چاپ خبــر
آزمون سراسری 95؛

یک رتبه دو رقمی و هفت رتبه سه رقمی، پیشتازان کنکور در فریدونشهر

دانش آموزان فریدونشهری موفق شدند در آزمون سراسری سال 95 هشت رتبه زیر هزار را از آن خود کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، چند روزی از اعلام نتایج کنکور سراسری سال 95 به داوطلبان می گذرد و از آن جا که ساز و کار مشخصی برای معرفی رتبه های برتر هر منطقه و شهرستان وجود ندارد، چند روزی به طول انجامید تا اداره آموزش و پرورش فریدونشهر، آمار رتبه های زیر هزار کنکور در فریدونشهر را جمع بندی نماید.

در این بین وجود یک رتبه دو رقمی باعث خوشحالی مردم شهرستان فریدونشهر شد که توسط زهرا نیکنام دانش آموز دبیرستان بهشت آئین در رشته علوم انسانی به دست آمد و وی موفق شد رتبه 18 کنکور علوم انسانی را از بین 161 هزار و 500 داوطلب از آن خود کند.

شهرستان فریدونشهر هفت رتبه سه رقمی را هم از بین 4500 رتبه سه رقمی موجود در پنج گروه آزمایشی شرکت کننده در کنکور 95 را از آن خود کرد که عبارتند از:

شادی رفیعی با رتبه 219 در گروه زبان خارجه از دبیرستان رحمت

رامین اسپنانی با رتبه 440 در گروه علوم تجربی از دبیرستان سعدی

علیرضا باتوانی با رتبه 512 در گروه علوم انسانی از دبیرستان شهدای فریدونشهر

مهدی میکلانی با رتبه 690 در گروه علوم تجربی از دبیرستان سعدی

مهرزاد خودسیانی با رتبه 724 در گروه علوم تجربی از دبیرستان سعدی

رضا خدادادی با رتبه 900 در گروه علوم انسانی از دبیرستان مکتبی برف انبار

مینا اصلانی با رتبه 998 در گروه علوم انسانی از دبیرستان بهشت آئین

در آزمون سراسری ورودی دانشگاه های سال جاری، 162 هزار و 879 نفر در گروه ریاضی، 161 هزار و 500 نفر در گروه انسانی، 519 هزار و 488 نفر در گروه علوم تجربی، 6 هزار و 661 نفر در گروه زبان‌های خارجی و 9 هزار و 881 نفر در گروه هنر شرکت داشتند.

انتهای پیام/

 

  1. ذره‌بین گفت:

    سلام… آفرین آفرین آفرین… الحق باعث افتخار و شادی ما شدید. انشاءالله ادامه راه تحصیلات عالی را هم با موفقیت طی کنید و بیش از پیش باعث سرافرازی و تعالی خود و شهر و کشور خود باشید… مطمئن باشید همه مردم فریدونشهر شاد و دعاگوی شما هستند.

  2. جای بسی خوشحالی است که توانستند رتبه های خوبی را بدست آورند. آرزوی موفقیت دارم

  3. با سلام و تشکر از مدیریت سایت بابت اطلاع رسانی و عمل به پیشنهادات …و ارزوی موفقیت این عزیزان

  4. حالا که رشته های بدون کنکور وبدون آزمون فروان شده دیگه رتبه 1 یا 1000000 فرقی نداره ازطرفی دهه هفتاد که ما رتبه 3 رقمی کسب کردیم و تا دکتری PHD هم رسیدم حال روز خوبی ازنظر کاری ودرامدی نداریم بنابراین معتقدم دراین زمان همواره پول تعیین کننده ترین عامل زندگی . “پول داشته باش زندگی کن ” تمام

    • ذره بین گفت:

      نام و نام خانوادگی عزیز برادر یا خواهر گرامی سلام…
      از اینکه به بچه های این منطقه ی محروم اینطور روحیه داده اید ممنونم… واقعا بهتر از این نمی تونستید در شیپور ناامیدی بدمید… و یک سوال بزرگ در ذهن بنده ایجاد کردید با این نوشته تان که آیا واقعا یک تحصیلکرده ی در حد PHD می تونه اینقدر زاویه ی نگاه بسته ای داشته باشه؟ … پول داشته باش زندگی کن؟؟؟ … چندتا آدم میلیاردر بهتون نشون بدم که زندگی شون پره از بدبختی؟ … و چندتا آدم حتی زیر متوسط اقتصادی نشون شما بدم که زندگی شون سرشاره از خوشبختی؟؟؟
      از شما با اون مدرکی که ادعا کردید بعیده برای این عزیزان که با تلاش از منطقه ی محروم ما نتایج بسیار خوبی کسب کرده و قدم در راه آینده ای درخشان دارند اینطور ناامیدانه و انحرافی نسخه بپیچید…
      هرچند شنونده باید عاقل باشد.

