چاپ خبــر
در محضر ولی؛

حضور مردم و مسئولان شهرستان فریدونشهر در دیدار عیدانه رهبر انقلاب با اقشار مختلف مردم

در دیدار دیروز رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف که به مناسبت عید غدیر برگزار شد، مسئولان و مردم شهرستان فریدونشهر نیز حضور پیدا کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، در دیدار دیروز رهبر معظم انقلاب با اقشار مختلف که به مناسبت عید بزرگ آزادگان جهان، عید غدیر، برگزار شد، مسئولان و مردم شهرستان فریدونشهر نیز حضور پیدا کردند. در این دیدار امام جمعه، فرماندار، فرماندهی نیروی انتظامی، جانشین فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج و برخی از دیگر مسئولان شهرستان حاضر شدند.

????? ????? ????? ???? ?? ?????? ??? ????

رهبر معظم انقلاب در بیانات روز گذشته خود با قرائت این آیه که می فرماید: «… الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَأَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلَامَ دِينًا…؛ امروز کافران از دین شما (و بازگشت شما از آن) نومید شده‌اند، لذا از آنان نترسید و از من بترسید، امروز دین شما را برایتان به کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و دین اسلام را بر شما پسندیدم.» فرمودند: این آیه که در اوایل سوره مائده است قابل تطبیق با غیر مساله ای در وزن و اهمیت و اندازه مساله غدیر نیست. فقط یک چنین مساله ای است که می تواند تعبیر الیوم یئس الذین کفروا من دینکم درباره آن بیاید.

didar950630-1

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای علت عظمت غدیر را تعیین یک ضابطه و قاعده در اسلام دانستند و آن قاعده را ولایت و امامت عنوان کردند و اهمیت این مساله را تا حدی دانستند که این آیه از سوره مائده نازل شد که «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ مِنْ رَبِّكَ وَإِنْ لَمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ». ایشان با طرح این پرسش که این چه حادثه‌ای و چه عارضه‌ای است که اگر نباشد، همه‌ی اینها [مجاهدت های 23 ساله پیامبر] نیست؟ فرمودند: این نمی تواند چند حکم فرعی باشد؛ این یک چیزی فراتر از اینها است؛ آن چیست؟ امامت است.

دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم در روز عید غدیر

در این دیدار که فرمانده کل ارتش، فرماندهی کل نیروهای انتظامی، تنی چند از امرای ارتش، سرداران سپاه، مسئولان دولت، ائمه جمعه و مردم شهرهای مختلف کشور حضور داشتند، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، هدف اصلی دشمن در شرایط کنونی را اخلال در اقتصاد کشور دانستند و با اشاره به تأکید‌های مکرر خود برای تحقق اقتصاد مقاومتی، افزودند: دشمن به‌دنبال بد شدن شرایط اقتصادی مردم و درنهایت ایجاد نارضایتی از اسلام و نظام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی درعین‌حال حرکت عمومی کشور را به برکت جوان‌های بی‌شماری که برای احیای اسلام و اقامه‌ی دین تلاش بی‌وقفه می‌کنند، خوب توصیف کردند و افزودند: این جوان‌ها به فضل الهی، هر دشمنی ازجمله آمریکا و رژیم صهیونیستی را به زانو درخواهند آورد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تأکید کردند: علت اینکه مکرر در صحبت‌های خود، نسبت به آینده اظهار خوش‌بینی می‌کنم، وجود همین واقعیت‌های خوب است که می‌تواند کشور را به پیش براند.

انتهای پیام/

Go to TOP