چاپ خبــر

اعطای تسهیلات برای طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری در اصفهان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان گفت: صندوق کارآفرینی این آمادگی را دارد که برای طرح‌های بوم‌گردی و گردشگری تسهیلات خوبی در اختیار متقاضیان قرار دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، رسول شهرکی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان با بیان اینکه 100میلیون ریال برای مشاغل خانگی در نظر گرفته شده و نظارتمان بر این مشاغل هم کامل و 100 درصدی است، اظهار داشت: تسهیلات مشاغل خانگی فقط برای راه اندازی کار در منزل مانند خیاطی، آرایشگری و قالی بافی خانگی است و اولویت با زنان سرپرست خانوار است.

وی با بیان اینکه مشاغل خانگی برای شهرستان‌ها 48 قسط و برای روستاها 60 قسط با کارمزد 4 درصد است، افزود: بیشتر تلاش داریم به طرح‌هایی تسهیلات بدهیم که سبب اشتغال چند نفر را فراهم کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان گفت: ما بر خلاف بانک‌ها عمل می‌کنیم، بانک‌های دیگر اگر متقاضی جواز کسب داشته باشد وام می‌دهند اما در صندوق کارآفرینی امید اگر کسی جواز داشته باشد وام به او تعلق نمی‌گیرد.

وی با اشاره به تسهیلات خویش‌فرمایی و خوداشتغالی، افزود: کسانی که می‌خواهند کسب و کاری را ایجاد کنند تا سقف 300 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می‌شود.

شهرکی با بیان اینکه وام‌ها به صورت مرحله‌ای و با نظارت میدانی پرداخت می‌شود، بیان کرد: فرد متقاضی هم باید کننده کار باشد وگرنه وامی به او تعلق نمی‌گیرد و  2،3 میلیون تومانی هم از وام نگه می‌داریم تا زمانی که متقاضی جواز کسب قانونی کسب و کارش را بگیرد.

وی با بیان اینکه در بخش وام‌های خودکفایی از 30 میلیون تا 100 میلیون تومان وام پرداخت می‌کنیم، افزود: اگر کسی طرحی داشت که بتواند سبب اشتغال چند نفر دیگر را فراهم کند برای راه اندازی کسب و کار تا 100 میلیون تومان به صورت قرض‌الحسنه به او وام می‌دهیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان هدف اصلی صندوق کارآفرینی امید را حمایت از طرح‌های کوچک و متوسط دانست و گفت: در تفاهمنامه‌ای که با سازمان میراث فرهنگی منعقدشده آمادگی داریم برای توسعه صنعت گردشگری، صنایع دستی تسهیلات حمایتی پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: درتفاهمنامه‌ای که با پارک علمی و فناوری اصفهان امضاء کردیم به کسانی که اختراعی کردند که نمونه داخلی آن وجود ندارد در راستای حمایت از آنها تسهیلات پرداخت می‌کنیم.

شهرکی با اشاره به اعلام آمادگی صندوق در راستای حمایت از موسسات خیریه کارآفرین، اظهار داشت: صندوق کارآفرینی امید در راستای حمایت مالی از موسسات خیریه که اقدام به کارآفرینی برای مددجویان خود می‌کنند تا سقف 100 میلیون تومان تسهیلات می‌دهد همچنین می‌تواند در زمینه مشاوره شغلی و کمک به ایجاد بازار فروش محصولات موسسات نیز همکاری کند.

وی با بیان اینکه در روستاهای کمتر توسعه یافته و توسعه یافته به ترتیب تسهیلات با کارمزد 2 و 4 درصد می‌دهیم، گفت: به روستاهایی که تا 20 هزار نفر جمعیت داشته باشند با کارمزد 3 درصد تسهیلات پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با بیان اینکه برای طرح‌های مشارکتی در روستاها ضمانت کارت یارانه‌ آنها است، بیان کرد: امسال صندوق تاکنون 60 میلیارد تومان تسهیلات اعطا کرده که 30 میلیارد برای طرح‌های مشارکتی و غیرمشارکتی بوده است.

وی اظهار داشت: هدف از طرح‌های مشارکتی و غیر مشارکتی اقتصادی کردن روستاها است زیرا امروزه بیشتر روستاها دارای زیر ساخت‌های اولیه هستند که با مدیریت درست در این روستاها و اقتصادی کردن آنها می‌توان از مهاجرت روز افزون آنها جلوگیری کرد و اشتغال‌زایی داشت.

Go to TOP