چاپ خبــر
مجله آنکولوژی «جاما» مطرح کرد؛

افزایش 33 درصدی میزان ابتلا به سرطان طی 10 سال اخیر

مجله آنکولوژی «جاما» نوشت: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد موارد ابتلا به سرطان در سراسر جهان در 10 سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از نبض شهر، نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد موارد ابتلا به سرطان در سراسر جهان در 10 سال گذشته 33 درصد افزایش یافته است.

مجله آنکولوژی «جاما» با انتشار این خبر نوشت: یافته‌های محققان نشان می‌دهد در سال 2015، 17.5 میلیون مورد ابتلا به سرطان در سراسر جهان تشخیص داده شد و 8.7 میلیون نفر نیز در اثر ابتلا به این بیماری جان باختند.

طبق این تحقیق، پیری و رشد جمعیت از علت‌های اصلی افزایش موارد ابتلا به سرطان است.

محققان می‌گویند به ترتیب از هر 3 مرد و 4 زن یکی در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارد.

سرطان پروستات شایع‌ترین نوع سرطان در مردان است که 1.6 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند. ابتلا به سرطان نای، نایژه و ریه نیز از عوامل عمدۀ مرگ براثر ابتلا به این بیماری در میان مردان به شمار می‌رود.

سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در زنان است که 2.4 میلیون نفر در سراسر جهان به آن مبتلا هستند که کشنده‌ترین نوع سرطان در میان زنان است.

به گفتۀ دکتر کریستینا فیتزمائوریس، محقق «دانشگاه واشنگتن» در سیاتل، شایع‌ترین سرطان‌ها در کودکان عبارت‌اند از سرطان خون، لنفوم غیرهوچکین، سرطان‌های مغز و دستگاه عصبی.

به گفتۀ محققان، سرطان، دومین عامل عمدۀ مرگ در سراسر جهان به شمار می‌رود و انتشار آمارهایی از این قبیل نقش مهمی در برنامه‌ریزی برای کنترل این بیماری ایفا می‌کند.

Go to TOP