چاپ خبــر

تلاش هدف‌دار برای تداوم حاشیه‌های لغو یک سخنرانی/ «امضاهای تکراری» پای بیانیه دفاع از علی مطهری در مجلس+سند

جریانی می‌خواهد علی مطهری و حاشیه هایش همچنان تیتر یک باقی بماند؛ جریانی که حتی توانست با امضاهای تکراری و مغشوش، بیانیه حمایت از مطهری را به حدنصاب لازم برای قرائت از تریبون رسمی مجلس برساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، تعطیلی یک سخنرانی، همین بهانه کافی بود تا دوباره خود را به تیتر یک رسانه ها برساند و روزنامه های یک جناح هم برایش سنگ تمام بگذارند.

این روزها برخی می خواهند همه درباره علی مطهری حرف بزنند؛ خود هم با نامه نگاری های پر تعدادش نشان داده که بدش نمی آید فعلا تیتر یک باقی بماند؛ دولتی ها هم در این میان ترجیح می دهند بجای برخی مشکلات جاری کشور، مطهری تیتر یک باشد.

درست چند دقیقه بعد از عدم برگزاری سخنرانی مطهری در مشهد، رسانه های اجتماعی نزدیک به جریان اصلاحات، امام جمعه مشهد را عامل عدم برگزاری این سخنرانی اعلام کردند؛ موضوعی که حتی با تکذیبیه دفتر آیت الله علم الهدی تمام نشد.

در ادامه حسن روحانی با نامه ای تند به وزرای کشور و دادگستری، تاکید کرد که این موضوع باید با جدیت پیگیری شود و خاطیان مجازات شوند؛ حالا همه چیز حکایت از یک طراحی پیچیده داشت که نقطه آغاز آن مرد پرحاشیه مجلس بود.

دامنه اعتراضات اما به جلسه علنی مجلس هم کشید؛ علی لاریجانی در نطق خود در مجلس شورای اسلامی نسبت به ممانعت از برگزاری مطهری شدیدا انتقاد کرد.

برخی جریان ها اما می خواستند نقش مجلس پررنگ تر باشد؛ قطعا بیانیه ای در حمایت از علی مطهری می توانست ماجرا را همچنان داغ نگه دارد.

چهارشنبه گذشته بیانیه 150 نفر از نمایندگان مجلس در حمایت از علی مطهری و حاشیه های عدم برگزاری سخنرانی وی در مشهد، با عنوان «درخواست برای برخورد سریع و قاطع روسای قوا با خاطیان و عوامل اخلال در مراسم قانونی و جلوگیری از تکرار آن» قرائت شد.

اکبر رنجبرزاده عضو هیات رئیس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که 150 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بیانی را امضا کرده اند.

اما بر اساس بررسی های خبرنگار فارس، امضاهای این بیانیه نشان می دهد که بر خلاف ادعای طراحان، 11 امضای این بیانیه تکراری و بعضا مغشوش است.
به عنوان مثال حسن لطفی نماینده رزن 3 بار، محمد باقر سعادت 2 بار، بهروز بنیادی 2 بار، رضا علیزاده 2 بار و احمد بیگدلی 2 بار این بیانیه را امضا کرده اند.


نمونه ای از امضاهای تکراری در بیانیه دفاع از علی مطهری

نکته قابل تامل درباره این امضاهای تکرار این است که بر اساس آیین نامه داخلی مجلس بیانیه هایی می تواند از تریبون رسمی مجلس قرائت شود که بیش از نیمی از نمایندگان آنرا امضا کرده باشند اما با حذف امضاهای تکراری و مغشوش از امضای هایی که پای این بیانیه وجود دارد تعداد آن به 143 امضا می رسد که با توجه به 286 نماینده فعلی مجلس، قرائت آن از تریبون رسمی دارای اشکال بوده است.
نکته قابل تامل دیگر اینکه این بیانیه مغشوش در حمایت از علی مطهری زمانی از تریبون رسمی مجلس قرائت شد که خود مطهری ریاست جلسه را بر عهده داشته است.
ظاهرا طراحان این بیانیه به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد امضاها برای قرائت از تریبون مجلس، امضاهای تکراری را در این بیانیه جای داده اند.

این تلاش برای به حدنصاب رساندن یک بیانیه چند خطی در حمایت از علی مطهری نشان می دهد که طراحان پشت پرده این ماجرا، برنامه های ادامه داری برای بهره برداری از حاشیه های لغو سخنرانی مذکور خواهند داشت.

منبع: فارس

  1. در کل درود بر مطهری که صحبتها و انتقاداتش را را بدون رو درواستی به جناهای مختلف می زند . حالا مجلس و دولت هم که حمایتش نکند . نظرات مردم نسبت به لغو سخنرانی ایشان در سایتها مبین محکوم کردن این عمل زشت می باشد .

Go to TOP