چاپ خبــر
مدیرکل میراث فرهنگی استان؛

میانگین رشد گردشگری اصفهان در سه سال گذشته 50 درصد بوده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، رشد ورود گردشگران خارجی به این استان در سه سال گذشته را 50 درصد اعلام کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایرنا، فریدون اله یاری در مراسم اختتامیه جشنواره منطقه ای «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» بدون اشاره به آمار ورود گردشگران خارجی به استان اصفهان طی سه سال گذشته افزود: رشد ورود گردشگران خارجی در سه سال گذشته فراتر از انتظار بوده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه گردشگری استان اصفهان براساس برنامه ششم توسعه ششم کشور تهیه شده است، افزود: گردشگری استان اصفهان در این برنامه باید رشد قابل ملاحظه ای داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه در طی سال های اخیر، توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری در این استان مورد توجه جدی قرارگرفته است، اظهارکرد: تحقق اهداف استان اصفهان در برنامه ششم توسعه کشور در بخش گردشگری دور از دسترس نیست.

وی با اشاره به اینکه 283 طرح گردشگری در استان اصفهان درحال اجراست، گفت: اجرای این طرح ها نشاندهنده آن است که صنعت گردشگری این استان روی ریل توسعه قرارگرفته است.

اله یاری ابراز امیدواری کرد: با بهره برداری از این طرح ها در سال های آینده، جایگاه اصفهان در گردشگری ایران و جهان ارتقا یابد.

خاطر نشان می شود پیش از این، محسن یارمحمدیان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اوایل مهر امسال در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: در سال 92 شمار گردشگران خارجی که به اصفهان سفر کردند 65 هزار نفر بود که این آمار در سال 94 به 248 هزار نفر رسید که رشد 400 درصدی را نشان می دهد.

وی آمار گردشگران خارجی که در چهار ماه نخست امسال به اصفهان سفر کرده اند را 69 هزار و 380 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز رشد چشمگیری داشته است.

یار محمدیان شمار گردشگران خارجی که در چهار ماه نخست سال گذشته به استان اصفهان سفر کرده اند را 60 هزار و 338 نفر اعلام کرد.

یارمحمدیان، نقش سیاست خارجی کشور در افزایش شمار گردشگران خارجی به استان و تقویت صنعت گردشگری کشور در سه سال گذشته را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: از بین بردن ایران هراسی و اسلام هراسی با اتخاذ سیاست های منطقی دولت تدبیر و امید موجب افزایش سفر گردشگران خارجی به کشور بویژه اصفهان شده است.

جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» فرصتی برای شناسایی ظرفیت های ناشناخته گردشگری مناطق است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در ادامه سخنان خود در مراسم اختتامیه جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» ، برگزاری این جشنواره فرصتی برای شناسایی ظرفیت های ناشناخته گردشگری مناطق دانست و تصریح کرد: معرفی غذاهای مناطق مختلف کشور در جذب گردشگر تاثیرگذار است.

اله یاری، استقبال از جشنواره یاد شده را خوب ارزیابی کرد و افزود: دست اندرکاران گردشگری استان اصفهان باید از برگزاری این رویدادها برای توسعه صنعت گردشگری استان بهره برداری کنند.

اولین جشنواره «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» در منطقه 6 کشور ، شنبه شب با معرفی برترین غذاهای ایرانی و سرآشپزهای برتر این منطقه پایان یافت.

  1. بنه کمری گفت:

    میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با ایجاد هتل در شهر ستان ها می تواند،گردشگران خارجی را به شهرستانها هم گسیل دهد

Go to TOP