چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مانعی سر راه سرمایه گذاری خارجی ها در کشور نیست اگر تنها به فکر فعالیت اقتصادی برد-برد باشند

حجت الاسلام غفاری خواهان دقت در برقراری روابط اقتصادی با کشورهایی شد که سابقه استعمار و تجاوز به حقوق کشورهای دیگر را دارند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته فریدونشهر با بیان این که: اگر غیرمسلمانی بخواهد در کشور سرمایه گذاری کند و فقط به فکر کسب درآمدی از این راه باشد، مشکلی نیست و از آن حمایت هم خواهیم کرد، هشدار داد برخی از این کشورها به بهانه های اقتصادی می خواهند وارد کشور شوند چرا که این ملت را از راه دیگر نتوانستند به استعمار خود درآورده و منحرف کنند.

حجت الاسلام اباصلت غفاری گفت: دشمنان در این راه حتی به تاسیس مدارس، بیمارستان ها و مراکز خیریه هم روی خواهند آورد همان طور که در تاریخ معاصر وقتی انگلیسی ها و پرتقالی ها قصد نفوذ به کشور را کردند گفتند شما سرمایه و علم ندارید، بگذارید برای شما کارخانه ایجاد کنیم و موجب پیشرفت کشورتان شویم.

وی تصریح کرد: شیطان گاهی با ورود به زندگی خصوصی افراد را فریب می دهد و گاهی با برقراری روابط از جانب دیگران وارد زندگی ما می شود.

خطیب جمعه فریدونشهر ضمن اظهار تأسف از حادثه ساختمان پلاسکو و تسلیت شهادت اتش فشانان در این حادثه، با توصیف نیروهای امدادرسان آتش نشانی و هلال احمر به فرشتگان نجات بشری، تلاش ایشان را جهاد در راه خدا عنوان کرد.

امام جمعه فریدونشهر در بخش دیگری از سخنان خود در حدیثی از امام صادق(ع) پنج گروه را با شیطان شریک دانست: کسانی که هر طور می خواهند حق و باطل حرف می زنند و از زدن هر حرفی پشت سرشان ابایی ندارند؛ کسانی که ابایی نداشته باشند از این که در برابر نهی از منکر دیگران بی تفاوت باشند؛کسانی که پشت سر برادر یا خواهر ایمانی خود به دروغ حرف باطلی بزنند؛ کسانی که عاشق مال حرام باشند و کسانی در مسائل جنسی دوستدار انحراف بوده و به بدی های شهوانی ادامه دهند.

انتهای پیام/

Go to TOP