چاپ خبــر

از ظروف یکبار مصرف برای غذای گرم استفاده نکنید

وقتی غذای گرم داخل ظروف پلیمری ریخته می‌شود، بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می‌شود. نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یکبار مصرف منجر به آزاد سازی مونومرهای ظرف و ترکیب آن با محتویات غذا می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از جام جم، وقتی غذای گرم داخل ظروف پلیمری ریخته می‌شود، بسیاری از مواد موجود در ظرف به غذا منتقل می‌شود. نگهداری مواد غذایی در مجاورت ظروف یکبار مصرف منجر به آزاد سازی مونومرهای ظرف و ترکیب آن با محتویات غذا می‌شود.

به همین دلیل، استفاده از این ظروف که جنس آنها پلی‌استایرن، پلی‌اتیلن و پلی‌وینیل کلرید است، برای نوشیدنی‌ها و غذاهای داغ مانند چای، شیر، آش و پیتزا مجاز نیست.

استفاده نابجا از این ظروف می‌تواند موجب آزاد شدن مواد آلی و ترکیبات شیمیایی موجود در دیواره ظروف و ورود آنها به داخل مواد غذایی شود که مصرف آنها برای تندرستی مضر است.

بر اثر نفوذ غذاها بخصوص روغن‌ها با سطوح ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، این ظروف، به محیطی مناسب برای رشد انواع میکروب‌ها تبدیل می‌شود که این خود می‌تواند موجب آلودگی غذاها شود و اگر مواد غذایی داخل این ظروف اسیدی باشد،‌ خطرناک است و برای فرد مصرف‌کننده مشکل ایجاد خواهد کرد.

Go to TOP