چاپ خبــر
سخنگوی تلفیق برنامه ششم:

وضعیت درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها شفاف نیست

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه وضعیت درآمدهای هدفمندی یارانه‌ها شفاف نیست، گفت: کارگروهی تشکیل شده تا درآمدها و مصارف را شفاف کند و اکنون حدود 90 هزار میلیارد تومان درآمد دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، محمد خدابخشی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به وضعیت بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حال حاضر اعضای کمیسیون تا ماده 29 این لایحه را بررسی و تصویب کردند. 2 ماده نیز مراعا (مسکوت) مانده تا پس از بررسی‌های بیشتر به تصویب برسد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم با بیان اینکه لایحه برنامه 35 ماده دارد، تصریح کرد: یکی از مباحث مهم برنامه مربوط به اجرای هدفمندی یارانه‌ها بوده که در حال حاضر کارگروهی از مرکز پژوهش‌ها، دیوان محاسبات و دولت تشکیل شده تا وضعیت درآمد ناشی از اصلاح حامل‌های انرژی و سهم هر بخش شفاف شود.

وی ادامه داد: قرار است در قالب این کارگروه، وضعیت هدفمندی یارانه‌ها از جمله پرداخت یارانه نقدی در یک جدول شفاف بیان شود.

خدابخشی با تأکید بر اینکه پیشنهاد مجلس جایگزین ماده پیشنهادی دولت در لایحه شده است، تصریح کرد: دولت در این ماده، کلی‌گویی کرده و فقط اجازه اصلاح قیمت‌ها را براساس ضوابط و مقتضیات گرفته بود اما آنچه پیشنهاد شده، شفاف‌تر از نظر دولت است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمتر از 40 درصد درآمدهای ناشی از اصلاح حامل‌های انرژی صرف یارانه نقدی می‌شود، تأکید کرد: معلوم نیست مابقی درآمدها چگونه هزینه می‌شود و وضعیت آن برای نمایندگان شفاف نیست. اینکه گفته شد شب پرداخت یارانه نقدی شب مصیبت عظما و عذاب الیم دولت است، درست نیست زیرا به نظر می‌رسد درآمدهای دولت بیشتر از ارقام پرداختی بوده، اما هزینه‌کرد آن شفاف نیست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:‌ درآمد هدفمندی حدود 90 هزار میلیارد تومان است اما مصارف آن شفاف نیست.

Go to TOP