چاپ خبــر
مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر خبر داد؛

موافقت اصولی با 15 طرح بزرگ گردشگری در فریدونشهر

محمدی از موافقت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اجرای طرح های گردشگری بزرگ و بوم گردی در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از موافقت اصولی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با 15 طرح گردشگری بزرگ اقامتی شامل ویلا و هتل خبر داد و افزود: این طرح ها تنها بعد از تغییر کاربری اراضی، کلنگ زنی خواهند شد.

محسن محمدی با اشاره به ظرفیت های شهرستان در کسب درآمد از صنعت گردشگری، از تشکیل پرونده 20 اقامتگاه بوم گردی سخن به میان آورد که آماده دریافت پروانه کسب هستند. وی گفت: اقامتگاه های بوم گردی تجربه موفق جذب گردشگر، ساماندهی و سودآوری از این صنعت است که در خانه های با بافت قدیمی و روستایی قابل اجرا است.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فریدونشهر در مورد ساماندهی اقامتگاه های گردشگری در تعطیلات گفت: به منظور ساماندهی خانه های استیجاری، باغ ویلاها و سوئیت های شخصی قابل اقامت برای گردشگران با هدف جلوگیری از ایجاد بازار سیاه و مشکلات احتمالی و برای رفاه حال مسافران، طرح ساماندهی خانه مسافر کلید زده و مقرر شد اجاره خانه مسافر در شهرستان به صورت متمرکز و توسط یک شرکت خصوصی انجام شود.

محمدی اضافه کرد: از این پس هرگونه اجاره خانه مسافر به گردشگران باید زیر نظر این شرکت خصوصی انجام بگیرد و در صورت مشاهده تخلف با متخلفان برخورد می شود و این در حالی است که باغ ویلاهای خارج از طرح ساماندهی فاقد بیمه هستند و در صورت اجاره به مسافر و وقوع حادثه یا جرمی در آن، صاحب خانه یا صاحب ویلا باید متحمل پرداخت دیه و جریمه شود.

شهرستان فریدونشهر واقع در غربی ترین نقطه استان اصفهان به لحاظ قرار داشتن در منطقه زاگرس مرکزی، از طبیعتی بکر و جذاب برخوردار است که در فصول مختلف سال خیل گردشگران را به سمت خود جذب می کند لذا به قطب گردشگری طبیعت استان اصفهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

  1. فقط فقط ای کاش افراد غیر بومی دعوت به سرمایه گذاری و مداخله کاری نکنند .نمونه کار چندین کارخانه اب معدنی که به افرادغیر بومی وعاقبت کارونتیجه جزء ویرانی نبود

  2. متاسفانه مردم فریدیدونشهر میلی به سرمایه گذاری در اینگونه موارد ندارن و اونایی هم که دارن سرمایه گذراری میکنن پیشمون شدن چون واقعا به دوندگی و دردسرش نمی ارزه من باب مثال یکی از شرکتهای سرمایه گذاری از دست محیط زیست فوق العاده شاکی شده بود و میگفت مجوزهاشو میفروشه چون دچار دردسر شده بود

Go to TOP