چاپ خبــر

برترین روز خدا در فریدونشهر همراه با دعای عرفه سپری شد

مراسم روز عرفه در مسجد جامع فریدونشهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امروز نهم ذی الحجه و روز عرفه است که درباره آن در مفاتیح الجنان آمده است: «روز عرفه چنان اهمیت دارد که با شب قدر برابرى مى‌کند».

مردم فریدونشهر نیز عرفه را غنیمت دانسته و دست نیاز به درگاه بی نیاز بلند کردند و فریاد «العفو العفو» سر دادند. این مراسم در مسجد جامع فریدونشهر و در برخی از روستاهای اطراف برگزار شد.

صبح فردا نیز در روز عید قربان، نماز عید ساعت هفت صبح در مسجد جامع فریدونشهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

  1. ماشاء الله چه جمعیتی بوده .
    بروید یک فکری کنید چرا فریدونشهری ها این قدر در اعتقادات سست هستند مگر درفریدونشهر به غیر از مسجد جامع دعای عرفه جای دیگر برگزار شد . پس جمعیت ولایی و مذههههههههههبی فریدونشهر کجا بودند .
    دعای عرفه در روستاها و مساجد دیگر خیلی بیشتر از این جمعیت داشت .

    • مهندس گفت:

      شما اگر چشم بینا داشتید حضور هزاران نفری مردم در مراسماتی همچون نماز عید فطر، شب قدر و محرم را میدید نه چنین برنامه هایی که تنها اطلاع رسانی آن یک کاغذ آ4 بوده که سازمان تبلیغات اسلامی در مسجد چسبانده است

    • فتنه گر دنبال چه هستید تفرقه اشوب .شما وامثال شما به جایی نخواید رسید

    • منتقد گفت:

      اگرچه این جمله که ((فریدونشهری ها این قدر در اعتقادات سست هستند)) کاملا اشتباه و به دور از انصاف است اما بیایید فرض کنیم فرمایش شما درسته.حالا من یک سوال دارم ازتون.اون عزیزانی که تو روستاها در دعای عرفه شرکت میکنن نماز جمعه رو کجا تشریف میبرن؟ من تا الان که نصف سال 95 طی شده فقط دو تا نماز جمعه رو از دست دادم و میتونم این ادعا رو بکنم که غیر از ماه رمضان اکثر جمعه ها ظرفیت مسجد جامع تا نصف هم پر نمیشه.افرادی هم که از روستاها میان رو ماهایی که اهل مسجدیم به اسم میشناسیمشون که کی هستن و از کدوم روستا اومدن.معضل عدم استقبال از مراسمات مذهبی به یه شهر و روستا محدود نمیشه و همه جا هست.انشاالله که فکری به حالش بشه.

  2. فریدونشهریها در اعتقادشان سست نیستند این شما و افکار شماست که سست شده و مردم نمی خواهند شما و افکار شما را ببینند . خدا و ائمه (ع) در قلب ما بوده و هیچ گاه تظاهر به ان نمی کنیم .البته عزیزان حاظر در این عکس از انسانهای بی ادعا ئی هستند که منظورمان با این عزیزان نیست بلکه با ان کسی است که شاید اصلا خودش هم نبوده و فقط قصد تخریب دارد . عشق مردم فریدونشهر به ابا عبدالله حسین (ع) مثال زدنی است که انرا می توانی کمتر از یک ماه دیگر ببینی و لازم نیز شما و امثال شما متلک بپرانند.

    • غلامرضا گفت:

      سلام
      با نظر این دوست عزیز موافقم .متاسفانه اعتقادات در شهرستان ما مخصوصا در بین قشر جوان ضعیف شده علی رغم میل باطنی هر انسانی که فطرتی وسرشتی خداجوی دارد اما مسائل زیادی دست به دست هم داده اند تا گرایش جوانان به ارزشها و اعتقادات کمرنگ شود.گسترش فضای مجازی و استفاده نابجای آن ، بیکاری وحشتناک در شهرستان و مخصوصا قشر تحصیل کرده، نبود امکانات تفریحی سالم و گسترش تفریحات ناسالم،کم کاری ارگانهای دولتی در زمینه های مهم مخصوصا کارهای فرهنگی و زیرساختی، و از همه اینها مهمتر تربیت خانوادگی باعث شده تا مساجد ما کمرنگ از حضور جوانان گردد.حتی نمازهای پرشکوه مانند عید فطر و نمازهای جمعه هم درصد بسیار ناچیزی از جوانان هستند که استقبال میکنند و اکثر جمعیت حاضر قشر میانسال و کهنسال می باشند که این جای تامل دارد.ضمنا عملکرد ارگانهایی مانند حوزه علمیه، اداره تبلیغات ،سپاه و بسیج ،شورای شهر، فرمانداری و دیگر نهادهای فرهنگی و مذهبی در این زمینه نابخشودنی است چرا که بسیار ضعیف عمل کردند.

  3. باسلام
    جانا که حرف دل مارازدی ارگان های دولتی فریدونشهربطور کلی ضعیف و هستنددرهیچ مراسمی پیدایشان نمی شود وهیچ قدمی هم برنمی دارند این شهرستان بابلای 40درصد بیکاری روبروست وکسی هم پاسخگو نیست .مسئولین که حافظ بیت المالند چراباید اینطور عمل کنند؟ پناه برخدا…

  4. وقتی مردم قدر مسئولان همشهریشون رو نمیدونن و از انها انتظارات بیجایی داشتند ویا به جای کمک مرتب اونا رو تخریب میکردن (اگه راست میگن الان هم میتونن اونجوری انتقاد کنن یا اینکه فقط پیش اوانا شیر بودن)حقشون همینه که مسئولین بی تفاوت بیان سرکار که قدر قبلی ها رو بدونن.

Go to TOP