند. این پرنده در بیشه زارهای فریدونشهر یافت می شود.

گفتنی است به خاطر بهره مندی فریدونشهر از شرایط اقلیمی مناسب، این شهرستان زیستگاه خوبی برای بسیاری از حیوانات و پرندگان باارزش است که باعث شده سودجویان و متخلفین در این منطقه اقدام به شکار و یا کشتار غیر مجاز این جانوران نمایند.

محمد میکلانی، مسئول دفتر حفاظت محیط یست فریدونشهر، از مردم خواسته است در صورت مواجه شدن با هر گونه تخلف زیست محیطی از جمله شکار جانوران با دفتر حفاظت محیط زیست فریدونشهر به شماره تلفن ۵۷۵۹۲۳۲۴-۰۳۱ و یا ۰۹۱۳۲۷۱۳۰۴۲ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/

  1. ذره بین گفت:

    سلام علیکم

    دست دوستان محیط زیست و جناب محمد میکلانی درد نکنه… انشاالله که مردم همکاری بیشتری با محیط زیستی ها و محیط بانان داشته باشند…

    و انشاالله که قوه ی قضاییه هم در این گونه امور نهایت سختگیری را به متخلفین داشته باشد تا درس عبرتی شود برای دیگران

    و تشکر از پونه زار برای انعکاس این اخبار…

  2. خدا خير بده برادر ميكلانيا.واقعا دلسوز منطقه هستند.حيف كه نيرو نميدن به ايشون.دو نفرن با منطقه اي به اين وسعت

  3. تقدیر وتشکر ازمحمد میکلانی، مسئول دفتر حفاظت محیط ز یست فریدونشهر

    وتشکر از مدیر سایت پونه زار

  4. خسته نباشی برادر میکلانی تلاش دلسوزانه شما قابل تقدیر است

  5. طبیعت: بستر خداشناسى
    پرواز پرندگان در فضا و بر فراز انسان ها،بدون سقوط بر زمین، باز و بسته شدن بال هاى پرندگان بر فراز زمین وداراي رنگهاي مختلف ،از شگفتى هاى آفرینش
    أَوَلَمْ یَرَوْا إِلَى الطَّیْرِ فَوْقَهُمْ صَافَّاتٍ وَیَقْبِضْنَ مَا یُمْسِکُهُنَّ إِلا الرَّحْمَنُ إِنَّهُ بِکُلِّ شَیْءٍ بَصِیرٌ
    آیا به پرندگانی که بالای سرشان است، و گاه بالهای خود را گسترده و گاه جمع می‌کنند، نگاه نکردند؟! جز خداوند رحمان کسی آنها را بر فراز آسمان نگه نمی‌دارد، چرا که او به هر چیز بیناست!

    وَمِنَ النَّاسِ وَالدَّوَابِّ وَالْأَنْعَامِ مُخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ ‏
    ‏انسانها و جنبندگان و چهارپايان نيز كاملاً داراي رنگهاي مختلفي بوده و متفاوتند . ( اين نشانه‌هاي بزرگ آفرينش ، بيش از همه توجّه خردمندان و فرزانگان را به خود جلب مي‌كند )

Go to TOP