چاپ خبــر
حجت‌الاسلام رئیسی در جمع پرشور هواداران خود در سمنان:

دولت چه اقدامی برای مسکن مردم انجام داد؟/تسهیلات ۳۰۰ میلیارد تومانی صفر درصد به چه کسی اعطا شده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به برخی ادعاها و ارعاب دولت نسبت به رقبای خود در انتخابات پیش رو گفت: چرا آقایان اینگونه با جامعه برخورد می‌کنند، مگر آزادی به دختران و زنان و جوانان را من و شما دادیم که بخواهیم از آنان بگیریم؟

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی دقایقی پیش در جمع پرشور هواداران خود در سالن الغدیر سمنان اظهار داشت: هنر دولت باید این باشد که نگذارد آزادی مردم را هیچ فردی به هم بزند. چرا اینگونه با مردم سخن می‌گویند؟

وی با بیان اینکه دولتی‌ها مردم را از دیوار کشیدن در پیاده‌روها در صورت پیروزی حجت‌الاسلام رئیسی می‌ترسانند، تصریح کرد: ما بین چپاول‌گران و احقاق حقوق مردم دیوار می‌کشیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه دولت فعلی و حجت‌الاسلام روحانی توان نقد کردن چک برجام را ندارد، گفت: دولت فعلی برجام را پیش پرداخت کرد اما هنوز بهای آن را دریافت نکرده است و باور ما این است که امروز کشور با همه داشته‌های خود به یک دولت جهادی و انقلابی نیاز دارد.

رئیسی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنی احساسی بودن نیست، بیان کرد: انقلابیون بزرگ امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هستند و امروز انقلابی بودن به معنی آن است که منافع آینده کشور را نیز ببینید.

وی با اشاره به اینکه به عقیده کاندیداهای دولت امکان ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: معتقدیم در کشور می‌توان با اراده پولادین ملت بزرگ ایران کارهای بزرگی انجام داد و ایجاد سالانه یک میلیون شغل اولاً الزام قانونی است و قانون ما را مؤظف به ایجاد یک میلیون شغل کرده است و ثانیاً امکان ایجاد این تعداد شغل نیز در کشور وجود دارد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با طرح این پرسش خطاب به دولت فعلی که آیا قصد عمل به قانون برنامه ششم توسعه را دارید یا خیر، گفت: امروز کشورهای اطراف ایران از IT و فضای مجازی شغل ایجاد کرده و درآمدی بیش از درآمد نفتی ما دارند.

رئیسی اشاره به این ادعای دولت مبنی بر اینکه امروز به روستاها اینترنت ارائه شده است، بیان کرد: باید از این آقایان پرسید که آیا اینترنت مشکل اصلی روستائیانی است که به دلیل نبود شغل و بازار به شهرها مهاجرت می‌کنند؟ امروز باید اقتصاد اینترنت را حل کرده و از این راه به شغل و درآمد برسیم.

وی با اشاره به سهم پایین کشور از اقتصاد دریایی با توجه به وسعت بالای سواحل و دریای جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: امروز باید اقتصاد دریا و اقتصاد IT در کشور فعال شود.

*دولت بگوید چه اقدامی برای مسکن مردم انجام داد؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با اشاره به اینکه مسکن یکی از مهمترین صنایع پیش‌ران در اقتصاد کشور است، خاطرنشان کرد: آقایان توضیح دهند که چرا مسکن مهر تنها 6 درصد در هر سال پیشرفت داشته است و چرا صنعت مسکن در کشور را تعطیل کرده است؟

رئیسی با اشاره به ادعای دولتی‌ها مبنی بر اجرای طرح مسکن اجتماعی به جای مسکن مهر، بیان کرد: بیایید به مردم گزارش دهید که چند واحد مسکن اجتماعی یا دیگر طرح‌های خود را در حوزه مسکن اجرایی کرده‌اید؟ چرا مردم را ناامید می‌کنید؟

