چاپ خبــر
همایش کارآفرینی فریدونشهر؛

فرصت‌ها پیش روی بیکاران فریدونشهر/تصاویر

اولین همایش کارآفرینی شهرستان فریدونشهر با معرفی ظرفیت های اشتغال در این شهرستان ملاحظاتی داشت که با توجه به آن می توان به نتایج موثری در رابطه با اشتغال رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، اتاق فکر شهرستان فریدونشهر مدتی پیش با محوریت فرمانداری تشکیل شد و رفع مشکل اشتغال را به عنوان اولین دستور کار خود مورد بررسی قرار داد و در این مسیر تصمیم بر برگزاری اولین همایش کارآفرینی شهرستان فریدونشهر گرفت تا ظرفیت های شغلی این شهرستان را به متقاضیان شغل فریدونشهری معرفی کند.

otaghefekr950513001

تبلیغات این همایش آغاز شد و در آن از مردم، کارآفرینان، متقاضیان کار و صاحبان سرمایه دعوت شد برای شرکت در اولین همایش شهرستان با رنگ و بوی اشتغال شرکت کنند.

اتاق فکر فریدونشهر برای این همایش از چندین نفر از مدیران کل استانداری اصفهان نیز دعوت به عمل آورد تا در این همایش پنج هدف دنبال شود: هدف اول معرفی ظرفیت ها و فرصتهای شهرستان برای اشتغال زایی قشر بیکار و ایجاد انگیزه برای ایشان؛ هدف دوم درک صحیح شدت معضل بیکاری توسط مسئولان استانی به منظور سهولت در موافقت ایشان در اجرای طرح های اشتغال زایی در شهرستان؛ هدف سوم گرفتن قول های مساعد از مسئولان استانی در مسیر اشتغال زایی در شهرستان؛ هدف چهارم ایجاد انگیزه برای صاحبان سرمایه به منظور سرمایه گذاری در شهرستان و هدف پنجم هدایت شغلی جوانان بیکار از طریق فرم هایی بود که در بین حضار به منظور کشف استعدادها و علاقه مندی های جوانان بیکار برای راهنمایی انتخاب شغل ایشان توزیع شد.

karafarini001

این همایش در هفته گذشته با شرکت چندین مدیر کل استانی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فریدونشهر آغاز شد و حضور نسبتا پرشور مردم را به همراه داشت. در طول همایش سه کارآفرین برتر در سطح کشور به سخنرانی پرداختند و به بیان ترفندهای ایجاد اشتغال و شیوه موفقیت خود پرداختند. همچنین مدیران کل مدعو نیز یکی پس از دیگری پشت تریبون آمده و به ایراد سخنان خود پرداخته و از استعداد اداره متبوع خود در مسیر ایجاد اشتغال سخن گفتند.

اهداف این همایش هر چند نه در حد انتظار ولی کم و بیش تحقق یافت و بسیاری از جوانان حاضر در سالن اداره ارشاد به راه هایی برای ایجاد اشتغال رسیدند و طی سخنرانی های متعدد انگیزه هایی در ایشان به وجود آمد. سخنرانی هایی که به علت کثرتشان باعث خستگی شرکت کنندگان در این همایش چهار ساعته شد و موجب شد تا در سخنرانی های آخر تنها عده قلیلی از مردم در سالن همایش باقی بمانند.

مهمترین هدف این همایش ایجاد انگیزه برای بیکاران و نشان دادن سیر اشتغال به ایشان بود لذا مهمترین جامعه هدف این همایش جوانان جویای کار بودند که به نسبت کل جمعیت بسیار کمتر از حد انتظار در سالن حاضر شده بودند و عمده صندلی های سالن توسط افرادی اشغال شده بود که به نوعی در کاری مشغول بودند.

