چاپ خبــر
عضو فراکسیون امید مجلس:

تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام است/ شورای نظارت بر برجام باید برخورد متناسب انجام دهد

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام محسوب می شود. دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست. ما باید ببینیم چه سیاستی را اتخاذ کنیم که بتوانیم در سطح بین المللی موفقیت داشته باشیم. باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم و پس از تصمیم شورای نظارت بر برجام، آنان را در پیشبرد مسائل کشور همراهی کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در گفتگو با فتن در خصوص اعمال تحریم های 10 ساله سنا علیه ایران گفت: باید دید در کمیسیون نظارت بر برجام چه تصمیمی در این زمینه اتخاذ خواهد شد. ما می توانیم از نظر حقوقی این مسئله را پیگیری کرده و از طریق مجامع بین المللی اعتراض خود را بیان کنیم. مسلما آمریکا در مجامع بین المللی محکوم است.

وی افزود: به احتمال زیاد تمدید تحریم 10 ساله علیه ایران، نقض برجام محسوب می شود. دشمنی آمریکا با ایران تمام شدنی نیست. ما باید ببینیم چه سیاستی را اتخاذ کنیم که بتوانیم در سطح بین المللی موفقیت داشته باشیم. برجام به هر حال یک دستاورد خوبی بود هرچند نمی توان گفت آمال و آرزوی ما بوده و از طرفی این را هم نمیتوان گفت که با تمدید تحریم ها علیه ایران، پایان کار ما رقم خورده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: برجام توانست صف بین المللی که علیه ما بود را بشکند و با تصویب تحریم ها علیه ایران، کشورهای اروپایی متوجه می شوند که آمریکا چه کشور عهدشکنی هست. شورای نظارت بر برجام نیز در واکنش به تمدید تحریم ها باید برخورد متناسب با این مسئله انجام دهد.

وی در پایان گفت: قرارداد ما بین المللی است؛ سایر کشورها که برجام را نقض نکردند. آمریکا صرفا نقض کرده است. باید به رهنمودهای مقام معظم رهبری عمل کنیم و پس از تصمیم شورای نظارت بر برجام، آنان را در پیشبرد مسائل کشور همراهی کنیم.

Go to TOP