چاپ خبــر

دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کنند

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۸۷ هزار نفر در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کرده‌اند گفت: دانش آموزانی که امکان آموزش حضوری را ندارند می‌توانند در مدارس آموزش از راه دور ثبت نام کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، گودرز شاه مرادی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: آموزش الکترونیک در مقایسه با آموزش سنتی در حدود 25 درصد به تقویت یادگیری کمک می‌کند.

وی افزود: آموزش از راه دور می‌تواند مکمل آموزش سنتی باشد و این نوع از آموزش به معنای نفی آموزش سنتی نیست. در ایران به دلایل مختلف آموزش از راه دور ظهور پیدا کرد که از جمله نیاز روز افزون به گسترش آموزش با هدف افزایش پوشش تحصیلی و وجود انواع محدودیت‌ها برای مخاطبان از جمله ترک تحصیل است.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی گذشته نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 99.7 درصد، متوسطه اول 93.4 درصد و متوسطه دوم 80.24 درصد بود که این نشان می‌دهد باید برای افزایش پوشش تحصیلی تلاش شود تا در تمام دوره‌های تحصیلی این درصد به 100 برسد.

شاه مرادی ادامه داد: طبق نتایج تحقیقات صورت گرفته 53 درصد ایرانیان عضو شبکه‌های دیجیتال هستند و 73 درصد جوانان 18 تا 29 سال از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که براین اساس آمادگی کامل برای استفاده از خدمات آموزش ازراه دور وجود دارد.

وی بیان کرد: در مدارس آموزش از راه دور که آمار جذب آنها بالای 100 نفر است، مدیر رسمی آموزش و پرورش اعزام می‌شود. سلب اختیار برگزاری امتحانات از مدارس آموزش از راه دور موجب اعتراضاتی شد که پس از پژوهش‌های انجام شده تصمیم گرفته شد تا مدارسی که مدیر رسمی آموزش و پرورش دارند اجازه برگزاری امتحانات را داشته باشند.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نکات شبهه برانگیزی در خصوص صدور مدرک دیپلم در مراکز فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های آزاد مطرح می‌شود و این استنباط وجود دارد که این کار توسط مدارس آموزش از راه دور نیز صورت می‌گیرد اما اینگونه نیست. با تشکیل کمیته‌ای توسط نیروی انتظامی و آموزش و پرورش مراکزی که اقدام به صدور مدرک دیپلم جعلی می‌کردند شناسایی و مورد برخورد قرار گرفتند.

شاه مرادی عنوان کرد: امسال دستورالعمل ارزیابی عملکرد را ابلاغ کردیم و براساس 11 شاخص مدارس را ارزیابی و برای آنها کارنامه عملکرد صادر کردیم و مدارسی که زیر 50 درصد امتیازات را کسب کنند اجازه فعالیت ندارند.

وی افزود: در مراکز آموزش از راه دور به دو گروه خدمات ارائه می‌دهیم فراگیران و افراد لازم التعلیم و تلاش می‌شود تا از ظرفیت این مدارس برای جذب بازماندگان از تحصیل استفاده شود و این افراد تا 15 آبان برای ثبت نام در مدارس آموزش از راه دور فرصت داشتند، اگر دانش آموزی امکان استفاده از خدمات آموزش حضوری را ندارد با مراجعه به ادارات آموزش و پرورش و ثبت درخواست خود می‌تواند در مدارس آموزش از راه دور تحصیل کند.

مدیر مرکز آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: 187 هزار و 177 نفر در مدارس آموزش از راه دور تحصیل می‌کنند که توانسته‌ایم پذیرش دانش‌آموزان دختر و روستایی را افزایش دهیم که بیشترین تعداد در استان اصفهان با 16 هزار و 526 نفر است.

شاه مرادی گفت: برنامه اصلی ما درسال تحصیلی جاری افزایش پوشش تحصیلی و کیفیت بخشی به فعالیت‌های آموزش و پرورش است همچنین آموزش الکترونیک که تا سال گذشته برای مدارس خارج از کشور اجرا می‌شد امسال به صورت پایلوت در چند استان اجرایی می‌شود و در حال توسعه این ظرفیت هستیم.

وی در خصوص شهریه مدارس آموزش از راه دور گفت: میانگین کشوری برای هر واحد درصدی 11 هزار و 600 تومان است که این رقم در دوره متوسط دوم 13 هزار و 600 تومان است.

Go to TOP