این همایش یک آغاز بود. آغازی برای جوانان جویای کاری که در همایش شرکت داشتند و با انگیزه و اطلاعاتی که به دست آوردند می توانند قدم در مسیر اشتغال زایی بردارند؛ آغازی برای مدیران کل و مسئولان اداراتی که قول همکاری حداکثری را به طرح های اشتغال زایی فریدونشهر دادند، آغازی برای مسئولان شهرستان تا با توجه به موارد مطرح شده در این همایش برنامه ریزی های لازم را برای اشتغال زایی اتخاذ کنند، آغازی برای اتاق فکر شهرستان تا گام های خود را سنگین تر و با تجربه بیشتری برای هدایت قشر بیکار جامعه به سمت اشتغال بردارد.

karafarini006

اما با همه این اوصاف و در صورتی که قول ها و سخنان مسئولان تحقق یابد، همت و حرکت جوانان است که می تواند این زنجیره را تکمیل کرده و قشر جویای کار را در مسیر پرتکاپوی زندگی قرار دهد.

karafarini009

انتهای پیام/

  1. ذره‌بین گفت:

    سلام. قصد بدبینی ندارم اما… حلوا حلوا حلوا حلوا حلوا حلوا حلوا حلوا حلوا حلوا… تا فردا صبح هم که حلوا حلوا کنیم دهان شیرین نمی شود… به قول آقا به اندازه کافی جلسه و سمینار و کارگروه تشکیل شده. دیگر وقت عمل است… اقدام و عمل.

  2. عجب همایشی بیشتر شبیه همایش ادارات شهرستان بوده تا همایش بیکاران اول باید نا عدالتی سازمانی بر طرفبشه بعد همایش بزارن من خودم از او ن دسته افرادی هستم که به دلیل بخشنامه های یه هوی بعضی از سازمان ها و ارگان ها به بیکاری رسیدم اونم علتش فقط به خاطر این بخشنامهاست برااین که مسئولین بیدار بشن از خواب زمستانه باید به فکر بخشنامه های یه هوی بیوفتن و باند وباند بازیا از ادارات و ارگانها بزارن کنار(علت نرفتن سر کار من پیام نوری بودن من بود)اگر پیام نور را قبول ندارن چرا مدیران ارشد به فکر تاسیس اون افتادن غیر از این بوده که برا پر کردن جیب مدیران ارشد بوده

  3. پس بیایم کمپین مبارزه با بخشنامه های یهوی راه بیندازیم به امید آن روز

  4. بابااحمدی گفت:

    یا ایها الذین امنوا اوفوا بالعقود ای اهل ایمان به عهد وپیمان خود وفا کنید
    بایدآقای اسدی فرماندار ،پیگیر تمام وعده های داده شده توسط مسئولین استان باشد که این بهترین فرصت است ومردم هم ازطریق فرمانداری پیگیر ی نمایند

  5. نام و نام خانوادگی گفت:

    لطف کنید جهت اطلاع عموم مهمترین وعده های داده شده توسط مسئولین سازمان های استان رادرج کنید تاهم شمابعنوان یک رسانه وهم مسئولین شهرستان وهم مردم آنها را مطالبه نمایند

  6. محمود گفت:

    سلام.آدم میمونه که چی بنویسه وازکجابنویسه.اولااین تحرکات خوبه که به فکراشتغال جوانان افتادن وامییییییدوارم که نتیجه داشته باشه.دومااین مجالس دست کسایی هست که اصلابیکارنیستن.خیلی مشکل انامیتونن حا وروزیه جوون رودرک کنند.

  7. عدالت گفت:

    کاش چندنفر کارآفرین ها را بخصوص خانم ها را که بدون وام و حمایت ارگانی کارآفرینن را معرفی می کردید تا رمز موفقیت هاشون را بیان می کردن

  8. كسب درآمد و دریافت فضل الهى، نیاز به هجرت و حركت و مسافرت در زمین دار د. انسان باید براى به دست آوردن آن تلاش كندو در اسلام، تن پرورى ممنوع است.
    فَانتَشِرُواْ فِى الْأَرْضِ وَ ابْتَغُواْ مِن فَضْلِ اللَّهِ
    “در زمین پراكنده شوید و از فضل الهى طلب كنید “

Go to TOP