چاپ خبــر
طرح نوروزی هلال حمر؛

کمک‌رسانی هلال احمر فریدونشهر به 69 حادثه دیده جاده‌ای و 76 خانواده نیازمند در نوروز 96

رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر با اشاره به دوره های ویژه امدادگران پیش از آغاز طرح نوروزی، از خدمات ارائه شده این جمعیت در نوروز 96 سخن گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار با بیان این که طرح نوروزی جمعیت هلال احمر از 26 اسفند تا 14 فروردین ماه اجرا شد از کمک رسانی به 69 مسافر شامل 28 حادثه دیده جاده ای از جمله تصادف و واژگونی خودرو و 41 مراجعه کننده حضوری توسط پایگاه امداد جاده ای فریدونشهر خبر داد.

سیدحمید موسوی گفت: برای کسب آمادگی بیشتر، پاسخ دهی مطلوب تر و افزایش توان امدادی جمعیت هلال احمر فریدونشهر، چهار دوره تخصصی و بازآموزی امداد و نجات شامل کمک رسانی در حوادث ترافیکی و کوهستان در ماه های بهمن و اسفند برای امدادگران این جمعیت برگزار شد.

وی همچنین اظهار کرد: این جمعیت با کمک خیّران و در حد توان در آستانه نوروز 96 در طرح فرشتگان رحمت نسبت به تهیه مایحتاج اولیه زندگی و توزیع بین 70 خانوار نیازمند شهرستان اقدام کرد. رئیس جمعیت هلال احمر فریدونشهر همچنین از کمک یک خیّر برای خرید لباس نو برای 100 دانش آموز در آستانه سال نو خبر داد.

موسوی کمک رسانی به شش خانواده خسارت دیده روستایی این شهرستان را از دیگر اقدامات این جمعیت در طرح نوروزی برشمرد و عنوان کرد: این خانواده ها در اثر بارش برف و باران سنگین دچار خسارت شده بودند که این جمعیت تلاش کرد با اسکان آن ها و توزیع ست ظروف، نایلون، پتو، موکت، چراغ و غیره به ایشان کمک رسانی کند.

وی از محدودیت امکانات این جمعیت سخن به میان آورد و افزود: با وجود گستردگی و پراکندگی شهرستان فریدونشهر، در وضعیت خوش بینانه این جمعیت در یک لحظه تنها می تواند دو تیم امدادی ناقص برای امدادرسانی اعزام کند که این امر توجه ویژه مسئولان در تجهیز بیشتر این جمعیت را می طلبد.

فاصله آخرین روستای شهرستان فریدونشهر تا مرکز شهرستان بیش از پنج ساعت بوده که تنها با ماشین کمک دار قابل تردد است و در صورتی که دو تیم این جمعیت برای امدادرسانی به آن نواحی اعزام شوند، تا ساعت ها جمعیت هلال احمر فریدونشهر قادر به کمک رسانی به دیگر نقاط شهرستان از جمله بخشی از کریدور مهم مرکز به جنوب غرب کشور (اصفهان-اهواز) نخواهد بود.

دکتر محسن مؤمنی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان، و معاونانش مهمان ویژه پایگاه امداد جاده ای فریدونشهر در آغازین روزهای سال نو بودند.

انتهای پیام/

  1. امین اصلانی گفت:

    تشکر از تمامی زحمت کشان هلال احمر فریدونشهر

  2. معین گفت:

    ضمن عرض سلام و خسته نباشید
    بنده متاسفانه یک بار شاهد حادثه تصادف بودم که با حضور به موقع و در اسرع وقت کارها رو انجام دادن که بنده با دیدن خودرو عجیب و غریبی که اسمش یادم نیس تعجب کردم که این امکانات پیشرفته رو دارن و باعث نجات مردم میشن
    خدا قوت و خسته نباشید میگم به کلیه نیروهای امدادی هلال احمر

Go to TOP