چاپ خبــر

هر 50 دقیقه یک زن ایرانی مبتلا به سرطان سینه می‌شود/ شاه کلید درمان سرطان را بشناسیم

فوق‌تخصص جراحی سینه با اشاره به اینکه هر 50 دقیقه یک زن ایرانی مبتلا به سرطان سینه می‌‌شود، گفت: یکی از اساسی‌ترین راه‌های تشخیص زودرس این بیماری آگاهی بیشتر زنان از عوامل خطر است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، محمد هادی‌زاده در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با سرطان سینه اظهار داشت: بیماری‌های پستان و  خصوصا سرطان آن یکی از اساسی‌ترین بیماری‌های مربوط به زنان است که بروز آن باعث ایجاد مشکلات زیادی از جمله مشکلات حاد شخصیتی، شغلی، خانوادگی و اجتماعی برای بیماران خواهد شد.

وی افزدو: سالانه حدود۱۰ هزار زن ایرانی بین 17 تا 80 سال به سرطان سینه مبتلا می‌شوند و این یعنی هر 50 دقیقه یک زن ایرانی دچار این مشکل خواهد شد.

فوق‌تخصص جراحی سینه تصریح کرد: با توجه به عامل متعدد خطر هر روز به تعداد مبتلایان افزوده می‌شود و از طرفی دیگر تشخیص زودرس این بیماری شاه کلید درمان آن بوده و از نظر طول عمر ،‌نوع درمان و هزینه‌های آن می‌تواند حائز اهمیت باشد.

هادی‌زاده اضافه کرد: یکی از اساسی‌ترین راه‌ها تشخیص زودرس این بیماری آگاهی بیشتر زنان از عوامل خطر و تشخیص این بیماری و همچنین معاینه ماهیانه توسط خودشان است؛ لذا در راستای تشخیص زودرس برای حفظ سلامتی و طول عمر همچنین کیفیت زندگی بیشتر بانوان ارتقای اطلاعات و آگاهی آنها نسبت به نشانه‌های ابتلا به این بیماری حائز اهمیت است.

Go to TOP