چاپ خبــر

چند نکته درباره مصرف سیاه دانه

یک محقق طب سنتی گفت: مصرف زیاد آن برای زنان باردار ممنوع است، مصرف زیاد سیاه دانه برای کلیه‌ها مفید نیست و باید با عسل مخلوط شود همچنین افراد گرم مزاج، خیلی کم از سیاه دانه استفاده کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، یوسف اصغری در گفتگو با تسنیم اظهار داشت: هرکس با توجه به مزاجش باید از گیاهان دارویی استفاده کند و نحوه مصرف آن برای همه افراد یکسان نیست.

به گفته وی برای حصول نتیجه بهتر و جلوگیری از عوارض ناخواسته گیاهان دارویی، همچنین برای تعیین مزاج کلی و مزاج اعضای بدن خود افراد به پزشکان طب سنتی مراجعه کنند.

این محقق طب سنتی درباره خواص سیاه دانه افزود: این دانه شگفت انگیز، خواص بی‌شماری دارد به طوریکه کتاب‌ها در وصف آن نوشته‌اند، مخصوصا از ترکیب آن با عسل و یا سرکه داروهای بی‌نظیری را می‌توان ساخت.

چند نکته درباره سیاه دانه

اصغری ادامه داد: سیاه دانه بسیار گرم و خشک است. از سیاه دانه می‌توان به عنوان مصلح همراه خوراکی‌های مانند دوغ, قراقروت, ماست, سرکه (انواع ترشی هایی که با سرکه تهیه می‌شوند) به کار برد.

وی بیان داشت: مصرف زیاد آن برای زنان باردار ممنوع است، مصرف زیاد سیاه دانه برای کلیه‌ها مفید نیست و باید با عسل مخلوط شود همچنین افراد گرم مزاج، خیلی کم از سیاه دانه استفاده کنند.

این محقق طب سنتی یادآور شد: افراد توجه کنند که سیاه دانه حاوی روغن‌های فرار مفیدی است که بعد از آسیاب شدن به سرعت از بین می‌روند. بنابراین, هیچگاه پودر سیاه دانه را خریداری نکنید, و درست قبل از استفاده، آن را به میزان مورد نیاز آسیاب کنید.

Go to TOP