چاپ خبــر
استاندار خراسان رضوی؛

سه میلیون زائر در دهه پایانی صفر به مشهد مشرف شدند/ 160 هزار زائر با پای پیاده آمدند

استاندار خراسان رضوی گفت: سه میلیون زائر در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مقدس مشرف شدند که از این میزان 160 هزار نفر زائر پیاده بودند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از دانا، علی رضا رشیدیان با اعلام این خبر اظهار داشت: این تعداد زائر از ۲۹ آبان ماه تا ۸ آذر ماه وارد مشهد مقدس شده اند که ۱۶۰ هزار نفر آنان را زائران پیاده تشکیل می دهند.

وی افزود: علاوه بر حضور موثر اورژانس، پلیس و گروه های امداد جاده ای، ۲۵۴ موکب در محورهای منتهی به مشهد مقدس مشغول خدمت رسانی به زائران پیاده هستند.

استاندار خراسان رضوی با تاکید بر این که نقطه ی محوری و کانونی خدمت رسانی به زائران، آستانقدس رضوی است؛ گفت: علاوه بر موکب های جاده ای ۴۰۰ نقطه در شهر نیز برای خدمت رسانی به زائران آماده شد و هم اکنون مشغول خدمت رسانی هستند.

رشیدیان خاطر نشان کرد: ۴۲۰ مدرسه، سالن های ورزشی، مساجد و حسینیه ها نیز برای همین منظور پیش بینی و مهیا شده است.

وی با اشاره به مشارکت عموم مردم مشهد برای میزبانی از زائران، تصریح کرد: سال گذشته هفت هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی خدمت به زائران بودند؛ امسال این آمار به ۴۵ هزار نفر افزایش یافت.

استاندار خراسان رضوی به خلق صحنه هایی از خدمت رسانی مردم به زائران اشاره کرد و گفت: روز گذشته یک زن مسن از منطقه تبادکان به عشق کمک به زائران پیاده حضرت امام رضا (ع) همه آنچه را که در خانه داشت اهدا کرد.

رشیدیان ادامه داد: این فرد هفت قلم کالا به نیت امام هفتم و پدر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) شامل یک اسکناس پنج هزار ریالی، یک بسته نمک، پنج عدد پیاز، یک تخم مرغ، ۱۰۰ گرم عدس، ۱۰۰ گرم برنج و ۱۰۰ گرم لپه تحویل داد و گفت: همه بضاعتم همین بسته ای است که همراه دارم.

Go to TOP