وی با بیان اینکه امروز همه مردم واقف هستند که قاچاق کالا بیکاری ایجاد می‌کند، گفت: این آقایان می‌گویند نمی‌شود، نمی‌توانیم یا اینکه اصلاً نمی‌خواهند با قاچاق مبارزه کنند اما امروز مردم می‌پرسند که آیا نمی‌توانید مشکل یک مشت قاچاقچی قانون شکن را حل کنید؟ البته باید متذکر شد که امروز کول‌بران مشکل قاچاق در کشور ما نیستند بلکه امروز باید با قاچاق علنی که همه آن را می‌بینند مبارزه کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری بیان کرد: امروز 18 میلیارد دلار قاچاق در کشور انجام می‌شود، چرا صدها کانتینر قاچاق از سوی افرادی مشخص در کشور به صورت علنی انجام می‌شود؟

رئیسی با اشاره به اینکه 11 میلیون جوان در شرف ازدواج در کشور وجود دارد، افزود: چرا با وجود مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر اعطای تسهیلات 10 میلیون تومانی به زوج‌های جوان همچنان 500 هزار نفر در نوبت اخذ تسهیلات قرار دارند؟

*ملت ایران هرگز با تبعیض نمی‌سازد/تسهیلات 300 میلیارد تومانی صفر درصد به چه کسی اعطا شده است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه ملت ایران ملتی مقاوم بوده و با نبودن امکانات و منابع مالی می‌سازند، خاطرنشان کرد: ملت ایران هرگز با تبعیض نمی‌سازد.

رئیسی اضافه کرد: چرا برخی افراد در این دولت تسهیلات 300 میلیارد تومانی با سود صفر درصد می‌گیرند؛ اگر چند نفر از این افراد پول‌هایی که گرفته‌اند را برگردانند می‌توان شرایط ازدواج همه 11 میلیون جوان دم‌بخت را حل کرد.

وی با طرح این پرسش که خانواده‌های فقیر با درآمد 45 هزار تومانی یارانه چگونه می‌تواند زندگی کند، افزود: امروز دولت در قبال این خانواده‌‌های فقیر مسئولیت دارد و یارانه دهک‌های پایین باید حتماً افزایش یابد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه دولتی‌ها می‌گویند منابع مالی افزایش یارانه‌ها باید از کجا تأمین شود، عنوان کرد: اجرای کامل قانون هدفمندکردن یارانه‌ها منابع مالی آن را تأمین می‌کند. از طرفی باید از دولت پرسید که اگر منابع مالی آن تأمین نشده است چگونه در ماه‌ها و روزهای منتهی به انتخابات یارانه افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی را افزایش داده‌اید؟ چرا در این 4 سال یارانه محرومان را اضافه نکرده‌اید؟

رئیسی این اقدام دولت را اقدامی انتخاباتی دانست و خطاب به دولت گفت: امروز در روزهای منتهی به انتخابات به افرادی که خود شما یارانه آنان را قطع کرده‌اید پیامک داده و می‌گویید که یارانه آنها دوباره برقرار شده است؛ از کجا منابع آن را تأمین کرده‌اید؟

وی با اشاره به وعده تسهیلات 10 میلیون تومانی دولت به بهیاران این اقدام را انتخاباتی دانست و بیان کرد: دولتی که همواره می‌گوید پول نیست و نمی‌شود، بگوید از کجا منابع این تسهیلات را فراهم کرده است؟ مردم عاقل هستند و مردم می‌فهمند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه دولت مدعی است که از رکود عبور کرده است خطاب به دولت و حجت‌الاسلام روحانی گفت: اگر از رکود عبور کرده‌اید دست بازاریان و تولیدکنندگان را هم بگیرید و از رکود عبور دهید.

رئیسی با اشاره به ادعای دولت مبنی بر کاهش تورم به 8 درصد و ایجاد آرامش در کشور اظهار داشت: وقتی درآمد در کشور وجود ندارد و رکود بر کشور حاکم است و با حدود دو برابر شدن اقلام مصرفی و اساسی و مورد نیاز سفره مردم چگونه ادعای آرامش اقتصادی در کشور می‌کنید؟ چگونه از کاسبی که در رکود به سر می‌برد هر 3 ماه یکبار طلب مالیات بر ارزش افزوده کرده و در پایان سال نیز مالیات بر درآمد از آنان می‌گیرید؟ هنر این است که مالیات را از یقه سفیدانی بگیرید که فرار مالیاتی و قاچاق کرده و به ریش همه می‌خندند. امروز همه با افزایش درآمد مالیاتی و کاهش اتکای به درآمد نفتی موافق هستند؛ اما باید پرسید که این افزایش درآمد مالیاتی از چه کسانی می‌خواهد تأمین شود.

