چاپ خبــر
مدیر بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

سطح علمی ایران فراتر از انتظار دانشمندان جهان است

دانشمندان پراستناد دنیا گفتند: از سطح علمی ایران راضی هستیم و بالاتر از سطحی است که قبل از آمدن، انتظار آن را داشتیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صدای سلامت، مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگویی در حاشیه نشست پراستنادترین دانشمندان جهان در این دانشگاه گفت: امروز اصفهان میزبان هفت نفر از یک درصد دانشمندان پر استناد دنیاست که این فرصت را غنیمت دانسته و با آن ها در حوزه های علمی و تخصصی بحث و تبادل نظر می کنیم.

مرتضی پورفرزام افزود: این دانشمندان از کشورهای امریکا، انگلستان، اسپانیا، آلمان، اتریش و سوئیس گرد هم آمدند و تا فردا میهمان اصفهان خواهند بود.

این مسئول ادامه داد: یکی از این دانشمندان به نام آقای گوردون برنده جایزه نوبل در رشته فیزیولوژی و پزشکی در سال 2012 شده که هم اکنون در دانشگاه کمبریج مشغول به تدریس است.

فرزام پور خاطرنشان کرد: این افراد در زمینه های تخصصی ژنتیک، بیوشیمی، تغذیه، امنیت غذایی، چاقی، روانشناسی، علوم اجتماعی و فیزیک در همایش امروز در حضور اساتید و دانشجویان رشته های مرتبط به بیان آخرین دستاوردهای علمی پرداختند.

وی همچنین تصریح کرد: هدف از دعوت این دانشمندان، آشنایی اعضای هیئت علمی و دانشجویان ما با آخرین دستاوردها و همچنین آشنایی با فعالیت آنهاست.

* گسترش روابط علمی و آموزشی، ارمغان سفر دانشمندان به اصفهان

مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اصفهان در بخش دیگری از گفتگوی خود اذعان کرد: در مدتی که دانشمندان در اصفهان حضور دارند، صحبت هایی درباره گسترش روابط علمی و آموزشی با آن ها صورت خواهد گرفت و همچنین برای عقد تفاهم نامه در این زمینه ها، پیش نویس هایی به آن ها داده می شود تا به کشور خود برده و پس از در جریان گذاشتن رئیس دانشگاه خود، به امضاء طرفین برسد.

پورفرزام در همین رابطه افزود: امیداوریم در این سفری که آن ها به اصفهان داشته اند بتوانیم فرصت های خوبی را برای اساتید و دانشجویان خود فراهم کنیم و همکاری هایی مانند اخذ فرصت مطالعاتی اساتید ما در دانشگاه های خارجی و همچنین برای دانشجویان را فراهم آوریم.

وی محور اصلی همکاری های خود را با این گروه علمی در زمینه های مشترک آموزشی و پژوهشی عنوان کرد و ادامه داد: دانشجویان خارج از کشور هم تمایل دارند برای ادامه تحصیل به کشور ایران بیایند.

* تشریح آخرین دستاوردها، در نشست علمی دانشمندان ایرانی و خارجی

مسئول مدیریت روابط دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تشریح آخرین دستاوردهای حوزه علوم پزشکی توسط دانشمندان پراستناد دنیا توضیح داد: پروفسور گوردون که یکی از چهره های شاخص این هیئت است، مباحثی را درباره سلول های پوستی عنوان کرد و معتقد بود که می توان سلول پوست را برای انجام پیوند به چشم برای درمان یک سری بیماری ها استفاده کرد.

مرتضی پورفرزام افزود: یکی دیگر از دانشمندان که در حوزه امنیت غذایی صحبت می کرد معتقد بود که از جهات و زوایای مختلف می توان افراد را شبیه به هم و هم کاملاً متفاوت دانست و به همین علت باید بر اساس بافت ژنتیکی، هر کسی رژیم غذایی خاصی داشته باشد و در بحث رژیم های غذایی نمی توان افراد را شبیه به هم دانست.

* دانشمندان پراستناد دنیا: سطح علمی ایران بالاتر از انتظار ماست

این مقام مسئول ضمن بیان اظهار رضایت این دانشمندان از کشور ایران هم گفت: طی گفتگویی که با دانشمندانی که امروز به اصفهان آمدند داشتیم، آن ها گفتند از سطح علمی ایران راضی هستیم و بالاتر از سطحی است که قبل از آمدن، انتظار آن را داشتیم.

پورفرزام خاطرنشان کرد: یکی از دانشمندان به من گفت که من در انگلیس زندگی می کنم و در یونان به دنیا آمده و تا به حال هر 10 سال در یک کشور بودم و در این سفر متوجه شدم که شاید برای 10 سال آینده ام ایران را انتخاب کنم.

مدیر روابط بین الملل دانشگاه با اشاره به برنامه های سفر این دانشمندان هم بیان کرد: ما در این سفر امکاناتی را که در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان داریم برای آن ها معرفی می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: شاید سیستم آموزشی ما برای آن ها ناشناخته باشد و ما این معرفی را در برنامه های سفر آن ها گذاشته ایم چرا که سیستم آموزشی ما را خیلی از کشورهای دنیا ندارند و این را یکی از امکانات قوی خود می دانیم.

مدیر روابط دانشگاهی این دانشگاه افزود: عصر امروز این دانشمندان هر کدام بنا به رشته تخصصی خود در جلساتی با گروه مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان دیدار و گفتگو می کنند تا هر تیمی دستاوردهای خود و آخرین اطلاعات علمی خود را ارائه کند و روی آن بحث و تبادل نظر صورت بگیرد و همچنین پروفسور جان گوردون هم طبق برنامه در بین اعضای هیئت علمی دانشکده پزشکی حضور خواهند داشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: این هفت دانشمند به دعوت تهران به کشور ما آمدند و طی یک دعوت رسمی از سوی این دانشگاه به استان اصفهان سفر کردند.

به گفته مدیر روابط بین الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پروفسور جان گوردون در زمینه زیست شناسی مولکولی از دانشگاه کمبریج انگلستان، پروفسور خوزه آلفدو مارتینز در زمینه چاقی و تغذیه از دانشگاه مادرید، پروفسور مایکل مامفورد در زمینه روانشناسی از دانشگاه اوکلاهما، پروفسور ویلیبالد روچ در زمینه روانشناسی از دانشگاه زوریخ و پروفسور کنستانتین سدیکایدز در زمینه علوم اجتماعی از دانشگاه ساوتهمیتون از جمله افراد سرشناس این تیم بودند.

Go to TOP