چاپ خبــر

بررسی مسائل کارگری سد سرداب موضوع بازدید روز کارگر فرماندار فریدونشهر

فرماندار فریدونشهر به مناسبت روز کارگر از کارگاه سد سرداب بازدید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرماندار فریدونشهر امروز به مناسبت روز کارگر به کارگاه سد سرداب رفت و طی نشستی با مدیران اجرایی این طرح از نزدیک با مشکلات کارگران این طرح آشنا شد.

سد سرداب با 752 متر طول، 53 متر ارتفاع و 48 میلیون متر مکعب حجم مخزن یک سد تنظیمی زیر مجموعه طرح انتقال آب چشمه لنگان بوده که در 28 کیلومتری شهر فریدونشهر مابین دو روستای سرداب بالا و سرداب پایین واقع شده است. کارفرمای این طرح شرکت آب منطقه ای استان اصفهان و پیمانکار شرکت مهندسی آب و خاک است.

مدیر اجرای این طرح با بیان این که عملیات اجرایی احداث این سد از سال 91 آغاز شده و تاکنون به پیشرفت 50 درصدی رسیده است، گفت: اجرای این سد تا امروز 26 میلیارد تومان هزینه در برداشته و برای تکمیل آن به 40 میلیارد تومان هزینه دیگر نیاز است که در صورت تخصیص، کار سد تا دو سال دیگر به اتمام می رسد.

فراز اکبری از مطالبه 11 میلیاردی پیمانکار از دولت(شرکت آب منطقه ای) سخن گفت و اظهار کرد: همین مسئله باعث شده تا حقوق کارگران برای شش ماه عقب بیافتد و طولانی شدن این طرح به علت پرداخت نشدن تعهدات مالی توسط کارفرما بوده است که در غیر این صورت این طرح تاکنون به اتمام رسیده بود.

وی افزود: هم اکنون علاوه بر مشکلی که در پرداخت حقوق کارگران داریم، به خاطر تزریق نشدن بودجه توسط دولت در پرداخت حق بیمه آن ها هم با مشکل مواجه شده ایم.

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، بر لزوم برقراری بیمه کارگران تأکید کرد و گفت این مسئله را با مسئولان بیمه تأمین اجتماعی استان مطرح خواهد کرد.

هم اکنون از 70 نیروی کار این کارگاه به غیر از چند نفر، بقیه به خاطر پرداخت نکردن تعهدات دولتی به شرکت پیمانکار، از وضعیت حقوقی مناسبی برخوردار نیستند و با حقوق های عقب افتاده شش ماهه مواجهند.

انتهای پیام/

Go to TOP