وی با اشاره به اینکه دولتی‌ها ادعا می‌کنند که آمار و ارقام ملاک نبوده و جیب مردم ملاک است خطاب به کاندیداهای دولتی به ویژه رئیس‌جمهور تصریح کرد: آقایان یک قدم به بازار گذاشته و ببینند که قیمتها چقدر است؟ ببینند سفره مردم بزرگتر شده یا کوچکتر است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری گفت: امروز وقتی از مشکلات موجود کشور سخن می‌گوییم، مردم را می‌ترسانند و می‌گویند در صورت پیروزی رقیب بین مردم دیوار کشیده می‌شود. ما در جواب آنان می‌گوییم که ما دیوار می‌کشیم اما بین چپاول‌گران و حقوق مردم.

رئیسی نیروی انسانی فرهیخته موجود در کشور بزرگترین سرمایه امروز جمهوری اسلامی ایران دانست و با تأکید بر اینکه امروز حضور پرشور مردم در صحنه‌ها سایه جنگ را از کشور دور کرده است، خاطرنشان کرد: رمز امنیت امروز موجود در کشور حضور مردم در صحنه است.

وی با اشاره به اینکه کلید حل مشکلات کشور با قفل کسب و کار، بیکاری و فقر و رفع مفاسد اقتصادی در دست مردم بوده و تنها مردم می‌توانند قفل این مشکلات را بگشایند، گفت: باید از آقایان پرسید که تاکنون بیگانگان گره از مشکلات کدام کشور و ملت گشودند که ملت و کشور ایران دومین ملت و کشور آن باشند؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه معطل گذاشتن کشور به اینکه بیگانگان چه زمانی برای حل مشکلاتمان اراده می‌کنند، خاطرنشان کرد: امروز نگاه به بیگانگان برای رفع مشکلات کشور بدون توجه به سرمایه‌های عظیم مادی و نیروی انسانی کارآمد موجود در کشور خطاست.

رئیسی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران باید افتخارآفرین و پناهگاه مظلومان عالم باشد، افزود: چرا امروز ارتباط ما با چند کشور محدود شده است؟ ما در دنیا بیش از 180 کشور داریم و باید با آنان مناسبات را برقرار کنیم. امروز در دنیا تنها 4 کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی ما می‌تواند برای کشاورزان مقرون به صرفه باشد، گفت: امروز با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی می‌توانیم برای جوانان اشتغال ایجاد کنیم.

*مردم گله‌مندند/یک میلیون تحصیلکرده بیکار در کشور وجود دارد/هزاران کارگاه و کارخانه در کشور تعطیل شده است

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه امروز مردم در بسیاری از زمینه‌ها از دولت گله‌مند بوده و دغدغه دارند، اضافه کرد: امروز آقایان باید پاسخ دهند که چرا با این همه زمینه اشتغال و کار موجود در کشور یک میلیون تحصیلکرده بیکار داریم؟

رئیسی گفت: امروز دولت پاسخ دهد که چرا با این همه امکانات کشور هزاران کارگاه و کارخانه یکی پس از دیگری تعطیل می‌شوند؟

وی خاطرنشان کرد: امروز نه تنها جوانان کشور از شغل محرومند؛ بلکه پدران خانواده‌های ایرانی نیز یکی پس از دیگری بیکار می‌شوند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه دولت با خلق پول، بیش از 700 هزار میلیارد تومان به نقدینگی کشور اضافه کرد، بیان کرد: چرا وقتی وزیر صنعت خودتان می‌گوید با اختصاص 100 هزار میلیارد تومان کارخانجات احیاء می‌شوند این اعتبار را در اختیار وی نمی‌گذارید؟

رئیسی با بیان اینکه امروز باید نگاه دولت به مردم باشد، گفت: دولتی‌ها باید پاسخ دهند که نگاه به بیگانه چه نگاهی است.

