چاپ خبــر
فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور؛

بعد از جنگ، سفرای 28 کشور برای استرداد اسیرانشان نزد ما آمدند

طارق عزیز، وزیر جنگ صدام، هم بعد از فتح خرمشهر به دست ایران گفت: «در این عملیات ما تنها شکست نخوردیم بلکه دنیا شکست خورد».

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور امروز در ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر، جمهوری اسلامی را ثمره 1400 سال هجرت، اسارت و شهادت خواند و گفت: ایران تنها کشوری است که قانون اساسی آن قرآن کریم و سیره علوی و فاطمی است.

سرتیپ دوم پاسدار علی پاشا محمدی مقایسه رهبر معظم انقلاب با سردمداران دیگر کشورهای جهان را قیاس مع الفارق دانست و ایشان را عالمی خداترس و رهبری شجاع و دلسوز خواند که با ایستادگی در برابر استکبار با توکل بر خدا، کشور را رهبری می کنند.

*امام راحل بر انجام وظیفه ملت در دفاع مقدس مهر تایید زد

وی با بیان این که 43 درصد از شهدای دفاع مقدس یعنی 88 هزار نفر از 188 هزار شهید جنگ از بسیج مردمی بودند، از مهر تایید امام خمینی(ره) بر انجام وظیفه ملت در دفاع مقدس سخن گفت و اظهار کرد: وقتی دفاع مقدس را بررسی می کنیم نقش مردم را محوری ترین و اساسی ترین نقش می بینیم.

این یادگار دفاع مقدس هدف دشمن از تحمیل جنگ علیه ایران را رقابت ایدئولوژیکی و ترس از صدور انقلاب اسلامی، تجزیه خوزستان و دستیابی به اروند رود، ایفای نقش ژاندارمی خلیج فارس توسط صدام، استرداد جزایر سه گانه به نیابت از اعراب و تحویل آن به امارات، رهبری و سیادت جهان عرب و به عنوان اصلی ترین هدف سرنگونی نظام جمهوری اسلامی برشمرد.

فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور گفت: عراق در یورش اولیه بیش از 25 هزار کیلومتر مربع از خاک کشور را اشغال و بیش از دو میلیون نفر را آواره کرد و تا عمق 80 کیلومتری در خاک کشور جلو آمد تا در سال دوم جنگ امام راحل(ره) در برابر خیانت بنی صدر و تفکر وابستگی به دیگران ایستاد و با عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا در 20 خرداد سال 60، نقطه عطفی در تاریخ جنگ رقم زد.

defamoghaddas950705003

*عزل بنی صدر نقطه عطف دفاع مقدس

سردار محمدی تصریح کرد: امام(ره) بعد از عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا با تشکیل قرارگاه مشترک ارتش و سپاه، وحدت بین این دو نیرو را به وجود آورد و با استفاده از بسیج مردمی، توان رزمی کشور را برای تحقق این راهبرد که باید روی پای خود بایستیم به مرحله ای رساند که ما آماده حمله شدیم.

وی اظهار کرد: در حالی که در تابستان سال 60 عزل بنی صدر از فرماندهی کل قوا، رای به عدم کفایت سیاسی بنی صدر در مجلس و منحل شدن دولت وی، برگزاری انتخابات ریاست جهوری و روی کار آمدن دولت جدید در کشور در حال اتفاق افتادن بود، جنگ نابرابری در داخل کشور توسط منافقین خائن درگرفت که به مراتب سخت تر از جنگ در جبهه ها بود.

*ترور 12 هزار هم وطن طی دو سال توسط منافقین

این یادگار جبهه و جنگ ادامه داد: به طوری که تنها یک انفجار حزب جمهوری اسلامی برای سرنگونی هر حکومتی کافی بود، بیش از 12 هزار نفر طی سال های 60 و 61 به دست منافقین کوردل ترور شدند.

فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان فلاحی، نامجو، فکوری و جهان آرا و سالگرد عملیات ثامن الائمه(ع)، این عملیات در پنجم مهرماه را اولین عملیات بزرگ کشور بعد از عزل بنی صدر بیان کرد که در آن حصر آبادان که صدام مدعی بود غیر قابل شکست است، شکسته شد و بیش از 1500 نفر اسیر گرفته و 150 کیلومتر مربع از خاک کشور آزاد و دشمن به غرب رودخانه کارون عقب رانده شد.

سردار محمدی اظهار کرد: بعد از عملیات ثامن الائمه(ع)، در هشتم آذرماه همان سال علیات طریق القدس رخ داد که منجر به آزادسازی بستان شده و سپس عملیات فتح المبین پی ریزی شد که در نوروز 61 انجام و در آن پیروزی های گسترده ای نصیب کشور شد و ما موفق شدیم در این عملیات بیش از 2500 کیلومتر مربع را فتح کرده و 15 هزار نیروی دشمن از درجه سرلشگری و غیره را به اسارت درآوریم.

defamoghaddas950705001

*بعد از جنگ، سفرای 28 کشور برای استرداد اسیرانشان نزد ما آمدند

وی عملیات فتح المبین را در ادامه همین عملیات های پیروزمندانه خواند که رزمندگان اسلام در آن موفق شدند بعد از 25 روز نبرد سرانجام در سوم خردادماه سال 61 خرمشهر را به حول و قوه خداوند آزاد کنند. این یادگار دفاع مقدس با بیان این که در جنگ بیش از 50 کشور دنیا از صدام حمایت می کردند گفت ما در دفاع مقدس از 28 کشور حامی صدام اسیر گرفتیم که بعد از جنگ سفرای آن ها برای استردادشان آمدند و طارق عزیز، وزیر جنگ صدام، هم بعد از فتح خرمشهر به دست ایران گفت: «در این عملیات ما تنها شکست نخوردیم بلکه دنیا شکست خورد».

فرمانده سازمان بسیج عشایری کشور با اشاره به این که بیش از 1.5 میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران در دوره قاجار از کشور جدا شد، جدا نشدن حتی یک وجب خاک کشور در جنگ تحمیلی را سند افتخاری برای ایران اسلامی دانست که به خاطر رهبری الهی امام خمینی(ره) و ایستادگی و مقاومت مردم بود.

سردار محمدی تکلیف حال مردم و مسئولان را وقف انقلاب شدن، گوش به فرمان ولی فقیه بودن، رصد بصیرانه و حضور انقلابی در صحنه های سیاسی و نبرد اقتصادی و فرهنگی برشمرد.

انتهای پیام/

 

 

 

Go to TOP