چاپ خبــر

آتش زدن خانه‌های مسلمانان میانمار +تصاویر ماهواره‌ای

تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که منازل بسیاری از روستایان مسلمان روهینگیایی در میانمار، توسط نظامی‌های این کشور به آتش کشیده شده است و اکثر این خانه‌ها به همراه پوشش درخت‌های اطراف آن از بین رفته‌اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مشرق، تصاویر جدید ماهواره‌ای نشان می‌دهد که چگونه نظامی‌های میانمار (بـِرمه پیشین) روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا را به آتش کشیده‌اند. در روستاهای محل سکونت مسلمانان روهینگیا، صدها خانه نابود شده است. تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد از این روستاها در ایالت راخین، حکایت از تخریب بیش از 400 ساختمان به همراه پوشش درخت‌های اطراف آن روستا‌ها را دارد. به دلیل پوشش متراکم درختان، ممکن است که تعداد واقعی ساختمان‌های ویران شده بیشتر باشد.

 تصویر ماهواره‌ای قبل از تخریب یک روستا متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در میانمار

 تصویر ماهواره‌ای بعد از تخریب یک روستا متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در میانمار

صدها نفر از روهینگیایی‌ها که مدت طولانی است توسط دولت میانمار مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند، تلاش کرده‌اند برای فرار از این خشونت به سمت بنگلادش بروند. حدود یک میلیون مسلمانان روهینگیا در استان راخین میانمار زندگی می کنند، اما اکثریت بودایی ساکن این ایالت آنها را “مهاجران غیرقانونی” می‌دانند که از بنگلادش آمده‌اند. این گروه از مسلمانان چند نسل است که در میانمار زندگی می‌کنند، اما دولت میانمار برای آنها حق شهروندی قائل نیست.

 تصویر ماهواره‌ای قبل از تخریب روستایی متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در میانمار
 تصویر ماهواره‌ای بعد از تخریب روستایی متعلق به مسلمانان روهینگیا در ایالت راخین در میانمار

شاهدان و فعالان روهینگیایی، نیروهای دولتی را به کشتن مسلمانان، تجاوز به زنان و غارت و سوزاندن خانه‌های خود متهم می‌کنند و دولت میانمار نیز به ناظران بین‌المللی اجازه بررسی این اتهامات را نمی‌دهد.

Go to TOP