چاپ خبــر

فروش موبایل تا اجرای کامل رجیستری چگونه خواهد بود؟

رییس اتحادیه صوت و تصویر گفت: مسئولان طی حرکتی به واحدهای صنفی اعلام خواهند کرد که مشکلی پیش پای فروش محصولات آنها تا اجرای قطعی طرح رجیستری نیست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مشرق، ابراهیم درستی با اشاره به اینکه طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه به صورت آزمایشی در حال اجراست و از اوایل مهر به صورت قطعی عملیاتی می‌شود، اظهار کرد: در ارتباط با چالش‌‌های پیش آمده طی هفته‌های اخیر نیز باید بگویم که در حال حاضر هیچ مشکلی پیش پای خریداران و فروشندگان گوشی نیست.

وی خاطر نشان کرد: زیرساخت‌های این طرح به مرور در حال تکمیل است و لذا جای نگرانی برای گوشی‌هایی که دست مردم است، نیست.

رییس اتحادیه صوت و تصویر افزود: مسئولان طی حرکتی به واحدهای صنفی اعلام خواهند کرد که مشکلی پیش پای فروش محصولات آنها تا اجرای قطعی این طرح نیست و فروش محصولات مانند گذشته، بلامانع است.

او با بیان اینکه 100 درصد مخالف مقوله قاچاق هستیم، تصریح کرد: اما شیوه‌های راحت و سهل‌الوصول‌تری هم برای مقابله با این کار نظیر تعدیل تعرفه‌ها وجود دارد که می‌تواند قاچاق را ریشه کن کند.

درستی گفت: بارها اعلام کرده‌ایم که اگر نرخ مالیات بر ارزش افزوده از 9 به 5 درصد برای این حوزه کاهش یابد و تعرفه گمرکی نیز اصلاح شود، زمینه برچیده شدن قاچاق وجود دارد.

رییس اتحادیه صوت و تصویر عنوان کرد: امیدواریم در مبادی ورودی کشور ریشه قاچاق خشک شود و همچنین در اموری که به اصناف مرتبط است، نظر آنها را هم جویا شوند.

Go to TOP