چاپ خبــر
ستاد سرشماری نفوس و مسکن فریدونشهر:

مأموران سرشماری درب همه منازل خواهند آمد/11 مأمور در سرشماری سال 95 فریدونشهر مشارکت خواهند کرد

سرشماری امسال در دو مرحله انجام خواهد شد که مرحله اول ثبت اطلاعات توسط مردم در سامانه اینترنتی و مرحله دوم مراجعه مامورین درب منازل و دریافت کد آماری خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مسئول ستاد سرشماری سال 95 نفوس و مسکن شهرستان فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار گفت: همه مردم منتظر مراجعه مأمور سرشماری درب خانه های خود باشند.

حمیدرضا محمدی اظهار کرد: ثبت اینترنتی اطلاعات توسط مردم در سامانهwww.sarshomari95.ir مرحله اول سرشماری است و در مرحله دوم مأموران سرشماری با جلیقه و کارت شناسایی درب همه منازل مراجعه کرده و نسبت به دریافت کد آماری که خانوارها پس از نهایی شدن مراحل ثبت اطلاعات خود در سامانه دریافت کرده اند، اقدام خواهند کرد.

وی با بیان این که در این شهرستان 11 مأمور برای این امر آموزش دیده و آماده اجرای مرحله دوم سرشماری شده اند، افزود: در مرحله دوم که مأموران سرشماری درب همه منازل مراجعه خواهند کرد، اطلاعات آن دسته از شهروندانی که در مرحله اول به هر دلیل موفق به ثبت اطلاعات خود از طریق اینترنت نشده اند را دریافت و در سامانه ثبت خواهند کرد.

مسئول ستاد سرشماری سال 95 نفوس و مسکن شهرستان تصریح کرد: سرشماری مرحله اول عشایر و روستائیانی که فاقد اینترنت هستند به صورت حضوری انجام می شود.

سجاد لچینانی، مسئول امور تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری سال 95 نفوس و مسکن فریدونشهر، گفت: این ستاد به منظور اطلاع رسانی این سرشماری، اقدام به نصب بنر و پوستر و توزیع تراکت در سطح شهر و روستاها کرده و طی چند روز آینده هم جلسه توجیهی با حضور مدیران مدارس و دهیاران در فرمانداری فریدونشهر برگزار خواهد کرد.

سرشماری نفوس و مسکن تا قبل از سال 85 هر 10 سال و پس از آن هر پنج سال انجام می شود و زمان این سرشماری در سال 95 از سوم تا 24 مهرماه تعیین شده است. سرشماری امسال به لحاظ اینترنتی بودن با سرشماری های سابق متفاوت است و این مساله موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه ها و سرعت سرشماری خواهد شد.

انتهای پیام/

Go to TOP