چاپ خبــر

رونمایی گسترده از تخلف مالیاتی در جهان فوتبال/ از رونالدو و مورینیو و اوزیل تا ۶ باشگاه ایتالیایی

روزنامه‌های معتبر اروپایی برای فاش کردن تخلف مالیاتی مولتی میلیونی ستاره‌های نامدار جهان فوتبال دست به کار شدند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، 12 روزنامه اروپایی از جمله «اشپیگل»، «ساندی تایمز» و «ال‌موندو» اعلام کرده‌اند قصد دارند تا سه هفته آینده نتیجه تحقیقات در مورد اتهام فساد گسترده زیر نظر پرچم «فوتبال لیکس» را فاش کنند.

بر اساس اسنادی که از سوی هفته‌نامه «اشپیگل» آلمان منتشر شده، کریستیانو رونالدو، ستاره تیم ملی فوتبال پرتغال و رئال‌مادرید رقم 150 میلیون یورو را در پناهگاه‌های مالیاتی در سوئیس و جزایر بریتیش ویرجین پنهان کرده است. «اشپیگل» همچنین خبر داد که فوق‌ستاره رئال‌مادرید برای این رقم تنها 5.6 میلیون یورو مالیات پرداخت کرده که حدود 4 درصد می‌شود.

بر اساس ادعاهایی که مطرح است، رونالدو از سیستمی که توسط ژرژ مندز، مدیر برنامه‌هایش ایجاد شده، برای پنهان‌کاری میزان درآمدش سود می‌برده است. اولین مورد تخلف مالیاتی رونالدو به بین سال‌های 2009 تا 2014 برمی‌گردد که با ثبت شرکتی به نام «تولین» در جزایر بریتیش ویرجین رقم 74.8 میلیون یورو از درآمدش را مخفی کرده است.

ژرژ مندز اتهامات مطرح شده علیه کریستاینو رونالدو را بی‌اساس خوانده و این در حالی است که وکلای این مهاجم پرتغالی گفته‌اند اداره مالیات اسپانیا در حال حسابرسی حساب‌های کریستیانو رونالدو است.

روزنامه‌هایی که این اخبار را منتشر کرده‌اند، مدعی شده‌اند رونالدو همچنین از پرداخت 31 میلیون یورو مالیات بردرآمد ناشی از قرارداد حق بازاریابی بین سال‌های 2015 تا 2020 طفره رفته است.

بر اساس ادعای موسسه همکاری تحقیقاتی اروپایی (EIC)، ژوزه مورینیو هم به توصیه ژرژ مندز رقم 12 میلیون از درآمدش را در یک حساب سوئیسی که متعلق به کمپانی جزایر بریتیش ویرجین است، پنهان کرده است. این موضوعی بوده که توسط مقامات مالیاتی اسپانیا مورد حسابرسی قرار گرفته و منجر به پرداخت 4.4 میلیون یورو به علاوه جریمه‌های در نظر گرفته شده است.

«اشپیگل» همچنین فاش کرد که مسعوت اوزیل در زمان حضورش در رئال‌مادرید بین سال‌های 2010 تا 2013 تخلف مالیاتی مرتکب شده و از پرداخت 2.8 میلیون یورو به عنوان مالیات شانه خالی کرده است. او همچنین متهم به این است که اطلاعات مالی مربوط به شرکت خودش یعنی «شرکت بازاریابی اوزیل» را در اختیار مقامات مالیاتی اسپانیا قرار نداده است.

روزنامه «ال‌کانفیدنسیال» اسپانیا هم مدعی شده موتلو اوزیل، برادر ستاره آرسنال و مدیر«شرکت بازاریابی اوزیل» در ماه سپتامبر 2014 درخواست ملاقات با مقامات مالیاتی اسپانیا را رد کرده و حاضر به ملاقات و شفاف‌سازی مالی نشده است.

همچنین مجله ایتالیایی «اسپرسو» مدعی شد که ردپای 6 باشگاه ایتالیایی به نام‌های یوونتوس، اینتر، میلان، رم، ناپولی و تورینو در این تخلفات مالیاتی دیده می‌شود.

Go to TOP