چاپ خبــر
شهردار اصفهان خبر داد:

میزبانی اصفهان از بزرگ‌ترین کنفرانس علمی جهان در سال ۲۰۱۸

شهردار اصفهان با اشاره به لزوم توجه به علم و فناوری‌های نوین در کشور و تبدیل کلان‌شهر اصفهان به شهری دانش‌محور در سال ۱۴۰۰ گفت: با توجه به پیگیری‌های مستمر به‌عمل‌آمده سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری در سال ۲۰۱۸ به میزبانی اصفهان در ایران اسلامی برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تولید علم اظهار کرد: علم و تحقیق کلید قطعی پیشرفت کشور به شمار می‌رود و هراندازه که در این مسیر حرکت کنیم زمینه رشد و ارتقاء علمی کشور را محقق کرده و توانسته‌ایم با تکیه برداشته‌های علمی کشور برای ایران اسلامی جذب سرمایه داشته باشیم.

مهدی جمالی نژاد گفت: در این میان لزوم توجه مراکز تولید علم که یکی از آن‌ها شهرک علمی و تحقیقاتی است یک امر ضروری است و اکنون با پیگیری‌های فراوان با پیگیری صمیمانه همکارانمان در شهرک علمی و تحقیقاتی توانسته‌ایم در راستای تحقق این مهم میزبانی سی و پنجمین کنفرانس جهانی پارک‌های علم و فناوری (IASP 2018) در سال 2018 را بر عهده بگیریم.

وی با اشاره به اینکه میزبانی این کنفرانس افتخار بزرگی است که اکنون نصیب اصفهان گردیده است، ادامه داد: در سی‌وسه کنفرانس برگزارشده کشورهای فرانسه،‌ انگلستان، ‍ژاپن، استرالیا، آمریکا، ایرلند، فنلاند، کانادا، چین، برزیل، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، پرتغال، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، دانمارک، استونی و قطر میزبانی این اجلاس را بر عهده داشته‌اند که بعضاً برخی کشورها چند دوره میزبانی این کنفرانس بین‌المللی را عهده‌دار بوده‌اند.

شهردار اصفهان با اشاره به روند پذیرش اصفهان به‌عنوان میزبان کنفرانس سی و پنجم خاطرنشان کرد: بر اساس فراخوان انجمن بین‌المللی پارک‌های علمی و مناطق نوآوری در سال،2016 اصفهان نیز آمادگی خود را اعلام کرد که در این روند شهرداری اصفهان به همراه سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام آمادگی خود جهت میزبانی این کنفرانس را اعلام کردند تا در نهایت میزبانی اجلاس از آن اصفهان شد.

جمالی نژاد در خصوص ویژگی‌های شاخص این کنفرانس گفت: این کنفرانس بزرگ‌ترین گردهمایی مدیران و کارشناسان دنیا در حوزه پارک‌های علم و فناوری و تحقق دانش‌محوری است و به همین سبب درواقع بزرگ‌ترین واقعه سالانه در حوزه پارک‌های علمی در سطح بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی به میزبانی اجلاس مسکو در سال جاری نیز اشاره کرد و افزود: در سال جاری بیش از یک هزار و 700 شرکت‌کننده از 72 کشور جهان در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

شهردار اصفهان با اشاره به اهمیت میزبانی اصفهان و داشته‌های آن برای کلان‌شهر اصفهان، گفت: قطع به‌یقین برگزاری این اجلاس در اصفهان می‌تواند آورده‌های علمی بسیاری را برای محققان و پژوهشگران اصفهانی به همراه داشته باشد و فرصت بسیار مغتنمی در این عرصه و تحقق رویکردهای دانشی خواهد بود.

جمالی نژاد ادامه داد: از بعد گردشگری و اقتصادی نیز حضور بیش از یک هزار و 700 شرکت‌کننده در این اجلاس جهانی می‌تواند زمینه حضور گردشگران بیشتری در شهر باشد و به‌واقع آن‌ها تبدیل به سفیران گردشگری اصفهان خواهند شد.

شهردار اصفهان در خصوص محل برگزاری این اجلاس بین‌المللی نیز اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور شورای اجرایی کنفرانس برگزار شد آمادگی خود را در خصوص برگزاری اجلاس در مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) اصفهان اعلام داشته که تا آن زمان به بهره‌برداری رسیده است.

  1. در تعداد زیادى از آیات خداوند نعمتهایى را كه براى بشر فراهم كرده است نام مى برد:

    «و سخر لكم ما فى السموات و ما فى الارض جمیعا» (جاثیه،13)

    (و همه آنچه را كه در آسمانها و زمین مسخر شما قرار داد.)

    « و من آیاته ان یرسل لكم الریاح مبشرات و لیذیقكم من رحمته و لتجرى الفلك بامره و لتبتغوا من فضله و لعلكم تشكرون…» (روم، 46)

    (و از جمله آیات پروردگار این است كه بادهاى بشارت دهنده را مى فرستد كه شما را به چیزى از رحمت بى منتهاى خود بهره مند كند و تا كشتى را به امرش به حركت اندازد و تا از فضلش بهره مند شوید، و باشد كه شكر نعمتش بجاى آورید…)

    «و هو الذى جعل لكم النجوم لتهتدوا بها فى ظلمات البر والبحر قد فصلنا الآیات لقوم یعلمون » (انعام، 97)

    (و اوست كسى كه ستارگان را براى شما قرار داد تا در تاریكی هاى خشكى و در دریا بوسیله آنها هدایت شوید. ما نشانه هاى خود را براى دانشمندان بیان داشتیم.)

    در این آیات دلیل یادآورى نعم الهى شناساندن آنهابه بشر، امر به استفاده از آنها (لتبتغول من فضله) و شكرگزارى ذكر شده است. یك بعد مهم شكرگزارى در مقابل نعمتهاى الهى این است كه آنها را در مسیرى كه حق تعالى معین فرموده است بكار بریم. پس بندگان خدا باید با استفاده مشروع از امكانات فراهم شده براى بشر خود و جامعه بشرى را به سوى سعادت ابدى سوق دهند. بدین ترتیب تكنولوژى، كه استفاده عملى از امكانات طبیعى است، در خدمت اهداف الهى درمى آید.

Go to TOP