چاپ خبــر

گفت وگوی تلفنی اشتون و ظریف در دبی/اطمینان دهی به ایران نسبت به اجرای تعهدات

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جریان سفر به امارات متحده عربی، تلفنی با کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت وگو کرد.

ایرنا نوشت :

ظریف پیش از عزیمت به تهران در فرودگاه دبی در جمع خبرنگاران این تماس تلفنی را تایید کرد و درباره محورهای این گفت وگو نیز گفت: خانم اشتون تماس گرفت که اطمینان دهد گروه 1+5 نسبت به اجرای تعهداتش جدی است و امیدوارند بتوانیم کار را به پیش ببریم.

وی سفر به امارات عربی متحده را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: بارها اعلام کردیم کشورهای منطقه اولویت ایران در عرصه سیاست خارجی هستند و از این رو روابط با کشورهای منطقه برای امنیت، توسعه و گسترش روابط خارجی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ریییس دستگاه دیپلماسی کشورمان با یادآوری اینکه شروع کار در عرصه سیاست خارجی در دولت تدبیر و امید با سفر به عراق کلید خورد، گفت: در اولین فرصت به سفر منطقه ای آمدم تا با کشورهای همسایه در حاشیه خلیج فارس در مورد مشکلات و فرصت های مشترک و همچنین واقعیت هایی که ما را در منطقه به هم نزدیک کرده است، گفت وگو کنم.

ظریف که در سومین دور از سفرهای منطقه ای خود سفری یک روزه به امارات عربی متحده داشت، در شهرهای العین، ابوظبی و دبی ضمن دیدار و گفت و گو با مسوولان اماراتی شامل رییس کشور امارات، نخست وزیر و وزیر امور خارجه این کشور، دعوت رییس جمهوری اسلامی کشورمان و معاون اول وی برای سفر به ایران را به همتایانشان ابلاغ کرد.

Go to TOP