چاپ خبــر

بازگشت مسافر سپید به بام ایران

سامانه بارشی که از سحرگاه دیشب فعالیت خود را در شهرستان آغاز کرده است، موجب سفیدپوش شدن شهرستان فریدونشهر شده است. مسئولان از بارش برف سنگین و کولاک در راه های مواصلاتی شهرستان خبر داده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، از سحرگاه دیشب با فعالیت سامانه بارشی پیش بینی شده در سطح کشور، بارش برف در شهرستان فریدونشهر آغاز شده است و هرچند ارتفاع برف در سطح شهر به 15 سانتیمتر می رسد اما در گردنه کلوسه بارش 40 سانتیمتری برف گزارش شده است.

barf950925002

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از بارش برف سنگین و کولاک در همه محورهای مواصلاتی روستایی و شهری این شهرستان خبر داد و با بیان این که سه راهدارخانه مصیر، اسلام آباد و بخش مرکزی در حالت آماده باش قرار دارند، گفت: در حال حاضر اکیپ های راهداری در حال پاکسازی کلیه محورها هستند.

barf950925-002

محسن مقدسی اضافه کرد: تردد در همه مسیرهای شهرستان تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است و به علت تداوم بارش های سنگین در جاده های روستایی پشتکوه دوم، امکان مسدود شدن این مسیر وجود دارد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پایگاه های هواشناسی پیش بینی کرده اند تا اواخر امروز بارش ها به پایان رسیده و از فردا آب و هوای فریدونشهر نیمه ابری، سرد و همراه با وزش باد باشد.

مجموع بارش های شهرستان تا روز گذشته 152.7 میلی متر بوده است که نسبت به میانگین بلند مدت بارش ها در شهرستان تغییری نداشته اما نسبت به بارش ها در سه سال گذشته با کاهش 20 و 30 درصدی روبرو بوده است.

با توجه به ناچیز بودن بارش برف تاکنون در سطح شهرستان، پیست اسکی فریدونشهر تاکنون نتوانسته است پذیرای اسکی بازان و دوستداران ورزش های زمستانی باشد ولی در صورت تداوم بارش های امروز، ممکن است این پیست اسکی از فردا قابل بهره برداری باشد.

barf950925006

در این روزهای سرد و برفی پرندگان را فراموش نکنیم که دلم گرم خداوندی است که با دستان من گندم برای یاکریم خانه می ریزد.

انتهای پیام/

  1. بازم دست شما درد نکنه بالاخره یک سایت اطلاع رسانی کرد در مورد پیست اسکی فریدون شهر

  2. بختیاری گفت:

    با تشکر از بختیاری ها

Go to TOP