چاپ خبــر

استاندار اصفهان: بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوتاهی نکنند

استاندار اصفهان گفت: عملکرد تک تک بانک ها زیر ذربین قرار دارد و آنها نباید در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی کوتاهی کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در بیست و سومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان افزود:
تا پایان ماه جاری گزارش عملکرد بانک ها در ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی به معاون اول رئیس جمهوری ارسال می شود و انتظار می رود بانک ها در مدت باقی مانده، تلاش بیشتری در این زمینه داشته باشند.
وی با تاکید براینکه مدیران بانک ها باید در زمینه پرداخت تسهیلات، قانون را بصورت مُوسع تفسیر کنند، گفت: بسته حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط، مقوله ای ملی است و انتظار می رود مدیران با تفسیر موسع قانون در راستای برطرف شدن مشکلات این واحدها قدم بردارند.
زرگرپور با تاکید براینکه تا پایان این ماه باید کل اطلاعات موجود در سایت ‘بهین یاب'( درگاه اطلاعات و خدمات صنعت، معدن و تجارت) وارد شود، گفت: با توجه به اینکه اصفهان یک استان صنعتی است و واحدهای تولیدی آن با مشکل مواجهند باید در این پیوند عملکرد خوبی داشته باشیم.
زرگرپور افزود: چهار هزار و 657 واحد تولیدی در استان تاکنون برای دریافت تسهیلات در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که در این زمینه اصفهان رتبه اول را در کشور دارد.
وی اضافه کرد: تاکنون در کارگروه های مختلف، پرداخت تسهیلات به یکهزار و 560 واحد مصوب شده است و باید تلاش شود قرارداد لازم با این واحدها نیز منعقد شود.
استاندار اصفهان با بیان اینکه تاکنون 586 قرارداد نهایی و طبق آن 407 میلیارد تومان به قراردادهای منعقد شده پرداخت شده است، گفت: علاوه بر این تاکنون 375 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای دارای یکصد نفر کارگر به بالا نیز تخصیص یافته است.
زرگرپور یادآور شد: براساس تصمیمات اتخاذ شده، کارگروه کشاورزی می تواند سقف واحدهای خود را برای دریافت تسهیلات به 500 واحد برساند.
در این جلسه مشکلات چند واحد تولیدی استان بررسی و تصمیمات لازم برای رفع مشکلات آنها اتخاذ شد.

Go to TOP