چاپ خبــر

بوشهر 22بار لرزید/پیام تسلیت رییس جمهور به زلزله‌زدگان برازجان/نیروگاه بوشهر به کار خود ادامه می‌دهد

بعد از وقوع زلزله 5.7 ریشتری عصر دیروز پنجشنبه در برازجان واقع در استان بوشهر، 22 پس لرزه دیگر تاصبح امروز جمعه این استان را لرزاند.

به گزارش پونه زار، از ساعت 5.21 دقیقه دیروز تا ساعت 7:17:53 صبح امروز جمعه پس لرزه هایی به بزرگی 3.4، 2.7، 3.8، 3.1، 3.1، 2.8، 2.8، 2.4، 3.6، 2.8، 2.1، 2.6، 2.7، 2.3، 3.0، 2.5، 2.8، 3.2، 2.3، 3.6، 2.3 و 3.4 ریشتر استان بوشهر را لرزاند.

پس لرزه ها مردم را به خیابان ها کشاند
وقوع پس لرزه های پی درپی در دشتستان باعث پناه آوردن مردم به بوستان ها و فضاهای باز این شهر شد.
به گزارش ایرنا، برخی از ساکنان شهر برازجان چادرهای مسافرتی خود را در میادین، پارک ها، فضاهای باز و خیابان ها برپا کرده و فرزندان، سالمندان و بیماران خود را در این چادرها اسکان اضطراری داده اند.
برخی از مردم این شهر و روستای دهقاید که بیشترین خسارت را از زلزله عصر پنجشنبه دیده نیز با تجمع مقابل فرمانداری خواهان تحویل چادرهای امدادی از سوی هلال احمر برای اسکان خانواده های خود هستند.

 

ادامه آواربرداری از مناطق زلزله زده برازجان
آوار برداری از مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان از دیشب درحال انجام است.
رستمی، معاون امور عمرانی استاندار بوشهر به واحد مرکزی خبر گفت: بسیاری از مردم مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان که ساعت 17:21 دقیقه دیروز شاهد زلزله 5 و7 دهم ریشتری بودند به علت نگرانی از پس لرزه ها دیشب را تا صبح در حیاط خانه ها یا فضاهای سبز گذراندند.
برخی از کسانی که خانه هایشان آسیب دیده است هم در چادرهایی که هلال احمر در مدارس و ورزشگاه ها برپا کرده است، شب را صبح کردند.
اکنون شرایط عادی در مناطق زلزله زده شهرستان دشتستان برقرار است و آوار برداری ادامه دارد که امیدواریم تا ظهر بتوانیم آواربرداری ها را تمام کنیم.
بیشتر خسارت ها مربوط به تخریب دیوار منازل یا اماکن عمومی است که این دیوارها یا قدیمی بودند و یا نکات فنی در ساخت آن ها رعایت نشده است.
آقای رستمی با اشاره به اینکه تعداد قربانیان حادثه زلزله هفت نفر است، افزود: قربانیان هم بیشتر براثر ریزش دیوار جان باخته اند.
وی با اشاره به تخریب 250 واحد مسکونی و تجاری اضافه کرد: هلال احمر امکانات و اقلام لازم از جمله چادر، پتو و مواد غذایی را در اختیار آسیب دیدگان گذاشته است و فعلا به کمک های مردمی نیازی نیست.
بیشتر خسارت ها مربوط به شهر برازجان، روستای دهقاید در نزدیکی برازجان مرکز شهرستان دشتستان و 6 روستای دیگر در همان اطراف است.
همه راه های شهرستان دشتستان باز است و پل روستای نظرآقا هم که دچار مشکل شده و دیشب بسته بود، اکنون باز است و رفت و آمد در آن جریان دارد.

 

پیام تسلیت رییس جمهور برای زلزله زدگان برازجان
رییس جمهور در پیامی وقوع زلزله در شهرستان برازجان که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان شد را تسلیت گفت.
متن پیام حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر وقوع زلزله در شهرستان برازجان و کشته و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان موجب تاسف و تاثر گردید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با همه داغداران و آسیب دیدگان این حادثه ، از خداوند متعال، برای درگذشتگان، غفران و رحمت الهی ، برای مجروحان شفای عاجل و برای بازماندگان و آسیب دیدگان نیز بردباری مسئلت دارم.
از همه مسئولان ذیربط می خواهم تا با بسیج امکانات و نیروی امداد رسانی ، پشتیبانی ها و کمک های لازم را از مردم مناطق زلزله زده بعمل آورند.
حسن روحانی
رییس جمهوری اسلامی ایران
نیروگاه بوشهر به کار خود ادامه می‌دهد / جای نگرانی نیست
سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان به ایسنا گفت که نیروگاه بوشهر با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می‌دهد.
بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان، ضمن عرض تسلیت به ملت شریف ایران و به ویژه مردم استان بوشهر و ابراز همدردی با مردم مناطق خسارت‌دیده در زلزله اخیر برازجان، درباره احتمال وارد شدن هرگونه آسیب به نیروگاه بوشهر تأکید کرد، این نیروگاه با ظرفیت کامل به کار خود ادامه می‌دهد.
وی گفت که نیروگاه بوشهربه لحاظ استانداردهای ایمنی از جمله مقابله با زلزله یکی از بهترین نیروگاه‌های جهان بوده و در مقابل زمین‌لرزه‌هایی با ریشتر بالا نیز مقاوم است و از این بابت جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

 

بستری شدن 31 مصدوم زلزله دشستان در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر
سعید کشمیری، رییس بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر به ایرنا گفت: 31 مصدوم زلزله دشتستان در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر پذیرش و تحت درمان قرار گرفتند.
از این تعداد یک نفر مورد عمل جراحی قرار گرفت و یک نفر نیز به علت مشکل عروقی به بیمارستانی در شیراز منتقل شد.
وی با اعلام این که پنج نفر از بیماران پس از مداوا ترخیص شده اند، اضافه کرد: هم اکنون همه مصدومان از اورژانس به بخش انتقال یافته اند.
بیمارانی که نیاز به عمل ارتوپدی دارند نیز صبح جمعه با حضور پزشکان ارتوپد در این بیمارستان مورد عمل جراحی قرار خواهند گرفت.
غلامرضا حیدری، رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی نیز گفت: انتقال مجروحان به بوشهر به منظور خالی کردن تخت های درمانی بیمارستان شهید گنجی برازجان برای مجروحان احتمالی بعدی صورت گرفته است.
همه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان دشتستان با آمادگی کامل در حال خدمات رسانی و درمان مصدومان ناشی از زلزله عصر روز پنجشنبه شهرستان دشتستان هستند.
130 نفر از مصدومان به صورت سر پایی درمان شدند و هم اینک همه مراکز درمانی و بیمارستان ها در سطح استان در حالت آماده باش کامل قرار دارند و همه اورژانس های سطح استان برای انتقال مجروحان به منطقه زلزله زده دشتستان اعزام شده اند.

 

 

بیش از 140 نفر سرپایی درمان شدند/ هشت کشته و 65 مجروح
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به مهر گفت: در زمین‌لرزه شهرستان دشتی بیش از 140 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.
علیرضا رئیسی با اشاره به کشته‌شدن هفت نفر در جریان این زمین لرزه، خاطرنشان ساخت: حدود 65 نفر نیز در این زمین لرزه مصدوم و بستری شده‌اند که حال دو نفر وخیم است.
وی به حضور گسترده نیروهای اورژانس در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: همه ما تلاش است که بتوانیم امدادرسانی مناسبی به حادثه دیدگان داشته باشیم.

Go to TOP