چاپ خبــر
با اجرای طرح خدمات عمومی اجباری دولت؛

80 روستای فریدونشهر به اینترنت پرسرعت نسل چهار مجهز می‌شوند

رئیس اداره مخابرات فریدونشهر از برنامه دولت و مخابرات برای راه اندازی اینترنت پرسرعت در همه روستاهای شهرستان فریدونشهر در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره مخابرات شهرستان فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از ورود سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اینترنت دار کردن روستاهای فریدونشهر خبر داد.

حمید عطایی گفت: در جلسه ای که 28 اسفند بین فرماندار فریدونشهر و این سازمان برگزار شد، عنوان شد طی شش ماه اول سال جاری کنسرسیوم اینترنتی همت اینترنت پرسرعت نسل چهار ثابت(LTE) را در 80 روستای این شهرستان راه اندازی خواهد کرد.

وی این طرح را در جهت اجرای طرح خدمات عمومی اجباری دولت(USO) دانست که طبق این طرح، دولت باید دسترسی به خدمات مخابراتی، پستی و فناوری اطلاعات را در همه نقاط روستایی و دورافتاده کشور تأمین کند.

رئیس اداره مخابرات فریدونشهر با بیان این که هم اکنون 10 روستای شهرستان از اینترنت پرسرعت ADSL و تعدادی نیز از اینترنت نسل سه همراه(3G) بهره مند هستند، اظهار کرد: در همه روستاهایی که آنتن های BTS همراه اول نصب است همچون قلعه سرخ، میدانک ها و اسلام آباد با نوسازی تجهیزات مراکز مخابراتی، اینترنت نسل دو همراه(2G) فعال شده است که با توجه به کم بودن مشترکین روستاها و مناسب بودن پهنای باند از سرعت بالایی برخوردار است.

عطایی تصریح کرد: تنها مشکل اینترنت از بین 103 روستای دایمی و فصلی شهرستان برمی گردد به روستاهایی که از خط تلفن همراه روستایی(GSM) استفاده می کنند که این مشکل هم با اجرای طرح اینترنت پرسرعت برای 80 روستا توسط کنسرسیوم همت مرتفع می شود.

وی با تاکید بر این که هم اکنون در همه نقاط شهرهای فریدونشهر و برف انبار علاوه بر ADSL، اینترنت نسل سوم همراه(3G) توسط اپراتور اول تلفن همراه ارائه شده است، گفت: در منطقه غربی شهر فریدونشهر از دو ماه پیش اینترنت نسل چهار همراه(4G) با سرعت بیش از 12 مگابیت بر ثانیه راه اندازی شده است که به زودی در سایر نقاط این شهر شامل کوی فرهنگیان، شهرک امام خمینی(ره) و وحدت آباد نیز راه اندازی خواهد شد.

علاوه بر مخابرات و همراه اول شرکت های دیگری هم اینترنت پرسرعت در نقاط مختلف شهرستان ارائه می دهند. ایرانسل به عنوان دومین اپراتور فراگیر کشور تنها در نقاطی از شهر فریدونشهر اینترنت پرسرعت نسل سوم(3G) را راه اندازی کرده است اما پای سومین اپراتور همراه اول یعنی رایتل هنوز به این شهرستان باز نشده است که البته با اجرای طرح رومینگ بین المللی، هر سه اپراتور همراه اول در همه نقاط کشور هم پوشانی داشته و نقاط کور یکدیگر را پوشش خواهند داد.

هم اکنون تعدادی از روستاهای شهرستان واقع در دهستان برف انبار که از هیچ اینترنتی برخوردار نیستند توسط شرکت شهاب رایانه از دو سال پیش به اینترنت پرسرعت با فناوری بی سیم(Wireless) متصل شده اند.

محمدعلی مظاهری، مدیر عامل این شرکت، در گفتگو با پونه زار با اشاره به این که بستر انتقال اینترنت این شرکت کاملا خصوصی و جدای از شرکت مخابرات است، گفت: این شرکت هم اکنون با سطح پوشش غرب استان اصفهان از شهر تیران تا شهر فریدونشهر، تلاش کرده است با کمترین هزینه ممکن و با تحمیل هزینه گزافی برای شرکت با دید سرمایه گذاری بلند مدت، اینترنتی با سرعت بیش از 15 مگابیت بر ثانیه را در اختیار مناطقی از شهرستان فریدونشهر قرار دهد که با وجود نیاز امروزی به این ابزار اطلاع رسانی و ارتباطات، از هیچ گونه اینترنتی برخوردار نبوده اند.

انتهای پیام/

  1. اگر اشتباه نکرده باشم ایشون در ماه های گذشته و در یکی از خبرهای اینترنتی پونه زار فرموده بودند، اینترنت دست بخش خصوصی است و دولت کاره ای نیست، حالا زمان انتخابات نظرشون عوض شد؟

  2. با عرض سلام خدمت آقای رحیمی . اگر زحمت بکشید و دوباره متن را بخونید دقیقا اشاره شده بود که ارائه خدمات در مناطق کمتر توسعه یافته و روستاهای کشوردر حیطه وظایف دولت بوده و نه بخش خصوصی که گویا شما و یا شخص دیگری برای بنده اظهار تاسف از بابت طرح این موضوع کرده بودید و در این متن هم کاملا به این مطلب اشاره شده و این که شما با طرح این سوالات بدنبال چه هستید جای بسی تعحب می باشد چرا که مطرح نمودن این حرفا نه تنها هیچ دردی را دوا نمی کند بلکه باعث بوجود آمدن مسایل حاشیه ای خواهد شد !!!!

  3. مظاهری گفت:

    با سلام خدمت مردم با فرهنگ شهرستان فریدون شهر و داران ….اگر شما نیاز به اینترنت در روستاهای این دو شهرستان داشته باشید کافی است با شماره تلقن 09131330171 اقای امینی تماس بگیرید تا بعد از دو روز صاحب اینترنتی با سرعت خیلی عالی شوید اینجانب با افتخار اعلام میکنم دراکثر روستاهای فریدونشهر مشترکینی فهیم و قدردان داریم …لطفا اگر صحبتی در مورد قیمت یا هرموضوعی دیگر وجود دارد تماس بگیرید .

  4. رضا گفت:

    سلام پس چرافریدونشهراینترنت نسل سوم همراه اول نیست؟

  5. رضااصلانی گفت:

    یه خدا خداوکلی اینرنت نسل3تو فریدونشهرنیست پس چرا رو گوش ی من نمیاره وقت میرم خوانسار اصفهان اونجاها میاره ولی فریدونشهر نه؟خواهشا مسولین جواب بدن

Go to TOP