وی با اشاره به اینکه با همه کشورهای دنیا باید تعاملی عزتمندانه داشته باشیم و در صورت پیروزی در انتخابات دولت کار و کرامت با همه کشورهای دنیا تعاملی عزتمندانه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: آقایان بگویند که از 15 کشور همسایه چقدر با این کشورها تعامل و ارتباط دارید؟ با وجود رابطه صمیمانه ما با کشور عراق در مقایسه با ترکیه سهم ما در اقتصاد عراق در مقایسه با کشور ترکیه چقدر است؟ به طور کلی سهم ایران از گردش مالی 23 هزار میلیارد دلاری منطقه چقدر است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه وزارت خارجه باید موانع پیش روی صادرکنندگان را بردارد، افزود: امروز کشور ما نه مشکل نقدینگی دارد، نه مشکل آب و نه مشکل خاک حاصلخیز و نیروی انسانی کارآمد؛ بلکه مشکل اصلی امروز کشور ما ضعف در مدیریت اداری و اقتصادی کشور است.

رئیسی با اشاره به رقیب‌هراسی کاندیداهای دولتی انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: همه حرف ما این است که اگر دولت به تولید توجه می‌کرد، امروز شاهد تعطیلی یکی پس از دیگری کارخانه‌ها در کشور نبودیم؟

وی گفت: ما می‌گوییم باید بیکاری در کشور رفع شود اما آقایان صحبت از دیوار می‌کنند. ما می‌گوییم مردم مسکن ندارد و چرا باید فیتیله صنعت مسکن پایین باشد اما آقایان رقیب‌هراسی می‌کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری این ادعاهای دولت و رقیب‌هراسی آنان را توهین به مردم دانست و خطاب به کاندیداهای دولتی بیان کرد: چرا می‌خواهید دو قطبی راه بیندازید. مردم کشور بصیر و عاقل هستند؟ چرا به جوانان اعتماد نمی‌شود؟ چرا به بیگانگان اعتماد می‌کنید؟ امروز کلید حل همه مشکلات کشور در دستان مردم و جوانان است.

رئیسی با اشاره به اینکه دولتی‌ها مدعی هستند که در صورت عدم پیروزی آنان کشور به عقب باز خواهد گشت، خاطرنشان کرد: امروز نه بازگشت به گذشته امکان‌پذیر است و نه مردم تحمل وضع موجود را دارند، بلکه باید دولتی به روی کار بیاید تا وضعیت را به نفع مردم تغییر دهد.

می‌خواهیم، می‌دانیم، می‌توانیم/دولت ماهواره نخبگان دانشگاه شریف را از سکوی پرتاب پایین کشید

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری با بیان اینکه امروز ایرانیان زیادی در اتاق‌های فکر حوزه‌های فناوری در کشورهای اروپایی و آمریکا حضور دارند، گفت: این مهم بیانگر آن است که ملت ایران اهل علم و فناوری است اما دولت ماهواره‌ای که نخبگان و دانشجویان جوان دانشگاه صنعتی شریف آن را ساخته و به سکو بردند تا پرتاب کنند برای جلوگیری از ناراحتی بیگانگان آن را از روی سکو پایین آورد.

رئیسی با بین اینکه برای رفع مشکلات کشور هم می‌خواهیم، هم می‌دانیم و هم می‌توانیم، عنوان کرد: امروز نباید ما برای حل مشکلات کشور چشم به بیگانگان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه استان سمنان ظرفیت‌های زیادی برای توسعه دارد، گفت: گردشگری، کشاورزی گسترده و مکانیزه، صنعت غنی و معادن عظیم ظرفیت‌های توسعه‌ای استان سمنان است اما باید با سرمایه‌گذاری بیشتر و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی توسعه هر چه بیشتر این استان را رقم بزنیم.

  1. سلام آقای رییسی شما چه کردید
    مسئول برخورد با فساد کدام ارگان است قوه قضاییه
    جناب آقای رییسی شما در آنجا چه کردید
    برای اشتغال از اعتبارات آستان امام هشتم (ع) چه کردید
    چند کارخانه احداث کردید بنام آستان قدس رضوی
    *
    آنجا به فکر اشتغال نبودید

Go to TOP