چاپ خبــر
استاندار اصفهان در مجمع نمایندگان اصفهان:

۸۵ درصد خاک استان در خشکسالی شدید قرار دارد/ برداشت از سد زاینده رود به صورت قطره چکانی کنترل می شود

رسول زرگرپور افزود: در فصل پاییز در شهر اصفهان کمتر از یک دهم میلی متر بارش و در سرشاخه ها ۶۵ میلی متر بارش صورت گرفته است که در سال گذشته این آمار به ۲۵۶ میلیمتر رسیده بود و لذا با کاهش ۲۰۰ میلی متری در سرشاخه ها مواجه هستیم و مصرف به صورت قطره چکانی کنترل می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در پنجمین جلسه ی مجمع نمایندگان استان در شهرستان لنجان با اشاره به مشکلات خشکسالی در استان اظهارداشت: براساس رژیم اقلیمی ۲۵ درصد بارش ها در هر سال آبی در فصل پاییز و ۵۰ درصد در زمستان و ۲۵ درصد در بهار اتفاق می افتد ولی امسال در فصل پاییز در شهر اصفهان کمتر از یک دهم میلی متر بارش گزارش شده است.

زرگرپور افزود: در سرشاخه ها ۶۵ میلی متر بارش صورت گرفته است که در سال گذشته این آمار به ۲۵۶ میلیمتر رسیده بود و با کاهش ۲۰۰ میلی متری در سرشاخه ها نسبت به سال گذشته مواجه هستیم.

استاندار صفهان تصریح کرد: براساس الگوی اقلیم شناسی کشور، ۸۵ درصد خاک استان در خشکسالی شدید قرار دارد و حجم سد نیز تنها ۱۴۵ میلیون متر مکعب است.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر میزان برداشت از سد ۱۱ مترمکعب بر ثانیه است، گفت: در هیچ زمانی از عمر این سد این میزان کاهش برداشت سابقه نداشته است و درحال حاضر با مدیریت صورت گرفته مصرف به صورت قطره چکانی کنترل می شود.

زرگرپور افزود: پیش بینی می شود که از اواخر آذرماه بارش های بیشتری صورت گیرد و ما در کنار مدیریت آب بایستی همراه با علماء و مردم ولایتمدار برای افزایش بارشها و نزول رحمت الهی دعا کنیم و نماز باران هم بخوانیم.

وی به اشتغال و بیکاری نیز اشاره کرد و افزود: در بسته ی حمایتی دولت به واحدهای تولیدی مشکل دار تاکنون هزار میلیارد تومان تسهیلات در نظر گرفته شده است و براساس گزارش جدید ۵۸۶ واحد به ارزش ۴۱۰ میلیارد تومان تسهیلات خود را دریافت کرده اند.

رسول زرگرپور اظهارداشت: در کنار این آمار ۱۴۹ واحد بحران زده ی بالای ۱۰۰ پرسنل نیز به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کشور اعلام شد که ۳۷۵ میلیارد تومان تسهیلات به آن ها پرداخت شده است.

استانداراصفهان یادآور شد: مقرر گردید بانک ها قراردادهای ۷۵۰ واحدی که سود تسهیلات ۲۸ درصد به آنها پرداخت شده بود را به نرخ ۱۶ درصد کاهش دهند که کمک شایانی به این واحدها تلقی می شود.

دکتر زرگرپور با اشاره به برگزاری پنجمین جلسه ی مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با استاندار در پنج شهرستان در طول ۶ ماه گذشته و بررسی مشکلات و مسائل کلان استان و شهرستانها در این جلسات تأکید نمود: ارتباطات بسیار خوب نمایندگان در این دوره با مدیریت استان قابل ملاحظه و تأثیرگذار می باشد.

Go to TOP