      • باسلام واحترام خدمت ذره بین بزرگوار -بیان واقعیتهای موجود در جامعه بسیار بهترشعار دادن است .در ساختار جامعه شناختی ماارزش گذاری انسانها براساس موقعیت اقتصادی صورت می پذیرد .براین اساس تمام دانشگاهها به به بنگاه مالی اقتصادی برای جذب دانشجو تبدیل شده اند .دهه 70 استادان ما دردانشگاه صنعتی اصفهان به وجود مخرب دانشگاه آزاد اعتراض میکردند.ولی بعدازآن خوددانشگاهها معتبراز جمله شریف ،تهران ، اصفهان و…اقدام به گرفتن دانشجوی پولکی کردند وبا تحقیقات که انجام شده است می توان ادعا کرد که آموزش عالی ما فقط مراکزی برای صدور مدرک شده اند ونه پیشرفت علم .لذا در تایید صحبت شما معتقدم پول خوشبختی نمی آورد ولی فقر حتما باعث بدبختی می شود.

  5. نگران گفت:

    ضمن عرض تبریک و خسته نباشید جانانه به همه کنکوری های عزیز.از مسئولین گرامی آموزش و پرورش شهرمون خواهشمندیم علل گرایش دانش آموزان منطقه به علوم انسانی رو بررسی کنن.همونطور که میدونید حضرت امام خامنه ای (مد ظله العالی) در سالهای گذشته از تحصیل بیش از دو میلیون نفر در علوم انسانی ابراز نگرانی کرده بودن.مسئولین گرامی برای این نگرانی حضرت آقا چه تمهیداتی رو اندیشیدن؟ از همین آمار قبولی هایی که اعلام شده پنجاه درصدش مربوط به علوم انسانی هستش و جای خالی رشته ریاضی هم بشدت ملموس و محسوس هستش.

    • کارتولی گفت:

      بعله.بیشتر گرایش به تجربی و انسانی زیاد شده.اما روز به روز امار بچه های ریاضی کم میشه.هرچند به نفع منه داوطلبا کمتر رتبه منم تو کنکور ریاضی بهتر خواهد شد اما جای تعجب داره که انقد گرایش به ریاضی کم شده

  6. با سلام
    به عزیزانی که در آزمون سراسری سال 95 توفیق چشمگیر داشتند تبریک می گم
    یک بررسی اجمالی که من روی اسامی داشتم نشان می ده تقریبا همه رتبه های عالی از خود شهر فریدونشهر هستند این موضوع فی نفسه بد نیست و باید به پدر و مادر این عزیزان دست مریزاد گفت که شرایط را برای موفقیت فرزندانشون فراهم کردند.
    اما بدون شک در روستاهای شهرستان هم عزیزان شایسته و نخبه ای هستند که احتمالا به دلیل مشکلات اقتصادی، درگیری با فعالیت های کشاورزی و دامداری، نبود امکانات مثل کتاب تست، آزمون و… از رسیدن به توفیق محرومند
    نیازهست مسئولین ضمن توجه به وضعیت دانش آموزان روستایی و کمک به آنها در بحث آگاه سازی خانواده ها برای فراهم کردن شرایط تحصیلی مناسب اقدام کنند.
    در این حال یقین دارم آمار زیبای خبر فوق چند برابر خواهد شد.
    حالا سخن بسیار است و فعلا همین بس
    یاعلی

  7. تبریک میگم به همشون و خانواده های گرامیشون و آرزوی موفقیت بیشتر جوانان شهرم رو در تمام عرصه ها دارم.

  8. کارتولی گفت:

    سلام.تبریک وخسته نباشید بهشون.امیدوار بودم بچه های ریاضی ام رتبه های خوبی بیارن.اما نشد متاسفانه.ولی دم همشون گرم

  9. محمود گفت:

    سلام.ریاضی یکی ازسخت ترین رشته هاهستش وخود م ریاضی خوندم.جالب اینجاس که این رشته درایران هیچ آخرعاقبتی نداره.براچی بایدبرن رشته ریاضی؟درسای سخت روبگذرونی آخرشم هیچی؟ازهم دوره ای هام ک ریاضی خوندن حد ود98 درصدبیکارن.آخه این چه وضعشه.مسولین که یه دسته……روکارن.بنظرم دانش آمزان عزیزازهمین العان فکرپول باشن بهتره.انسان بایدمثبت اندیش باشه وناامیدنشه ولی مثبت اندیش واقع بین.بایدواقعیت های جامعه هم درنظرگرفت.

