چاپ خبــر

بارش‌های منبع آبی استان به 330 میلیمتر رسید/ بسیج ادارات برای برفروبی یک شهرستان

برف دیروز مجموع بارش های منبع آبی استان اصفهان در سال آبی جاری را به 330 میلیمتر رساند. دستگاه های خدماتی در حال برفروبی هستند.گردنه کلوسه همچنان بسته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، با فعالیت سامانه بارشی در مناطق غربی و جنوبی کشور دیروز شهرستان فریدونشهر شاهد بارش برف سنگین بود که تا پایان شب ادامه داشت. تا آنجا که ارتفاع برف در مرکز شهرستان از 25 سانتیمتر فراتر رفت و در دهستان های پیشکوه و پشتکوه بیشتر از این مقدار بیان شد.

اما با وجود بارش برف سنگین صبح دیروز حمیدرضا ملیانیان، معاونت آموزش و پرورش شهرستان فریدونشهر، در گفتگو با پونه زار از باز بودن مدارس در همه مقاطع تحصیلی خبر داد و رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان فریدونشهر هم در گفتگو با این پایگاه خبری با بیان این که بارش برف در مسیرهای روستایی پیشکوه و پشتکوه بیشتر از بارش ها در مرکز شهرستان بوده از تلاش راهداران برای برفروبی و بازگشایی مسیرهای روستایی سخن گفت.

محسن مقدسی ساعتی قبل نیز در گفتگو با خبرنگار پونه زار از باز بودن همه مسیرهای روستایی خبر داد و افزود: هم اکنون تردد در همه مسیرهای شهرستان بدون زنجیر چرخ امکان پذیر است و تنها گردنه کلوسه که مسیر دسترسی به هفت روستای منطقه پشتکوه دوم شهرستان است، بسته شده که تا قبل از پایان بارش ها امکان بازگشایی آن فراهم نبود.

وی گفت: از صبح امروز ماشین برفروب به گردنه اعزام شده است تا در صورت نبودن کولاک و خطر بهمن، در اسرع وقت این جاده بازگشایی شود.

barf951125001

مدیر عامل شرکت تعاونی دهیاری های شهرستان فریدونشهر در گفتگو با این سایت خبری از تعامل با اداره راهداری و حمل و نقل شهرستان سخن به میان آورد و تصریح کرد: طی توافقات به عمل آمده در بارش اخیر بازگشایی محورهای اصلی و فرعی روستاهای شرق شهرستان تا آخرین روستاها توسط این شرکت تعاونی انجام شد و متقابلا بخشی از روستاهای سمت غرب توسط راهداری. احمد بهرامی ادامه داد: با نظارت بر برفروبی همه روستاها همه توان خود را به کار خواهیم بست تا عملیات برفروبی در همه روستاها مانند مرکز شهرستان و چه بسا بهتر انجام شود.

برفروبی معابر اصلی شهری در شهرهای فریدونشهر و برف انبار دیروز همزمان با آغاز بارش ها توسط شهرداری ها آغاز شد و تا شب خیابان های فرعی نیز برفروبی شد. هرچند برفروبی در معابر فرعی و روستاهای فریدونشهر همچون سال های گذشته نبود و تنها به یک عبور ماشین برفروب کفایت شده بود و مردم از شیوه برفروبی ناراضی بودند.

barf951125003

بارش اخیر 30.3 میلیمتر بر میزان بارندگی های سال آبی امسال فریدونشهر افزود تا رقم آن را به 330.2 میلیمتر برساند رقمی که از میانگین بلندمدت بارش ها در این بازه زمانی بیشتر بوده و تقریبا با بارش های سال گذشته برابری می کند.

هر چند وضعیت خوبی در بارش های شهرستان ثبت شده است اما بارش روز گذشته به علت برفی بودن و نه صرفا بارانی بودن، از اهمیت خاصی برخوردار است.

بنا بر پیش بینی پایگاه های هواشناسی بین المللی سامانه بارشی جدید روز جمعه فعالیت خود را در شهرستان به صورت برف آغاز خواهد کرد.

شهرستان فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار داشته و سرچشمه رودخانه های بزرگی ازجمله زاینده رود و دز است.

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    کاش مسئولان آموزش و پرورش زحمت می کشیدند با پای پیاده تشریف می بردن اداره نه با ماشین پلاک قرمز اداره تا بفهمن بچه های دبستانی با چه زحمتی رفتن مدرسه واقعا اگه اتفاقی بیفته بازهم با همین افتخار صحبت می کنند یا نه

  2. رضا گفت:

    باسلام من ازمسولان خواهش میکنم مدارس فریدونشهرراظهری کنندباتشکر

  3. علی گفت:

    حتما باید اتفاق ناگواری بیفتد تا مسولین آموزش و پرورش به خودشان بیایند؟ روز سه شنبه در حالی که مدارس در 22 استان کشور تعطیل بود آقایان حتی دو ساعت تاخیر را هم اعلام نکردند . مگر چند روز در سال برف و یخ زدگی معابر داریم ؟

  4. سلامتی دانش آموزا و معلم ها خیلی بیشتر از خود شیرینی مسئولای آموزش و پرورش برای اقایان هست

  5. احتمالا دانش اموزان فریدونشهری توانایی عجیبی در عبور از برف و یخبندان و …دارند که فقط این شهره که با بیشترین بارندگی در سطح استان شاهد هیچ گونه تعطیلی و یا حتی تاخیری در شروع شدن کلاس ها نداریم.

Go to TOP