  10. PHDمارا کشته از کدوم …………. شده ای مدرک گرفتی با این نظریه ات.

  11. به این عزیزانی که رتبه های خوبی تو کنکور کسب کرده بودن تبریک میگم. یکی از دوستامون گفته بودن که مدرک phd دارن و به اون چیزی که میخواستن نرسیدن و بعضی دوستان (ذره بین) از حرف ایشون اشکالی گرفته بودن. البته من با حرف ایشون که “پول داشته باش زندگی کن” زیاد موافق نیستم و البته مخالف هم نیستم. ادم باید کار خوبی داشته باشه تا پول و درامد خوبی داشته باشه و درست و شرافتمندانه زندگی کنه. البته تو این دوره زمونه داشتن کار خوب، پول حلال و زندگی خوب برا خیلی ها دست نیافتنی هستش و میشه تو رویاها دنبال اون گشت. حرف ایشون پر از درده. کسی نمیتونه بفهمه مگر اینکه خودش اون رو تجربه کنه. وقتی حداقل یازده سال از عمرت رو صرف درس و دانشگاه میکنی تا phd بگیری اون هم تو دانشگاههای خوب. به امید استاد شدن .ولی وقتی فارغ االتحصیل شدی تازه مشکلات شروع میشه. هیچ دانشگاهی تو رو بورسیه نمیکنه، خدمت نرفتی و صنعت و بازار کار هم تعطیل. باید خدمت بری که تقریبا سنت میشه 32 سال. و بعدش باید خونه بشینی و غصه بخوری که چرا درس خوندی و وقتت رو تلف کردی. مردم هم بهت میگن دکتر دکتر. روت هم نمیشه هر کاری برا پول در اوردن انجام بدی . هر جا میری دنبال کار میگن سابقه داری؟ کی تو رو معرفی کرده این شرکت؟ هر اداره ای میری میبینی دوستات با دیپلم یا یه لیسانس معمولی رفتن سر کار و یا کارمند بانک شدن و یا رییس یکی از ادارات . و وقتی تو رو میبینن بهت میگن چه خبرا دکتر؟کاری پیدا نکردی؟برا چی درس خوندی؟ ؟؟؟ و اینجاست که ادم میسوزه یعنی تمام وجودش از غم و ماتم عمر از دست رفته میسوزه. اخرش مجبوری خونه نشین بشی تا حرف مردم مثل پتک اهنی رو اعصابت نباشه. و این بود قصه و غصه phd گرفتن ما. اره ذره بین جان این بود داستان ما. بهتره شنونده عاقل باشه و فقط رشته ای رو تو دانشگاه بخونه که مطمنن باشه بعد درس تمون کردن کاری پیدا میکنه اخه مملکت پر شده از لیسانس و فوق لیسانس و دکتر بیکار. یا علی

  12. با سلام خوشحالیم فریدونشهر هم حرفی برا گفتن داره یادش بخیر سال 79 و رتبه 1890 ما

  13. ذره بین گفت:

    دوستان دکتر PHD و عمودکترجان PHD
    سلام علیکم
    من نمی دونم چرا alh فکر می کنید بنده در این مملکت زندگی نمی کنم و یا از بیکاری موجود حتی برای افراد دارای تحصیلات عالی بی خبرم…
    عرض بنده اینه که چرا تلاش می کنید ذوق این بچه ها را که به هزار امید درس خوانده و رتبه های خوبی کسب کرده اند را کور کنید؟ چرا گرد نا امیدی بر جوانه های امید این عزیزان می افشانید؟ اگر هدف تذکر و هوشیاری دادن به این عزیزان برای دقت در انتخاب رشته و پیش بینی های لازم است بدون تردید می توانستید و می توانید با ادبیاتی زیباتر و مهربان تر تذکر بدهید. اما آنچه در متن شما دیده می شود دمیدن در شیپور ناامیدی است… و این حقیقتا منصفانه نیست… این بچه ها اگر بچه های خودتان بودند خدایی همینطور با ایشان صحبت می کردید؟؟؟
    قبولی های کنکور سال 95 !!! ضمن تبریک مجدد به شما به خاطر داشته باشید ناامیدی کار شیطان و ناامید شخص شیطان است… با توکل به خدا در پی آنچه هدفتان است محکم و ثابت قدم گام بردارید… با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر شما…

  14. ناشناس گفت:

    دمتون گرم داش حامد -رامین -مهدی-مهرزاد-دمتون گرم گل کاشنین

Go to TOP